Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 dec 2021 3:57
And the story continues.....
Na een 5 serie, een X3 en zelfs een I4 te hebben overwogen is het toch een Macan geworden.
Het autobedrijf waar ik de laatste paar keer zaken mee had gedaan had een Macan 2.0 staan. Daar heb een keer in proefgereden en dat viel me echt niet tegen!
Natuurlijk heb je niet de “punch” van 3.0 maar evenzogoed nog aardig vlot. Vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Kinderen even op de achterbank gepast en ook dat was prima. Rijbeleving was echt goed te noemen.
Wegligging echt prima. Was wel exemplaar met lucht vering. Voor mij de een goede combinatie.
Heb een zeer goed bod ontvangen op m’n BMW en we zijn op zoek gegaan naar een Macan die voldeed aan de juiste specs. Lucht vering/Panorama dak, de juiste stoelen etc.
Uiteindelijk gevonden en hij is op z’n weg hierheen.
Hoe een verhaal drie keer om in draaien.....
21 dec 2021 10:39
Import uit Dld?
21 dec 2021 11:41
Macan is gewoon top als Daily, goeie besluit
Oh, en de 2.0 rijd veel fijner dan de S met V6, die probeert voor mijn gevoel te veel een spotwagen te zijn en daardoor een auto met identiteitscrises. Als ik geen diesel had, ging ik ook voor de 2.0.
21 dec 2021 17:00
Idd, import uit Dl.
Diesel heb ik serieus overwogen en doorgerekend.
Ik zit net zo’n beetje rond het kantelpunt. Met huidige vrije val van diesels dan toch maar voor de benzine gegaan.
Zeker omdat we in mijn optiek nog lang niet van Corona af zijn en er dus een stuk minder ritjes naar de sneeuw zullen zijn.
21 dec 2021 21:49
Gefeliciteerd met je Macan. Fijne auto kan ik uit ervaring (ex-GTS) zeggen.
28 dec 2021 23:44
Macan is een absolute top auto. De 2.0 is op zich prima maar van wat motortuning knapt ie echt op.
30 dec 2021 4:28
Dat wil ik ook zeker gaan doen.
Nog een goed adres?
Kijk nu naar JD tuning.
31 dec 2021 4:27
CJ schreef:Dat wil ik ook zeker gaan doen.
Nog een goed adres?
Kijk nu naar JD tuning.
Daar heb ik het ook laten doen. De heren daar hebben er bijzonder veel aandacht aan gegeven. Ben er super tevreden over. Aanrader!
16 jan 2022 12:51
CJ schreef:Een cayenne is natuurlijk ook echt mooi, maar budget-technisch is een Macan aantrekkelijker. Daarbij vind ik die eigenlijk misschien wel mooier dan een cayenne. De vraag is echter of de beenruimte achterin echt te wensen over laat. Aangezien corona het lastig maakt eens te proberen de vraag hier of er ervaringsdeskundigen zijn. Dus een Macan als gezinsauto: wil dat een beetje?
Indien beenruimte de bezorgdheid is, zou ik toch voor de Cayenne gaan. Ik heb 2 grote kinderen en merk dat ze die beenruimte in een Cayenne echt nodig hebben. Eigenlijk is het al wat krap in een Cayenne (eerder reed ik met een GLE), dus een Macan zou voor ons gezin niet werken.
17 jan 2022 23:14
Ik vind zowel de Macan als de Cayen - als om het even welke suf - lelijk (plomp), maar had desondanks een Macan om eens te kijken hoe dat is, juist ook vanwege de kinderen. We vonden het een erg fijne gezins- en reisauto. Rijdt geweldig, zeker voor zo'n grote auto. Kinderen ging prima, maar die waren toen 8 en 12 en dan is ruimte nog niet een punt.