Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

22 jun 2016 21:54

Franz schreef:Ik kan me alle frustraties best goed voorstellen van de ts betreffende dit voorval maar de andere kant vind ik het ook ontzettend naïef om met een 30 jaar oude auto een moderne wasstraat in te rijden.

Ben het eigenlijk wel met je eens, maar toen ik de 3.2 als daily had, ging ik in de winter toch regelmatig door de wasstraat met bodemreiniging om de pekel eraf te wassen. Die krasjes detail je in het voorjaar er wel weer uit... :idea:

Er ging trouwens nooit iets mis...

22 jun 2016 22:21

Ach, alsof je met een "moderne" auto in een "moderne" wasstraat geen risico's loopt ...

Het is meer een kwestie van of je dat risico met de betreffende auto wel of niet wilt lopen.

In mijn geval met m'n daily wel, met m'n P niet.
Maar heb met m'n daily ook wel eens een akkefietje gehad in een wasstraat en toen was ik toch ook redelijk zuur.

22 jun 2016 22:46

Franz schreef:Ik kan me alle frustraties best goed voorstellen van de ts betreffende dit voorval maar de andere kant vind ik het ook ontzettend naïef om met een 30 jaar oude auto een moderne wasstraat in te rijden.

Dat vind ik echt onzin, waarom zou een oudere auto kwetsbaarder zijn dan een nieuwe?
Staat ook negens dat je met een oudere auto niet de wasstraat in mag/meer risico loopt.

23 jun 2016 8:18

Andere vormen, maten en soms bepaalde uitsteeksels zoals spoilers en antennes op het schutbord en dat soort zaken. Het is gewoon opletten met een oudere auto. Je kan er ook niet zomaar iedere moderne brandstof inknikkeren en een drempel klakkeloos nemen. Dat dus.

23 jun 2016 8:36

Brandstof en wasstraat ... Appelen en peren!

23 jun 2016 8:47

Nee, ik wil ermee zeggen dat er in zijn algemeenheid geen rekening gehouden wordt met de wat oudere auto's. Dat zie je inmiddels met brandstoffen, wasstraten en ze worden tegenwoordig zelfs geweerd uit stadscentra.

23 jun 2016 10:10

Eventueel antenne even induwen en da's al.
Geen regensensor, automatisch in-uitklappende spoilers, gecompliceerde automaten die niet in neutraal or drive willen zonder je hoef op de rem, etc etc.

Dus: oude autos makkelijker door de wasstraat dan nieuwe. :popcorn:

23 jun 2016 10:16

Hoppa, dat bedoel ik :thumleft:

23 jun 2016 11:36

Precies, de topic starter is er het levende bewijs van :mrgreen:

23 jun 2016 11:43

Daar ga je, om je gelijk te halen, een beetje scheef Franz.
Dat het bij de klassieker van TS niet goed gegaan is zegt niks over het risico dat klassiekers lopen in wasstraten in het algemeen, en al helemaal niets over of klassiekers meer risico lopen dan modernere auto's.

Kom er maar in Franzie :popcorn:

23 jun 2016 12:53

Maar ik zeg toch ook nergens dat ze meer risico lopen? Ik zeg alleen dat ik het wel een beetje naïef vind om zomaar je klassieker overal aan blood te stellen. Want andere vormen, maten enz enz. Thats all. Of zeg ik hier iets heel vreemds?

23 jun 2016 13:11

Ik zou met m'n Peugeot 404 inderdaad niet door de wasstraat gaan...

De reden daarvoor is dat bepaalde onderdelen op die auto niet 'wasstraat-proof' zijn, zoals de (niet demonteerbare) antennespriet op het dak, de plastic zonnekap bij het open dak, de ielige ruitenwissers, de met klemmetjes vastgezette sierstrips (als daar een borstelhaar onder komt, wordt zomaar zo'n sierstrip van de auto gerukt, met alle gevolgen van dien), et cetera...

23 jun 2016 15:01

Heel verstandig BB. :wink:

23 jun 2016 16:21

En ik zie dit ook zo 1-2-3 niet gebeuren (én goed gaan):

Afbeelding

23 jun 2016 16:34

Hé Brum.... :lol:

25 jun 2016 0:37

Franz schreef:Andere vormen, maten en soms bepaalde uitsteeksels zoals spoilers en antennes op het schutbord en dat soort zaken. Het is gewoon opletten met een oudere auto.

Snap wat je bedoelt, in dat geval is het echter de achterruitenwisser die is blijven hangen in de machine. En die zijn bij de meest moderne versies van de 911 ook nog op dezelfde manier geplaatst als de 3.2.. Dus daar ligt het in dit geval niet aan.

25 jun 2016 0:41

Sjeezerrr schreef:Als je er belang bij hebt kan ik je het schadeformulier (of incidentformulier) wel doorsturen.

Dank voor het aanbod. Dat Bovag formulier heb ik en werd ook direct ingevuld voor Loogman.
Probleem is echter dat de tussenpersoon van Loogman (Elswout Assurantiegroep) de schade weigert te melden bij de verzekeraar.

25 jun 2016 10:18

Geert schreef:Dank voor het aanbod. Dat Bovag formulier heb ik en werd ook direct ingevuld voor Loogman.
Probleem is echter dat de tussenpersoon van Loogman (Elswout Assurantiegroep) de schade weigert te melden bij de verzekeraar.

Dat is erg vreemd. Het is niet de taak van een tussenpersoon om te bepalen of iets wel of niet gedekt is. Weet je wie de verzekeraar is? Dan kan je de schade rechtstreeks melden. Anders wordt het tijd om een advocaat in te schakelen. 1 briefje van een gerenommeerd advocatenkantoor kan dan wonderen doen :)

25 jun 2016 10:28

Deze uiterst kwalijke handelwijze op alle mogelijke facebookpagina's plaatsen, "naming and shaming".

25 jun 2016 13:33

Weet je wie de verzekeraar is? Dan kan je de schade rechtstreeks melden.

Dat kan ie dus niet! Bij een AVB (Aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven) geldt geen rechtstreeks vorderingsrecht. Dit geldt uitsluitend indien er een beroep gedaan kan worden op een WAM-verzekering. En dat speelt hier nu net niet....Overigens: zeer slecht dat de tussenpersoon niet wil melden, maar kan gestuurd worden door Loogman (zit haast in de naam verborgen :mrgreen: ).

25 jun 2016 14:47

willem51 schreef:Deze uiterst kwalijke handelwijze op alle mogelijke facebookpagina's plaatsen, "naming and shaming".

Ja, want we kennen beide kanten van het verhaal :scratch:

25 jun 2016 15:03

Twijfel je aan het verhaal ?

25 jun 2016 15:10

@Gazzo, Loogmaan werkt op alle fronten tegen. Hij neemt niet eens de moeite om een onafhankelijk expert laat staan zijn eigen maatschappij in te lichten en bovendien acht ik de gang van zaken zoals hier voorgesteld geloofwaardig

25 jun 2016 15:37

Naming and shaming. Als alle andere mogelijkheden zijn uitgeput. Anders krijg je net zo'n kulverhaal als over die KJN. Eerst over in hoofdletters gillen dat het een klote bedrijf is en ondanks verzoeken hiermee op te houden er kneiterhard mee doorgaan. Hier, daar, overal online.... Vervolgens een schikking treffen met de heren die vervolgens eisen dat al die hoofdletterbeschuldigingen verwijderd worden. Houdoe. Eerst netjes proberen op te lossen. Niets meer mogelijk? Desnoods naming and shaming. Maar dat is dan je eigen keuze... :idea:

25 jun 2016 15:58

...... Als allerlaatste optie inderdaad.
Plaats een reactie