Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: En zo heb je tijdens je vakantie geen Porsche meer

02 sep 2014 9:08

Ik denk dat, afgezien van het emotionele leed, je ook financieel altijd slechter af bent bij dit soort trieste gebeurtenissen.

strak schreef: En dan is het wel even slikken als je hem voor het eerst ziet.

Ik zou er een traan bij gelaten hebben.
Sccs nogmaals!

02 sep 2014 10:58

Wouter schreef:Tsja en waarde is 1 maar je moet eerst maar eens een vervanger zien te vinden.

Dat is denk ik de grootste uitdaging.
Als ik nu rondkijk zou ik het lastig vinden om voor mijn taxatiebedrag een zelfde 964 terug te moeten kopen. Zeker omdat je zelf weet wat je hebt en wat je er in jaren instopt aan onderhoud..

02 sep 2014 11:01

MickRS schreef:Gelukkig ligt de taxatiewaarde vaak flink wat hoger dan de marktwaarde....

Blijft eeuwig zonde... :cry:

Maar wat is marktwaarde?
Relevant vind ik als marktwaarde de prijs waarvoor je bij een betrouwbaar adres een vervangende, vergelijkbare auto kunt kopen.
En die marktwaarde blijkt juist veelal hoger te liggen dan oude en daardoor achterhaalde taxatiewaardes voor verzekeringspolissen.

02 sep 2014 11:59

Heel veel sterkte ermee.
Wat balen zeg.

02 sep 2014 13:01

strak schreef:Vandaag de auto voor het eerst bekeken, hij staat bij een autoschadebedrijf ter taxatie. En dan is het wel even slikken als je hem voor het eerst ziet. Maar er is echt niks van over, veel aluminium onderdelen gesmolten, velgen weg etc.

Nu wachten op expert en dan gaan we het volgende traject in.

Bij het opzoeken van de papieren bleek dat ik de exact drie jaar voor de brand op mijn naam heb gekregen, stomme toeval. En dan ook vandaag een email ontvangen dat de auto weer opnieuw getaxeerd moet worden.

Inderdaad is dat een meevaller dat de overeenkomst nog niet verlopen is.
Hier kan het schade bedrijf mee aan de gang en hopelijk kunnen ze in de plus eindigen.

Emotionele waarde blijft . sterkte
Tip informeer bij de taxateur wat de taxatie waarde heden zou kunnen zijn .

02 sep 2014 13:05

Bedankt voor de tip, ga ik zeker even vragen

Om even een idee te geven hoe de auto door mij werd aangetroffen en groot inderdaad de schade is. Echt niks meer mee te doen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

02 sep 2014 13:07

Koleruh..... die is echt goed weg indd.....
Sterkte en succes. (Nogmaals)

02 sep 2014 13:11

Echt eeuwig zonde!!

02 sep 2014 19:20

Ik heb het ook met je te doen.. Sterkte met dit verlies.. Ik had overigens nog nooit gehoord dat een druppellader brand kan veroorzaken.. Zet je wel aan het denken..

02 sep 2014 19:50

Is ook speculeren.

02 sep 2014 19:54

STerkte man, ziet er zeer droevig uit.

Had me nog wel verheugd op een ritje samen door de omgeving. Vipergrun enzo.

02 sep 2014 20:52

de911gek schreef:Ik heb het ook met je te doen.. Sterkte met dit verlies.. Ik had overigens nog nooit gehoord dat een druppellader brand kan veroorzaken.. Zet je wel aan het denken..

Zie eerder commentaar van TS, was niet zijn auto die aan de druppellader hing :!:

02 sep 2014 22:25

Dat zegt Hans toch ook niet?

03 sep 2014 8:45

de911gek schreef:Ik heb het ook met je te doen.. Sterkte met dit verlies.. Ik had overigens nog nooit gehoord dat een druppellader brand kan veroorzaken.. Zet je wel aan het denken..

+1. Heb me er nog niet in verdiept, en op het eerste gezicht zie ik het niet als groot risico, maar toch..

12 sep 2014 7:09

Inmiddels heeft de expert zijn zegje gedaan en is het wrak aangeboden aan speciale opkopers, het hoogste bod was €51. Dus binnenkort wordt deze gesloopt.

Verzekering lijkt een dezer dagen uit te keren en dan kunnen we verder gaan kijken. Wel gezien op de RS Fest dat je voor deze prijzen geen zelfde model meer krijgt, dus een advies is vaker te taxeren dan om de drie jaar. Verzekering vroeg nog wel aan mij of ik wist welke auto aan de lader was, moest ze alleen door verwijzen naar de Technische Recherche

12 sep 2014 7:19

Ik weet niet bij wie en hoe de auto verzekerd was maar er bestaat zoiets als een claesule die stelt dat wanneer de auto aantoonbaar onderverzekerd is, bij schade, de waarde 10% omhoog kan.

12 sep 2014 8:41

Je bent mij voor Wouter,

dat klopt inderdaad, Turien kent in bepaalde gevallen deze overwaardedekking!

12 sep 2014 8:56

Ook vaak op dit forum besproken: nooit het eerste bod accepteren, er volgt altijd een hoger bod (blijkt in de praktijk)

12 sep 2014 9:12

Zo is 't, handelen!
Niet zo maar overal mee instemmen :popcorn:

12 sep 2014 12:02

Ik had deze tip ook al gekregen van de taxateur. Echter is die 10% over waarde een onderdeel van de Turien klassieker polis Premium en mijn polis verwijst naar de 'Prima'. In mijn voorwaarden wordt enkel verwezen naar de taxatiewaarde, helaas pindakaas, maar misschien in deze wel weer een tip voor de andere lezers

12 sep 2014 12:18

Begrijp ik hier uit dat een taxatierapport in dit geval een nadeel is geweest en dat je zonder taxatierapport waarschijnlijk meer uitgekeerd zou krijgen? :scratch:

12 sep 2014 12:22

Dat zou wat zijn, maar ik kreeg idd ook die indruk even.

Volgens mij hoort bij 'verzekering tegen taxatiewaarde' een geldig taxatierapport. Wat bij TS in dit geval een bijna drie jaar oud rapport was, wat bijna niet meer geldig was en vernieuwd had moeten worden. Verzekering zal zich op die laatste taxatie richten. Ik wil er niet aan denken wat een verzekering zou doen als je een verlopen taxatierapport hebt dat, ondanks hun melding dat het vernieuwd moet worden, verlopen is... :shock:

12 sep 2014 13:03

Laat ik het dan iets anders stellen:Begrijp ik hier uit dat een verzekering tegen taxatiewaarde in dit geval een nadeel is geweest en dat je zonder taxatierapport met een gewone WA+ of allrisk verzekering waarschijnlijk meer uitgekeerd zou krijgen?

12 sep 2014 13:09

Mijn voorwaarden bij een Polis verwijzend naar Klassieker Prima
Taxatie waarde
De waarde van het verzekerde motorrijtuig is vastgesteld overeenkomstig artikel 7:960 BW, en
heeft een geldigheidsduur van maximaal 36 maanden gerekend vanaf de afgiftedatum van het
taxatierapport.
Een kopie van het taxatierapport dient binnen 3 maanden na de ingangsdatum van de verzekering
in het bezit te zijn van assuradeuren. Bij niet of niet tijdig inzenden van het taxatierapport zal
eventuele schaderegeling op basis van dagwaarde plaatsvinden.

Bij een Premium verzekering komt onderstaande er nog bij
Overdekking
Indien de werkelijke waarde op het moment van schade hoger blijkt te zijn dan de taxatiewaarde,
zal bij schaderegeling op basis van totaal verlies de taxatiewaarde worden verhoogd tot de
werkelijke waarde met een maximum van 10% boven de getaxeerde waarde.

12 sep 2014 13:28

Niet dat het voor mij nog relevant is, maar ik heb die laatste in mijn voorwaarden zien staan en derhalve mijn opmerking.
Plaats een reactie