Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

13 feb 2006 15:46

:lol: :lol: :lol:

Vanwege die "fully loaded" auto zit ik nog te denken aan een training bij Prodrive o.i.d. specifiek voor dit 4WD monster. Lijkt me wel prettig om ALLE rijeigenschappen de revue te laten passeren en te leren beheersen.

Misschien doen ze wel een mooi aanbod voor alle 4WD Turbo's van het forum? :wink:

13 feb 2006 16:04

Erwin , dan kan ik je echt de "Porsche Driving Academy" aanbevelen , echt prachtig , en zéér leerzaam :wink:
Ik meen dat John er net zo positief over is...heeft 'm geloof ik 2 maal gedaan.

[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=12812[img][/img]

13 feb 2006 16:50

ER schreef: ik rijd momenteel NIET MEER op de Ring.

Om de mensen in mijn directe omgeving niet de stuipen op het lijf te jagen, heb ik dat idee ergens in de koelkast geparkeerd.


En momenteel is het daar ook een koelkast

WebCam Nordschleife

13 feb 2006 20:17

ER schreef:Nee Geert, ik rijd momenteel NIET MEER op de Ring.


Begrijpelijk.
Beetje domme vraag ook natuurlijk :oops:

Dat je je met de TT op de openbare weg wel vermaakt, dat geloof ik graag :)

14 feb 2006 3:30

ER schreef:Vanwege die "fully loaded" auto zit ik nog te denken aan een training bij Prodrive o.i.d. specifiek voor dit 4WD monster. Lijkt me wel prettig om ALLE rijeigenschappen de revue te laten passeren en te leren beheersen.

Misschien doen ze wel een mooi aanbod voor alle 4WD Turbo's van het forum? :wink:


Zou heel verstandig zijn hoor !

Zoals je misschien weet heb ik met mijn auto een rijvaardigheids training en driftcursus gedaan, en heb enorm veel geleerd van beide !
de 993 TT is toch een auto om respect voor te hebben, en ik heb nu wel het idee dat ik de auto redelijk goed ken. In half jaar dat ik hem heb nu toch al 2 keer meegemaakt dat ie heel licht begon uit te breken, maar in beide gevallen direct opgemerkt en perfect op gereageerd !

En je hebt ook mijn sneeuwpret video gezien en dat zegt toch ook wel wat denk ik.

Porsche Driving Acedemy heb ik echter nog niet gedaan en lijkt me ook best een keer leuk om te doen.

14 feb 2006 7:19

Gerco schreef:de 993 TT is toch een auto om respect voor te hebben, en ik heb nu wel het idee dat ik de auto redelijk goed ken. In half jaar dat ik hem heb nu toch al 2 keer meegemaakt dat ie heel licht begon uit te breken, maar in beide gevallen direct opgemerkt en perfect op gereageerd !


Dan is het moment er om beginnen op te letten. :idea:

14 feb 2006 8:03

Zoals Paul al zegt Gerco, ondanks je trainingen; blijf goed opletten!

:wink:

14 feb 2006 14:58

Jongens, weer even On Topic;

Heeft iemand CIJFERS of RAPPORTEN m.b.t. (crash)veiligheid ?

14 feb 2006 21:15

Niet op mijn harde schijf Epicurus.

En op het internet kom ik dit vaak tegen:

NHTSA Crash-Test Results
Vehicle crash test information not available at this time.


of dit:

1998 Porsche 911 Crash Tests

There is no safety data for this vehicle.




óf hierzo:

2005 Porsche 911 Crash Tests

Driver's Side Not Tested Front Occupant Not Tested
Passenger's Side Not Tested Rear Occupant Not Tested

2005 Porsche 911 Turbo 2-DR w/SAB Crash Test Figures
Frontal Head Injury Criterion Chest Deceleration (g's) Femur Load (lbs)
Driver's Side n/a n/a n/a n/a
Passenger's Side n/a n/a n/a n/a

Side Thoracic Trauma Index (TTI) Pelvis Deceleration (g's)
Front Occupant n/a n/a
Rear Occupant n/a n/a

2005 Porsche 911 Turbo 2-DR w/SAB Rollover Rating And Figures
Rollover Resistance Rating Static Stability Factor Dynamic Test
n/a n/a





Kortom: bij mijn weten ERRUG weinig over te vinden!!!!

Maar misschien dat je hier wat aan hebt:

http://www.crashtest.com/porsche/ie.htm

Hier wat info over de 'gevaarlijke' aerodynamiek van de 911 door de jaren heen (PDF-file):
http://www.tfd.chalmers.se/~lelo/rvad/reports/rva2002_gr06_porsche911.pdf

14 feb 2006 21:45

Bizar zeg dat verhaal Erwin, Zelf voor de kerst een ongeluk gehad met de boxster van m'n broer. Heb een half uur staan wachten voor de auto gesleept werd en idd veel reacties van: hmmm, zeker te hard terwijl dit niet het geval was. ook in een p kun je momentje niet opletten en in de berm geraken maar dat klinkt voor de meeste mensen een stuk minder spectaculair natuurlijk.

24 feb 2007 8:35

de crash veiligheid van een porsche.......

ik denk ook dat die begint bij de bestuurder van de betreffende porsche.

ikzelf weet dondersgoed dat mijn p meer prestatie vermogen heeft dan wat ik er uit weet te halen.

ik houd altijd rekening met wat ik kan, en probeer mijn eigen grens niet op te zoeken.

zo zal ik automatisch ver van de grens van mijn p blijven.

zoo verhoog ik dan ook meteen de crash veiligheid voor mijn p :wink:

24 feb 2007 11:58

mr.burns993 schreef:de crash veiligheid van een porsche.......

ik denk ook dat die begint bij de bestuurder van de betreffende porsche.

ikzelf weet dondersgoed dat mijn p meer prestatie vermogen heeft dan wat ik er uit weet te halen.

ik houd altijd rekening met wat ik kan, en probeer mijn eigen grens niet op te zoeken.

zo zal ik automatisch ver van de grens van mijn p blijven.

zoo verhoog ik dan ook meteen de crash veiligheid voor mijn p :wink:



Dus jij bent niet zo zeker van de crashveiligheid van de 911...? :wink:

24 feb 2007 12:28

Mensen/allen , ik laat het expres staan...maar waarom STEEDS een HEEL bericht quoten als je eronder post?


Haal desnoods het gedeelte eruit waarop je wilt reageren, vaak handig bij het reageren op een erg grote post, maar meestal is het niet nodig.

ps heeft een ander tussentijds gepost, zet dan bv @diegenewaaropjereageert er alsnog voor...



Tis maar een idee hoor...en zeer niet vervelend naar jou bedoelt Epicurus :wink: , gebruik toevallig jou post als aanleiding...maar 't gebeurt dagelijks héél vaak...

24 feb 2007 13:11

Epicurus schreef:
mr.burns993 schreef:de crash veiligheid van een porsche.......

ik denk ook dat die begint bij de bestuurder van de betreffende porsche.

:wink:



Dus jij bent niet zo zeker van de crashveiligheid van de 911...? :wink:



de p doet de rest in geval van nood......(wat ik overigens nooit mee hoop te maken)
Plaats een reactie