Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 aug 2004 21:59
Deze dus
31 aug 2004 22:02
Hier alvast het nieuws van volgend jaar: "Diefstal kentekenplaten explosief toegenomen."
03 sep 2004 11:45
Russische Porsche
Rijke Russen kunnen steeds vaker in snelle Porsches rondrijden. De Duitse autoproducent maakte donderdag bekend een dochteronderneming in Rusland te hebben opgericht. Op korte termijn komen er showrooms in Moskou en Sint-Petersburg. De stap richting Rusland is opvallend omdat de Yukos-affaire er juist voor leek te zorgen dat buitenlandse investeerders het land van Wolga en wodka zouden mijden.
http://www.iex.nl
13 sep 2004 11:29
"12/09 Race tussen Porsches eiste 2 doden op E40
Aan een dodelijk ongeval dat zich zondagmorgen voordeed op de E40
Brussel-Luik, ging een race tussen twee Porsches vooraf. Volgens getuigen reden de wagens aan zeker meer dan 200 km/uur. Een van de wagens week plotseling bruusk van de rechterrijstrook af en raakte de middenberm en een paal.
De paal brak en werd een honderdtal meter meegesleurd door de vernielde Porsche. De auto vatte daarop vuur en de twee inzittenden werden verkoold aangetroffen in de wagen.
Het parket van Luik kon de identiteit van de slachtoffers nog niet
vrijgeven, omdat geen van beiden eigenaar is van de Porsche. Mogelijk gaat het om een inwoner van Knokke en een Luikenaar. De politie en een
verkeersexpert aangesteld door het parket, stelden vast dat de snelheidsmeter van de Porsche geblokkeerd was op 250 km/uur. Volgens de expert is het mogelijk dat de auto nog sneller reed dan de aangegeven
snelheid.
Het tweede voertuig reed na het ongeval gewoon verder, maar kon worden
onderschept in de streek van Spa-Francorchamps. De bestuurder is de
37-jarige Monegask Michel Heidens. Zowel de onderschepte Porsche, met
Luxemburgse nummerplaat, als de verongelukte wagen, ingeschreven in
Monaco, zijn eigendom van de man. De onderzoeksrechter vorderde de aanhouding van Michel Heidens wegens onvrijwillige doodslag en overdreven snelheid. Heidens verscheen zondag samen met zijn Britse passagier voor de Luikse onderzoeksrechter. Het verkeer in de richting van Luik werd door het ongeval urenlang verstoord en verliep pas in de loop van de namiddag weer vlot. "
Heeft iemand nog meer info?
13 sep 2004 12:14
Sjonnie schreef:Volgens de expert is het mogelijk dat de auto nog sneller reed dan de aangegeven snelheid...
Daar hoef je toch geen expert voor te zijn
Sjonnie schreef:Het tweede voertuig reed na het ongeval gewoon verder ...
Wat een
strijkijzer zeg .... neem aan dat het
vrienden van hem waren die in zijn andere P reden ...
Sjonnie schreef:Heeft iemand nog meer info?
Nee .... en ik heb ook niet het idee dat ik op dit soort verhalen zit te wachten .... wat een ellende
13 sep 2004 12:25
Je moet ook niet blind zijn voor de realiteit. Ik zou wel willen weten wat er gebeurd is, met name of er een technisch probleem geweest is.
13 sep 2004 12:53
Sjonnie schreef:Je moet ook niet blind zijn voor de realiteit. Ik zou wel willen weten wat er gebeurd is ....
Ik heb ondertussen de belgische teletekst even afgespeurd, maar veel wijzer ben ik daar niet van geworden .... dit bericht was slechts een regel of drie en de enige extra info die ik daar uit kon halen was de plaats waar het gebeurd is ....
Hoe en wat .... mss via onze belgische relaties
13 sep 2004 15:28
Zie je niet vaak dat mensen met hun volledige naam in de krant komen als ze in staat van beschuldiging worden gesteld.
Het is toevallig toch niet Michel Heydens, kampioen Clio Cup? Die woont ook in Monaco... Zou wel heel toevallig zijn.
13 sep 2004 15:37
horn schreef:Het is toevallig toch niet Michel Heydens, kampioen Clio Cup? Die woont ook in Monaco... Zou wel heel toevallig zijn.
zou vlg mij toevalliger zijn als er in monaco twee michel heydens wonen die ook nog allebei van hard rijden houden
13 sep 2004 15:40
Ik bedoelde meer dat in het krantenstukje het gaat over Michel Heidens... en niet over Michel Heydens. Of toch?
13 sep 2004 15:41
horn schreef:Zie je niet vaak dat mensen met hun volledige naam in de krant komen als ze in staat van beschuldiging worden gesteld.
Volgens mij is dat bij onze zuider-buren een
goede gewoonte
horn schreef:Het is toevallig toch niet Michel Heydens, kampioen Clio Cup? Die woont ook in Monaco...
Als hij het is dat zit'ie echt
in ....horn schreef: Zou wel heel toevallig zijn.
Er zijn wel meer van dit soort jongens (en meisjes) die bij een verkeers-incident betrokken raakte doordat ze buiten het circuit aan het
oefenen waren
13 sep 2004 16:04
horn schreef:Ik bedoelde meer dat in het krantenstukje het gaat over Michel Heidens... en niet over Michel Heydens. Of toch?

had het subtiele verschil niet opgemerkt, desalnietemin lijkt het me sterk dat ze niet dezelfde bedoelen...
lange ij, y-psilon of korte ei het blijft eijgenaardig
13 sep 2004 16:12
Van Rubenzo voor wie vrijdag niks te doen heeft
13 sep 2004 16:31
Olaf schreef:Van Rubenzo voor wie vrijdag niks te doen heeft

krantenknipsels
13 sep 2004 17:08
Moeten ze het maar in de goede rubriek zetten
13 sep 2004 19:48
ik zag het in het nieuws ook
en de auto die ongeschond uit de brand is gekomen,
is een witte GT3 met blauwe letters, heel schoon
die andere is moeilijk uit te maken maar is zekers een 996
van de eerste generatie denk ik
jammer van die ravage en doden,
maar als je het gaspedaal indruk tot op de bodem moet je toch wel beseffen waar je mee bezig bent nietwaar.
13 sep 2004 20:22
De tweede is volgens mij een GT2 (gele remklauwen toch?)
En het is idd Heydens, de coureur. Beide wagens waren op weg naar Francorchamps om ter plaatse te racen.
Verder een raar verhaal in het nieuws, dit gaat zeker nog een staartje krijgen.
13 sep 2004 20:31
F@RGO schreef:een witte GT3 met blauwe letters
lou schreef:volgens mij een GT2 (gele remklauwen toch?)
gokje GT2RS

-zeer gelimiteerde oplage van 1 stuks-
22 sep 2004 19:29
Dus als ik het goed lees kan de prijs van een nieuwe Porsche wel wat omlaag, factor 4 lijkt me wel leuk
Peter-die rekent dat een kale GT3 dan

......... -3.2
22 sep 2004 19:38
Peter 3.2 schreef:Dus als ik het goed lees kan de prijs van een nieuwe Porsche wel wat omlaag, factor 4 lijkt me wel leuk
Peter-die rekent dat een kale GT3 dan

......... -3.2
GT3 RS is kaler als een "normale" GT3
22 sep 2004 19:55
Porsche boekt recordwinst
Uitgegeven: 22 september 2004 19:46
STUTTGART - Porsche heeft in het eind juli afgesloten boekjaar een recordwinst behaald. Voor het eerst is het resultaat voor belastingen boven 1 miljard euro uitgekomen, zo liet de sportwagenproducent woensdag weten.
http://nu.nl/news.jsp?n=414675&c=32
20 okt 2004 22:24
http://icsouthlondon.icnetwork.co.uk/0100news/0400lambeth/tm_objectid=14775096&method=full&siteid=50100&headline=gunman-in-car-opens-fire-on-porsche-name_page.html
of voor als de link weg is:
Streatham Post schreef:Gunman in car opens fire on Porsche
A GUNMAN in a BMW cabriolet opened fire at a Porsche when the cars drew level in Mitcham Lane, Streatham.
Cops are appealing for witnesses after the shooting, between the junctions of Southcroft Road and Moyser Road. The bullet entered the door of the black Porsche Boxster. No one was injured. The shooting happened at 10.15pm on Monday, October 11. Information to Operation Trident on 020 8785 8580 or Crimestoppers anonymously on 0800 555 111.
21 okt 2004 16:31
money magazine schreef:NEW YORK - For many Porschephiles -- myself included -- the outgoing 911 went too far in softening the exterior's shape. Even Porsche executives now admit a correction was called for.
Porsche 911 Carrera S
Consider it done. The new 911 restores the slimmer waistline and voluptuous hips that make a 911 a 911. Owners will no longer fret that you can't tell the difference between the 911 and the cheaper Boxster when viewed from the front. Traditional round headlamps are back too, hailed by nostalgic fans around the world.
The changes are hardly radical, but the 911 looks gorgeous just the same. The interior gets a welcome makeover as well, with more leather, better seats and sharper instruments befitting such a pricey car.
Performance is brilliant, naturally. For the first time since 1977, the 911 coupe offers its flat-6 engine in two sizes: the Carrera's 3.6-liter with 325 hp, or the Carrera S' 3.8-liter with 355 hp.
If you can swallow the $10,000 premium for the S model, do so: It feels and sounds more potent from idle to red line; 0 to 60 mph is cut to 4.8 seconds vs. 5.0 for the smaller engine. On a rainy stretch of the German autobahn, the Carrera S purred to an effortless 155 mph, my common sense kicking in before the car's 182 mph top speed.
The steering ratio automatically adjusts to boost agility on curves and ease of handling around town. The S model's other big additions include beefier brakes and Porsche Active Suspension Management.
Optional on the Carrera, the system lets you choose settings for comfort or performance, using sensors to firm or soften shocks on the fly. While handling and grip are spectacular, the system didn't feel as intuitive and driver-friendly as the Corvette's optional active handling.
That said, the Porsche remains the ultimate sports-car personal trainer, alert to your driving strengths and forgiving of your weaknesses. Yes, its price approaches fantasyland, but a happy reality is that the 911 consistently holds its value better than any other sports car.
weinig nieuws onder de zon, maar altijs leuk om te lezen dat in NY min of meer dezelfde conclusies worden getrokken (behalve een vergelijk maken met een corvette dan)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.