Wie weet Johann. Heb hier om de hoek bij mij ook twee goede zitten die ik persoonlijk al jaren ken. Beide ex PC monteur voor zichzelf begonnen, kennen de oudjes en nieuwe modellen van a tot z. Maar ik moet nog even kijken wat ik doe volgend jaar. Voorlopig rij ik nog veel te weinig om al tot aanschaf over te gaan. Circuit auto is er al uit en lease volgt ook nog begin volgend jaar. Nog nooit zo weinig auto’s op de oprit/garage gehad.
Hoho, mijn 2001 S6 Avant (quattro) met recentelijk vervangen dempers en veren stuurt snaarstrak. Snelle auto. De uitstraling van een broodtrommel maar ik zou wensen dat alle auto’s die ik ooit nog ga rijden zo sturen....
Hahaha, ik geef toe, ik had mijn A4 van 2001 met 2.4 en variotronic in gedachten toen Olaf zei dat ze als Audi’s rijd. Ik had ook een S3 uit 2003 en die was snaarstrak, ik had daar veel lol mee, en die kon je heel lomp hoeken.
Iedere 911 heeft zijn eigen charme en zoals gewoonlijk vind Jan een 964 mooier en Piet en 992 Uiteraard speelt bij zo een aankoop budget een hoofdrol Maar ga voor jouw 996 en doe altijd een AKK
Welk type iemand ook wel of niet mooi vind doet niet terzake maar feit is wel dat de 996 eeuwig de naam zal dragen als een poor mens 911 puur om het feit dat het de enige 911 ooit eens waar de motoren spontaan van in de soep kunnen draaien ,of het nu het ims is of het koelprobleem op de linkerbank of de aos. Deze smet zal dit type blijven dragen met in mindere mate de 1e serie van de 997. Ik ben zelf niet helemaal weg van een akk,maar voor dit type zou ik zeer sterk een zeer uitgebreide akk aanraden. En iemand die dit niet doet voor gek verklaren,of het is een fan van Russische roulette.
Ach ja smet... denk dat er vooral heel veel mensen ontzettend genieten van hun 911 en zeker van de 996 generatie alleen al om dat er zo lekker veel van zijn!
Begint leuke levendige groep te worden beetje zoals met de originele VW kevers!
Yep motorisch kunnen ze problemen hebben. Als je het dan goed laat reviseren. De juiste manier verbussen en honen, koeling op orde en IMS dan zijnde grootste problemen opgelost.
De AOS modificatie is wat mij betreft een must. Heeft mijn blok al tweemaal gered van total loss.Eenmaal toen de olieretourpomp het langzaam begaf en de AOS vol olie deed lopen in de bocht. Er werd op het laatste per lange snelle bocht 100ml olie door de AOS naar buiten geduwd. En een keer toen een test met nieuwe AOS deze na 500km al kaduuk was.
Buiten bovenstaande wat grotere risicos zijn er nog wat kleine kwaaltjes die vaker voorkomen. Bv. de Retourpompem in de cilinderkoppen slijten met de kilometers. Er wil ook wel eens een klepzittingen loskomen. Zelf meegemaakt. Maar hoor van specialist dat het met enige regelmaat voorkomt.
Je ziet Johan ik heb werkelijk alles al tegengekomen. De auto had toen ik hen kocht al 10.000km er voor een revisie gehad wegens een tik. Oorzaak waarschijnlijk hydraulische slag want de krukas had op zijn donder gekregen en schrapers in cilinders.
Als je op zoek ben naar een 996 zou ik eigenlijk aanraden om er eentje te zoeken met motorschade. Daar goed op de prijs te onderhandelen. Deze zelf laten reviseren en modificeren. Dan heb je een goed blok waar je vele kilometers mee vooruit kan.
Vandaag eentje bekeken en gereden en ik kan beamen dat eentje met verse dempers (rode koni's) en nw draagarmen echt heerlijk stuurt. Het zijn wel oudere auto's inmiddels natuurlijk, maar ik hou daar wel van. En een 3.4 komt nog aardig van zijn plek met zijn 300pk. Het zijn wel echt leuke auto's hoor en qua rijden zijn het gewoon echte 911's. Heerlijk geluid (aangepaste standaard uitlaat met van die extra buisjes) en dat fijne gevoel van die motor achterin.
Wat een geleuter, de waarheid is hard, dat mag toch gezegd worden. 996 is een ramp qua motorisering in de aanvang. Rob Herfst heeft hier terecht jaaaren terug al melding van gemaakt als ervaringsdeskundige.