Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: weetjes 996

12 apr 2014 13:11

brian951 schreef:Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..


Zoals gezegd: zie onderschrift! :drive: :drive: :drive:

Re: weetjes 996

12 apr 2014 16:20

Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..


Ook ik ben bewust overgestapt naar een 996 van een 964 ivm het zat zijn van de klassieke rij eigenschappen.
Bevalt prima en als er een ander 911 komt dan zeker een nieuwer model en niet meer terug naar de oudere types. Dat was toen leuk maar nu toch te ouderwets voor mij.

Re: weetjes 996

12 apr 2014 16:27

brian951 schreef:Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..

Ik heb heel bewust gekozen voor een nieuwe. Ik heb hem niet nodig als DD, gewoon puur voor de lol. Had voor hetzelfde geld ook een (of twee) oudjes kunnen kopen maar wilde dus niet liever een luchtkoeler (of tenminste er naast).
Ik heb er wel een luchtkoeler naast maar dat is een Kever uit "69 :mrgreen:

Re: weetjes 996

12 apr 2014 16:38

brian951 schreef:Ach laten we eerlijk zijn, iedereen met een 996 of nieuwer model zou liever een luchtkoeler willen (of tenminste er naast).. Ondanks verhalen over comfort en betere tecniek..Andersom hoor je die geluiden niet..


Als je iets een beetje cynisch bedoeld moet je er wel smileys bij zetten. Dacht even dat je het meende.

Re: weetjes 996

12 apr 2014 17:57

Ik ben het er mee eens, naast de 996 wilde ik graag een luchtkoeler ( al had ik deze al 25 jaar eerder en inmiddels al 27 jaar) zie onderstaande foto


55494

Re: weetjes 996

12 apr 2014 18:01

Handig joh al die weetjes :salut:

Re: weetjes 996

13 apr 2014 23:00

porsje911 schreef:Handig joh al die weetjes :salut:


Tja . . . voor je het WEET verzanden we weer in een lucht / water - welles /nietes discussie :roll:

:wink:


:popcorn: :popcorn: :popcorn:
Laatst bijgewerkt door Nine-eleven op 14 apr 2014 9:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: weetjes 996

13 apr 2014 23:30

Je weet toch... :mrgreen:

Re: weetjes 996

14 apr 2014 14:21

Gewoon trots blijven op ons mooie merk, water of lucht :wink:

Re: weetjes 996

14 apr 2014 14:48

I zhink he'z new around here . . .

:cheers: :cheers: :cheers:

Re: weetjes 996

14 apr 2014 21:58

Nine-eleven schreef:..verzanden we weer in een lucht / water..


Mooi, met het vuur (v d discussie) de 4 elementen in een notedop geformuleerd. Hoe poetisch kan zo'n forum zijn..

Re: weetjes 996

15 apr 2014 16:39

PeterB schreef:Ook ik ben bewust overgestapt naar een 996 van een 964 ivm het zat zijn van de klassieke rij eigenschappen.


Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte! :thumleft:

Re: weetjes 996

15 apr 2014 16:43

Retep schreef:
Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte! :thumleft:


Hoe fijn de RS6 ook is, de 996 was veel en veel meer sportauto. En ja... ook tov de 964.

Re: weetjes 996

15 apr 2014 16:53

De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...

Re: weetjes 996

15 apr 2014 16:54

Hahaha, eensch.... :popcorn:

Re: weetjes 996

15 apr 2014 18:54

Ben benieuwd hoeveel mensen in zowel een luftie als een waterkoker hebben gereden? En dan bedoel ik niet even een keertje. Helpt nl om een enigszins gefundeerde mening te vormen... :idea: :mrgreen:

Re: weetjes 996

15 apr 2014 19:13

Ik heb ze beiden. 996 en een SC. Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik liever in de SC rijd. De 996 is een superauto, rijdt lekker, genoeg vermogen en een goede wegligging. Van alle gemakken voorzien. Maar ik ben nu eenmaal oldtimer liefhebber en dat is niet omdat het MRB-vrij was. Gewoon omdat ik nostalgische voorkeur heb qua auto's (en dat op 25 jarige leeftijd... :mrgreen: )

De SC vind ik meer hardcore, spannender om te rijden dan een 996. Ook al gaat de 996 soepeler en sneller, de beleving bij m'n SC is groter. Vanaf 4000 toeren gillend naar de redline, terwijl er onder de 4000 weinig "spannends" gebeurt. De herrie, de geur, het schakelen met de 915-bak, ik vind het helemaal mooi. De 996 was mijn eerste Porsche, maar deze maakte minder kilometers sinds ik de SC heb. Plus het feit dat ik nog 3 andere hobby auto's heb maakt het er niet beter op. Desalniettemin, als ik vanuit de SC de 996 in stap, komt er ook een lach op mijn gezicht. Omdat het weer een heel andere auto is, maar toch ERG fijn om te rijden.

Maar nu zoek ik een andere auto, de gemakken van een moderne auto met de "hardcore-heid" van een SC. En daarom ben ik op zoek naar een GT3. Maar ik denk niet dat ik de SC weg kan doen. Het grote voordeel is dat ik al mijn auto's/oldtimers binnen kan stallen, en ook onderhoud is geen probleem met een hefbrug en goed gereedschap.

Moest ik 1 auto kiezen, waar ik ook dagelijks mee kon rijden, maar ook plezierritten: de 996 zonder twijfel. Maar ik ben nu eenmaal verwend door het luchtgekoelde :mrgreen:

Of een luchtgekoelde nou beter is of niet dan een 996/997: absoluut niet. Het is een kwestie van smaak en wat je zoekt in een auto. Allebei hebben ze hun pluspunten en minpunten ("gevoelige IMS Lager" tegenover bijvoorbeeld grandioze olielekkages, roest en afgebroken studs)

Re: weetjes 996

15 apr 2014 20:09

Retep schreef:De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...


Heb jij beiden al eens echt op de limiet gereden?

Ik iig wel.

Ieder zijn voorkeur, maar de gedachte dat de 911 met de jaren minder goed wordt is een beetje vreemd.

Re: weetjes 996

15 apr 2014 20:54

Voor de 'fun' ritjes lijkt mij een luchtgekoelde super qua rijbeleving en plezier ( dat beleef ik zelfs in m'n kever). Om ergens 'naar toe' te gaan over een grotere afstand, vind ik de 996 toch wel heel plezierig. De climatronic, navigatie, stuurbekrachtiging, Abs, esp, airbags en POSIP, helpen hier ook aan mee. Gewoon een snelle en veilige rit.
Binnenkort gaan we weer met zes P's een weekend naar de Harz in Duitsland, om daar lekker te gaan sturen. De 996 is dan wel heel erg fijn en wil dan niet ruilen met een luchtgekoelde.

Re: weetjes 996

15 apr 2014 21:15

Goed verhaal van Dennis, het is maar net wat je in je auto zoekt.

Begrijp alleen de opmerkingen van retep niet helemaal

Kun je dan niet beter een mooie Audi oid. kopen? Als je een station neemt heb je ook nog lekker veel laadruimte!


De Audi heb ik al, een Q7 dus groot genoeg dank je

De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...


Waarom een 964 sportiever zou zijn dan een 996 begrijp ik niet helemaal ??
(een 3.2 dan ook sportiever dan de 964??)
Maar misschien kan je het uitleggen ?

Re: weetjes 996

15 apr 2014 21:19

Er bestaat enige begrips verwarring dus het begrip "sportief" en het woord "spartaans".

Begripsverwarring of wishful thinking.

Re: weetjes 996

15 apr 2014 21:39

MarkS schreef:Er bestaat enige begrips verwarring dus het begrip "sportief" en het woord "spartaans".

Begripsverwarring of wishful thinking.


Sportief en spartaans heet samen PUUR :thumleft:

Re: weetjes 996

15 apr 2014 22:41

Een 996 is de in technisch opzicht veel betere auto. Dat is bij elke generatie van een nieuw model of het nu porsche is of een ander merk, ze gaan er allemaal technisch op vooruit.

MAAR

Voor mij zit het in de 'beleving': als ik met de 3.2 over een dijkje rij en zeg 80 ga (terwijl je op veel dijken tegenwoordig niet harder dan 60 mag) dan voelt dat lekker vlot aan en ben je leuk onderweg en echt met rijden bezig om hem over die dijken te laten draaien van bocht naar bocht. Met een moderne auto en dus ook een 996 gaat dit veel makkelijker. Dan voelt het aan alsof je 40 rijdt terwijl je ook 80 gaat. Voor mij zit de fun dus niet zozeer in de werkelijke snelheid maar in de snelheidsbeleving. Dat is met een luchtkoeler veel makkelijker te realiseren zonder gelijk je rijbewijs te moeten inleveren.

Re: weetjes 996

15 apr 2014 22:44

Devils Son vergelijkt dan ook wel een 996 turbo-die-niet-meer-helemaal-standaard-was met een min of meer standaard 964 C4 coupe.... :idea:

Re: weetjes 996

15 apr 2014 23:03

PeterB schreef:
De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...


Waarom een 964 sportiever zou zijn dan een 996 begrijp ik niet helemaal ??
(een 3.2 dan ook sportiever dan de 964??)
Maar misschien kan je het uitleggen ?


996 is 70% sportauto en 30% tourer < 964 is 90% sportauto en 10% tourer < 3.2 is 95% sportauto en 5% tourer.
Duidelijk?
Plaats een reactie