15 jul 2006 15:31
15 jul 2006 16:15
Harley schreef:Dan maar een watje, deze mogen ze bij mij in de garage parkeren...![]()
Harley, die elders schreef:Onze garage meet 4.40 bij 5.50 en daar staat nu een 993, 3 fietsen, een Harley, werkbank, schappen, tuinstoelen, 2 tafels, opblaasbaar zwembad, en zo kan ik nog wel ff doorgaan![]()
15 jul 2006 16:23
15 jul 2006 16:26
15 jul 2006 16:29
15 jul 2006 17:09
Harley schreef:uhm, je vergeet 1 dingetje Rob... er moet wel iemand EERST ff een 997 turbo bij mij in de garage komen zetten... om te houden natuurlijk, voor de slimmerikken![]()
15 jul 2006 17:19
15 jul 2006 17:42
Jaco schreef:Does size matters?
15 jul 2006 19:09
Erick schreef:Jaco schreef:Does size matters?
Dat hangt van je kwaliteiten af![]()
![]()
15 jul 2006 20:17
17 jul 2006 15:27
Sanhi schreef:Interessante discussie..
Is de 993 TT de eerste met een dubbele turbo? Betekent dit automatisch dat het turbo gat vele malen kleiner / minder voelbaar is dan met andere turbo auto's. (Zoals bijv. Subaru Impreza). Wat ik heb begrepen is dat een grote turbo uiteindelijk meer lucht (en dus meer vermogen) kan leveren , maar een grotere spool up tijd heeft, dus ook meer lag. Zelf ben ik erg geinteresseerd in een 993 TT , lijkt me een magnifieke wagen. Mijn 4S uiteraard ook, maar ongeveer 100 pk te weinig![]()
Aan Gerco: jij hebt zowel een 993 4S gehad en nu een 993 TT, kan je eens beschrijven wat de verschillen zijn (in detail). Behalve dan dat de TT sneller is. Vind ik erg interessant om te weten.
17 jul 2006 15:57
Gerco schreef:... Verdere verschillen, het geluid vind ik veel imposanter. Bij stationair een prachtige rochel en op toeren ook wat meer "orkest"
Gerco schreef:De koppeling gaat ook iets lichter omdat die hydraulisch bekrachtigd is
17 jul 2006 16:27
17 jul 2006 16:49
17 jul 2006 18:32
Paul van Engelen schreef:Heb tijdens mijn zoektocht naar vervanging van de 3.2 ook proefgereden in een 993 Turbo en het geluid was toen juist iets wat me vreselijk teleur stelde.
17 jul 2006 19:06
Ed Lauwerens schreef:Dus wat mij betreft: Alle Porsche's zijn prima!
17 jul 2006 19:11
17 jul 2006 20:39
17 jul 2006 21:01
Paul van Engelen schreef:Gerco schreef:... Verdere verschillen, het geluid vind ik veel imposanter. Bij stationair een prachtige rochel en op toeren ook wat meer "orkest"
Heb tijdens mijn zoektocht naar vervanging van de 3.2 ook proefgereden in een 993 Turbo en het geluid was toen juist iets wat me vreselijk teleur stelde. Maar ik was toen dus wel aan iets heel moois gewend![]()
Vormde de basis voor de ontwikkeling van het geluid van de 997
![]()
![]()
Neem aan dat jij geen standaard uitlaat hebt als ik je zo hoor![]()
Paul van Engelen schreef:Gerco schreef:De koppeling gaat ook iets lichter omdat die hydraulisch bekrachtigd is
Weet niet wat je hiermee bedoeld. Hydraulisch bediend zijn ze allemaal sinds jaren.
Maar bekrachtiging
17 jul 2006 21:04
17 jul 2006 21:17
17 jul 2006 22:34
18 jul 2006 10:58
ER schreef:...Was dat nou jouw Turbo die met zo'n ongelooflijk oorverdovende brul mij inhaalde gisteren?Holy Smoke man, wat een gaaf geluid! Heb je er sportkatalysatoren op of zo?
18 jul 2006 11:14
Ed Lauwerens schreef:Dat de 996 Turbo voor watjes is, kan best zijn. !
18 jul 2006 11:24
Harley schreef:Volgens mij zit in de laatste een flinke bak herrie en bedoel je die, ER![]()