Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

07 maart 2006 11:56

adu schreef:Als Renntech uren factureert dan gaat de vergelijking inderdaad niet op. Dat ben ik met je eens 8)

:salut: ..... en dus worden er appels met peren vergeleken en is het verwijt/ de beschuldiging wat zakken vullen betreft onterecht. 8)

07 maart 2006 11:59

Laten we even duidelijk zijn:
1: ik ben (nog) nooit bij Renntech geweest. Dus of het uurtarief minder is dan bij de dealer weet ik niet.

2: Ik neem aan dat er ook bij Renntech vooraf gesproken wordt over de te verwachten prijs. Dus verassingen achteraf zullen er niet zijn (prijstechnisch). Immers iemand met VEEEEEEL ervaring met Porsche kan een goede voorcalculatie geven van een reparatie (met of zonder vastgeroeste bouten 8) .

3 Onderhoud is een must, maar als we beginnen met het preventief vervangen van bouten waar is het eind dan :?:

07 maart 2006 11:59

EriC4C schreef:
adu schreef:Als Renntech uren factureert dan gaat de vergelijking inderdaad niet op. Dat ben ik met je eens 8)

:salut: ..... en dus worden er appels met peren vergeleken en is het verwijt/ de beschuldiging wat zakken vullen betreft onterecht. 8)


Ja hoor, het is wel goed zo :D :tongue:

07 maart 2006 12:01

Boxy&Boraman schreef:(..)3 Onderhoud is een must, maar als we beginnen met het preventief vervangen van bouten waar is het eind dan :?:


Dat moet m.i. een ieder voor zich maar beslissen.

07 maart 2006 12:03

Boxy&Boraman schreef:Laten we even duidelijk zijn .....

:idea: Misschien moet je wat voorzichtiger zijn met het (ver)oordelen op basis van eigen veronderstellingen.

07 maart 2006 12:06

Amen !

07 maart 2006 12:08

ook al is het niet te best voor de auto, ik ben toch wel blij dat ze er zijn
Afbeelding

07 maart 2006 12:09

EriC4C schreef:
Boxy&Boraman schreef:(..) :idea: Misschien moet je wat voorzichtiger zijn met het (ver)oordelen op basis van eigen veronderstellingen.

Dat wordt dan wel een saai forum :D :wink:

07 maart 2006 12:11

klopt!

07 maart 2006 12:13

Nu weet ik nog niet hoe Renntech werkt, vastgestelde prijs of nacalculatie, iemand :?: :?:

07 maart 2006 12:15

Boxy&Boraman schreef:3 Onderhoud is een must, maar als we beginnen met het preventief vervangen van bouten waar is het eind dan :?:


Sorry hoor maar dan heb je de voorgaande post niet echt begrepen. :cry:

07 maart 2006 12:25

rufie schreef:Ik het gevoel dat Renntech hier verkeerd begrepen wordt.
Hij spreekt als technieker met passie voor de mechaniek van onze Porsches.
Hij wil goede raad geven, nl. dat je door preventief enkele kleine zaken aan te pakken, later grotere kosten kan vermijden. Denk je nu echt dat hij het onderste uit de kan wil halen met je factuur. Komaan, is toch flauw !

Vergelijk het met een bezoek aan de tandarts. Verzorg je gebit en ga regelmatig op controle of verwaarloos het en laat al je rotte tanden trekken voor een vals gebit. Wie is dan het goedkoopste af ?

Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...


Dank je Rufie. :lol:


Ik zal eens een voorbeeld geven.

Een paar maand geleden kwam hier een oudere meneer met een hele mooie 924S uit 1988. Deze meneer was heel erg trots op zijn auto en vertelde mij dat hij de auto nieuw had gekocht en dus eerste eigenaar was.
Hij kwam langs omdat er een klein plasje groene vloeistof onder de motor lag. Hij wilde niet meer naar de dealer waar hij altijd de auto in onderhoud had gehad en nieuwe had gekocht. De jongens die er nu werkten wisten niks meer van deze auto's, was zijn argument.

Het bleek een lekke waterpomp te zijn.
Terwijl de auto op de brug stond vroeg hij wat ik er van vond. Dus ik met de looplamp eens onder de auto doorgelopen. Ook al had de auto maar 60.000 km gelopen in al die jaren, we schrokken beiden van de roest aan vooral de wielophanging en benzinetank.
De auto was er aan de onderzijde slecht aan toe, ook al was de buitenkant als nieuw. Je kon gewoon zien dat het een auto was die altijd had binnen gestaan. Lakwerk en bekleding als nieuw.

Die man vroeg of het verstandig was om de auto te laten tectyleren.
Ik vond van niet omdat een tectyl bedrijf normaal gesproken een dikke laag tectyl onder de auto spuit en de roest, ook al langezamer, gewoon verder gaat.
Ik kreeg dus de opdracht de tank te ontroesten, net zo als de wielophangingsdelen en de achterste stukken van de kokerbalken. En daarna alleen de delen die het nodig hadden te behandelen tegen roest.

De man kon overigens wel huilen bij het zien van de onderkant. Hij zei: "Waarom hebben ze me dit nooit verteld, ik liet elk jaar een onderhouds beurt uitvoeren die veel geld koste bij de dealer en nu dit!
Als ik dit geweten had dan had ik er iets aan kunnen laten doen."

Bij het schoonmaken van de tank ( er zaten gewoon roestkorsten op ) begon de tank al te lekken. Het bleek erger dan verwacht. Er moest een nieuwe tank in. Versnellingsbak moest er uit om ruimte te maken om de benzine tank te verwijderen. De nieuwe tank koste overigens "maar" Euro 1854.- incl. btw.
Ik heb er dus een goede gebruikte in gezet. Was wel moeilijk te vinden.

Het afkrabben en behandelen van de draagarmen zou meer kosten dan meteen twee nieuwe eronder. Ook de draagarmen waren vooral van binnen uit erg dun geroest.

Al met al toch een erg dure reparatie geworden die gewoon voorkomen had kunnen worden. :shock:

En met bijvoorbeeld deze reparatie in de gedachte reageerde ik. Had ik misschien niet moeten doen want er zijn dus nog steeds mensen die alle garage houders over één kam scheren. Jammer.

En nu de 964. Elke 964 heeft onderaan de auto veel kunstof moeren die diverse kunstof wielschermen en dorpelplaten op de plaats houden.
Deze kunstof moeren zitten geschroefd op dunne draadeindjes die in de fabriek aan de carrosserie gepuntlast zijn. Er zijn nog maar weinig 964's waarbij deze draadeindjes nog geheel roestvrij zijn. Je kunt ze niet vervangen als ze dungeroest zijn. Daarom zie je steeds vaker dat de binnenschermen met parkers vastzitten.
Gaatje boren in de carrossrie en gewoon een parker in de verzinkte carrosserie! :oops:
Dát kun je dus voorkomen door eens alle kunstof moeren te vervangen en nieuwe monteren over jouw ingevette draadeind.

Puur preventief. Doe er je voordeel mee. :lol:

Groeten, Erwin
Laatst bijgewerkt door Renntech op 07 maart 2006 12:46, in totaal 2 keer bewerkt.

07 maart 2006 12:39

Puur preventief. Doe er je voordeel mee.


:thumleft:

07 maart 2006 12:42

AMEN . . .

07 maart 2006 13:12

Erwin.

Als je je post was begonnen met je 2e verhaal, was er veel minder discussie geweest. Dit is een goed voorbeeld :!:

Maar nu weet ik nog steeds niet wat je bedoelt met het aluminium verhaal in je eerste post... daar waren bij mij de eerste :?: :?: over
en zie waar we nu zijn... :(

07 maart 2006 13:15

Tja, je maakt wel wat los onder de PF-ers ... ieder woordje wordt op een weegschaal gewogen en alles wat je schrijft kan tegen je worden gebruikt ... :wink:

07 maart 2006 13:16

daar zijn we forum-lid voor, toch :D :D

07 maart 2006 13:18

Ik moet langzaamerhand naar mijn werk (anders kan ik de rekening van het onderhoud een volgende keer niet betalen) :D :D

Wellicht krijg ik korting bij Renntech 8)

Groet en tot morgen (of vanavond laat)....

07 maart 2006 13:28

Boxy&Boraman schreef:Wellicht krijg ik korting bij Renntech 8)


IMO krijgt elke forummer korting bij Renntech :idea:

adu schreef:Dan heb je waarschijnlijk de auto niet goed afgespoeld/ gewassen of het is kalk.


... ik dacht toch door aan te geven dat ik alles twee keer had gedaan ... dat wel degelijk het geval was ... en ik mijzelf verbaasde over de nog aanwezige zout-resten :wink:

07 maart 2006 13:40

adu schreef:Tja, je maakt wel wat los onder de PF-ers ... ieder woordje wordt op een weegschaal gewogen en alles wat je schrijft kan tegen je worden gebruikt ... :wink:


:lol: :lol: :lol:

Veel Forummers die al langer mee lezen weten dat ik alleen de adviezen voor jullie geef. Niet om er zelf beter van te worden.

(Eigenlijk word ik er zelfs 'slechter' door, we hebben het afgelopen jaar zoveel klanten door het forum erbij gekregen dat ik thuis nu die man ben die het vlees op zondag komt snijden :mrgreen: )


Als het zo was dat ik er financieel beter van werd had ik allang een 911 kunnen rijden, nu ben ik nog aan het sparen daarvoor. :lol:

07 maart 2006 13:43

Boxy&Boraman schreef:Wellicht krijg ik korting bij Erwin 8)



JIJ???

Iedereen krijgt korting op onderdelen , dat klopt. Maar soms maken we uitzonderingen :roll:


:lol: :lol: :lol:

07 maart 2006 13:49

Als het zo was dat ik er financieel beter van werd had ik allang een 911 kunnen rijden, nu ben ik nog aan het sparen daarvoor. :lol:


Rijden is denk ik niet het probleem voor jou, maar bezitten. :lol:

07 maart 2006 13:58

(..)Veel Forummers die al langer mee lezen weten dat ik alleen de adviezen voor jullie geef. Niet om er zelf beter van te worden.

(Eigenlijk word ik er zelfs 'slechter' door, we hebben het afgelopen jaar zoveel klanten door het forum erbij gekregen dat ik thuis nu die man ben die het vlees op zondag komt snijden :mrgreen: )


Als het zo was dat ik er financieel beter van werd had ik allang een 911 kunnen rijden, nu ben ik nog aan het sparen daarvoor. :lol:


Adviezen worden altijd bijzonder gewaardeerd, dat weet je denk ik wel :D Kosteloos ( :!: ) en m.i. op een integere manier :res:

07 maart 2006 14:01

Olaf schreef:
adu schreef:Dan heb je waarschijnlijk de auto niet goed afgespoeld/ gewassen of het is kalk.


... ik dacht toch door aan te geven dat ik alles twee keer had gedaan ... dat wel degelijk het geval was ... en ik mijzelf verbaasde over de nog aanwezige zout-resten :wink:


Dan nog kun je een plekje hebben overgeslagen. Hoe verklaar je anders die zout-resten? Of is het zo hardnekkig dat het ook na twee keer wassen/ afnemen nog blijft "plakken" ... dat kan ik me bijna niet voorstellen.

07 maart 2006 14:16

adu schreef:Dan nog kun je een plekje hebben overgeslagen. Hoe verklaar je anders die zout-resten? .


964 is oud(er) ... rubbers zijn harder en hebben IMO een mindere afdichting ... zout en water gaat tussen de rubbers en de koets zitten ... daarna lekker in de verwarmde garage komt het zout er weer uit ...

Ik had er eigenlijk een foto'tje van moeten maken ... gewoon hele fijne streepjes zout bij de naadjes en de kiertjes :roll:
Plaats een reactie