Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 16:00



Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Voorlopig nog geen EV voor mij 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Maar langzamer (tot 100) dan een Mini Electric en sneller stuk :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 dec 2022 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zijn toch allemaal bakken van ZF. Goed spul. Zal ook wel met softwareafstemming te maken hebben.


19 dec 2022 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hoe zit dat eigenlijk met een Taycan? Heeft toch een 2-bak? Merk je daar iets van tijdens het rijden?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 dec 2022 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
De A-wegen rijden vol met 1.6 eco boost achtige auto’s wat een pret…. Nee dan is een EV echt verschrikkelijk ha ha


19 dec 2022 18:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Maar langzamer (tot 100) dan een Mini Electric en sneller stuk :wink:

Ach Cazzo, mijn cooper S works had nog wielspin bij opschakelen van 3 naar 4. Ding reed net geen 260. 0-100 onder de 6 sec. Is voor mij echt snel genoeg. En ik kom met een kruissnelheid van 180-200 km/u in één ruk van Frankfurt naar huis rijden ‘s avonds. En dat vond ik dan weer belangrijk. Fijn dat er voor ieder zo wat wils is.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 dec 2022 18:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Voor mij is rijden in een sportwagen veel meer dan snel optrekken en instant koppel. Het gaat mij om samenspel tussen mens en machine en daar hoort zeker een verbrandingsmotor bij. Daarom heb ik ook voor een handgeschakelde P gekozen. Ik hoef niet de snelste te zijn, het gaat mij om de lol die ik hieraan beleef.
_________________________________________
Wim


19 dec 2022 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik heb dit jaar mei een rondje mogen sturen in de VW Buzz en was daar wel van onder de indruk, voor mij de eerste rijervaring met een EV. Qua prive Km's en range zou dat makkelijk kunnen maar ik ga echt geen +60K aftikken voor een privéauto. Wellicht over een paar jaar een gebruikte mits wat garantie op het accupakket :D

Met de bestelbus van de zaak heb ik een gemiddeld dag kilometrage van 375 Km, vorig jaar mei toen mijn bus aan vervanging toe was maar (weer) voor een diesel gekozen omdat de beschikbare EV bestelbussen allemaal een range max hebben/hadden van rond de 300 KM, ZONDER belading :twisted: Wellicht een nieuwe poging over 'n jaar of 5 als de huidige aan vervanging toe is maar tegen die tijd is stoppen met werken ook 'n optie...... :wink:


19 dec 2022 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met een Taycan? Heeft toch een 2-bak? Merk je daar iets van tijdens het rijden?

In rijmodus “normaal” rijdt ‘ie standaard in de tweede versnelling, tenzij je vol “gas” geeft, dan schakelt ‘ie terug naar 1 en dat is nogal houterig moet ik zeggen en niet echt plezierig. In rijmodus “sport” en “sportplus” wordt de eerste wel actief ingezet en dan werkt het naar behoren, bij ongeveer 120 km/u gaat ‘ie voelbaar naar twee.


19 dec 2022 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Wimpie67 schreef:
Voor mij is rijden in een sportwagen veel meer dan snel optrekken en instant koppel. Het gaat mij om samenspel tussen mens en machine en daar hoort zeker een verbrandingsmotor bij. Daarom heb ik ook voor een handgeschakelde P gekozen. Ik hoef niet de snelste te zijn, het gaat mij om de lol die ik hieraan beleef.
+ 1
Maar helaas wordt dit vaak over het hoofd gekeken als de spectaculaire 0 - 100 tijden als enige referentie gelden. De beleving is waar het om gaat. Mijn P is verre van de snelste, maar zo fijn als die rijdt ... en daar gaat het in feite toch om. Aan het testosteron wedstrijdje wie heeft de langste (lees snelste) doe ik al lang niet meer mee. Eerlijk gezegd vind ik de brullende knallende RS6sen en M2/3/4's, die naar mijn mening de perceptie van een fijne, sportieve wagen naar beneden halen, zelfs storend en koren op de molen van de mutsen die deze wagens uit het verkeersbeeld willen bannen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


19 dec 2022 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik ben het met jullie beiden eens.


19 dec 2022 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Enguess schreef:
Zijn toch allemaal bakken van ZF. Goed spul. Zal ook wel met softwareafstemming te maken hebben.

Oudere 1, X1 en Mini hadden een automaat van Aisin. Tegenwoordig wel ZF.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 dec 2022 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Maar langzamer (tot 100) dan een Mini Electric en sneller stuk :wink:

Ach Cazzo, mijn cooper S works had nog wielspin bij opschakelen van 3 naar 4. Ding reed net geen 260. 0-100 onder de 6 sec. Is voor mij echt snel genoeg. En ik kom met een kruissnelheid van 180-200 km/u in één ruk van Frankfurt naar huis rijden ‘s avonds. En dat vond ik dan weer belangrijk. Fijn dat er voor ieder zo wat wils is.

Oh, ik had dat “works” over het hoofd gezien…
You win ;)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 dec 2022 20:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
:mrgreen: :mrgreen: :lol: :twisted:

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 dec 2022 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Welke is afgefikt? :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 dec 2022 23:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
de linker

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 dec 2022 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Enguess schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met een Taycan? Heeft toch een 2-bak? Merk je daar iets van tijdens het rijden?

In rijmodus “normaal” rijdt ‘ie standaard in de tweede versnelling, tenzij je vol “gas” geeft, dan schakelt ‘ie terug naar 1 en dat is nogal houterig moet ik zeggen en niet echt plezierig. In rijmodus “sport” en “sportplus” wordt de eerste wel actief ingezet en dan werkt het naar behoren, bij ongeveer 120 km/u gaat ‘ie voelbaar naar twee.

Toch apart. Ik snap eigenlijk de technische noodzaak niet voor een V-bak. Een Taycan presteert vergelijkbaar dan een Model S zonder V bak. Waarom ziet die er dan in?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 dec 2022 13:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik kon er ook geen verklaring voor vinden. Ik kreeg de taycan st een dag mee om te zien of het onze nieuwe leaseauto kon worden, maar helaas. Achterin met de maxi cosi erin kon de stoel voorin niet meer normaal staan en in de achterbak past onze kinderwagen niet zonder dat je continue in je spiegel tegen dat ding aan zit te kijken. Dus de taycan gaat het niet worden. En ik moet eerlijk bekennen, ik vond hem niet echt uitblinken, onderstel was prima maar niet sportief (zat luchtvering op met alle standen, misschien dat dat niet meehelpt) en het binnengeluid dat de taycan altijd maakt als ie rijdt, is werkelijk rammend irritant (en dan bedoel ik niet het nepgeluid dat je aan kunt zetten). Enige waar ik hem voor zou kopen is de batch, want Porsche en de topstoelen, daar kan Tesla nog veel van leren. Zaken als navi en functies in het interieur vind ik in de Tesla beter voor elkaar. We wachten maar af op de macan ev, die zou praktischer moeten zijn en volgens de dealer komt de macan zonder binnengeluid..:)


20 dec 2022 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Volgens mij is dat bedacht om zowel snel te kunnen accelereren, als ook (efficiënt) een hoge topsnelheid te kunnen bieden met de motor op de achteras. Voor is volgens mij 1-versnelling.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 dec 2022 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hier sinds kort 1e stap richting ev gezet. Plug in V90, de Citroen had schade opgelopen, een goed moment om afscheid te nemen van Diesel en het 11 jaar oude beestje. Kwa veercomfort nog steeds moeilijk te overtreffen. De V90 met luchtvering komt in de buurt. Vind het elektrische rijden wel super relaxed. instant koppel is ook lekker, net als een normaly aspirated engine. De Porsche voelt echt als een hooligan als je weer overstapt. Zo veel geluid, maar wat voor geluid ;)
Enfin infrastructuur is nog niet klaar voor full EV. "Buurman" heeft een Volt en X, kunnen niet tegelijk aan de aparte palen, klappen toch de zekeringen. Wordt nog wat als de hele straat elektrisch gaat.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


20 dec 2022 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Enguess schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met een Taycan? Heeft toch een 2-bak? Merk je daar iets van tijdens het rijden?

In rijmodus “normaal” rijdt ‘ie standaard in de tweede versnelling, tenzij je vol “gas” geeft, dan schakelt ‘ie terug naar 1 en dat is nogal houterig moet ik zeggen en niet echt plezierig. In rijmodus “sport” en “sportplus” wordt de eerste wel actief ingezet en dan werkt het naar behoren, bij ongeveer 120 km/u gaat ‘ie voelbaar naar twee.

Toch apart. Ik snap eigenlijk de technische noodzaak niet voor een V-bak. Een Taycan presteert vergelijkbaar dan een Model S zonder V bak. Waarom ziet die er dan in?

Waarom niet? Zoals Spastblast zegt: snellere acceleratie en hogere top.


20 dec 2022 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Dat is het hem dus, op beide punten wint de Tesla met grote voorsprong...

https://www.youtube.com/watch?v=gfWNRyqhRRM

Vanwaar dan die gecompliceerde v-bak?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 dec 2022 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Misschien om nog een beetje in de buurt van die Tesla te kunnen blijven, als je minder goed bent in het maken van elektromotoren? :lol:
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 dec 2022 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Dat filmpje laat wel echt de bizarre snelheid zien, je hebt er niks aan maar is wel echt bizar snel. En je hoort op dat filmpje het irritante altijd aan geluid binnenin de taycan, soort van vliegtuig geluid. Ik begrijp echt niet dat dat erin zit, maar als er een goede reden voor is, ik hoor het graag..


20 dec 2022 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ja die Tesla gaat gewoon harder. Punt. Was de discussie ook niet.
@mark996: geluid is heel persoonlijk natuurlijk, ik stoor me er niet aan (vind het ook niet opwindend of zo), auto is eigenlijk heel stil.


20 dec 2022 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Voor de liefhebber hier nog een filmpje waarin de Lucid Air Sapphire vervolgens weer gehakt maakt van de Plaid (en de Chiron, en de Ducati):
https://youtu.be/EyDpQpcPpuc
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 dec 2022 18:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.