Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

15 jul 2006 15:31

Dan maar een watje, deze mogen ze bij mij in de garage parkeren... 8)

Afbeelding

15 jul 2006 16:15

Harley schreef:Dan maar een watje, deze mogen ze bij mij in de garage parkeren... 8)

Ik ben bang dat dat echt niet meer gaat passen! :mrgreen: :lol: :wink:

Harley, die elders schreef:Onze garage meet 4.40 bij 5.50 en daar staat nu een 993, 3 fietsen, een Harley, werkbank, schappen, tuinstoelen, 2 tafels, opblaasbaar zwembad, en zo kan ik nog wel ff doorgaan :wink:

15 jul 2006 16:23

Mag jij de 993 komen ophalen, goed :?: :wink:

15 jul 2006 16:26

Prima! :thumleft: :wink:

Super zo'n deal op een verloren zaterdagmiddag!
Mmmm, met jouw 993 naar Zolder...... :wink: 8)

15 jul 2006 16:29

uhm, je vergeet 1 dingetje Rob... er moet wel iemand EERST ff een 997 turbo bij mij in de garage komen zetten... om te houden natuurlijk, voor de slimmerikken :wink:

15 jul 2006 17:09

Harley schreef:uhm, je vergeet 1 dingetje Rob... er moet wel iemand EERST ff een 997 turbo bij mij in de garage komen zetten... om te houden natuurlijk, voor de slimmerikken :wink:


Does size matter???? :wink:
Laatst bijgewerkt door Jaco op 15 jul 2006 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jul 2006 17:19

1:1 only :cheesy:

15 jul 2006 17:42

Jaco schreef:Does size matters?


Dat hangt van je kwaliteiten af :cheesy: :twisted: :wink:

15 jul 2006 19:09

Erick schreef:
Jaco schreef:Does size matters?


Dat hangt van je kwaliteiten af :cheesy: :twisted: :wink:


Euhh, denk niet dat jij dat wil weten................ 8) 8)

15 jul 2006 20:17

Ik sla even over....

17 jul 2006 15:27

Sanhi schreef:Interessante discussie..

Is de 993 TT de eerste met een dubbele turbo? Betekent dit automatisch dat het turbo gat vele malen kleiner / minder voelbaar is dan met andere turbo auto's. (Zoals bijv. Subaru Impreza). Wat ik heb begrepen is dat een grote turbo uiteindelijk meer lucht (en dus meer vermogen) kan leveren , maar een grotere spool up tijd heeft, dus ook meer lag. Zelf ben ik erg geinteresseerd in een 993 TT , lijkt me een magnifieke wagen. Mijn 4S uiteraard ook, maar ongeveer 100 pk te weinig ;)

Aan Gerco: jij hebt zowel een 993 4S gehad en nu een 993 TT, kan je eens beschrijven wat de verschillen zijn (in detail). Behalve dan dat de TT sneller is. Vind ik erg interessant om te weten.


De standaard 993 heeft ook best een leuke acceleratie, maar het grootste verschil met de turbo vind ik dat boven de 100 km/h de standaard 993 je niet meer die "schop in de rug" kan geven, terwijl als ik bij de turbo terugschakel naar 4 en gas geef (en heeel even wacht voor wat turbodruk) dat ik dan nog steeds een flinke schop in de rug krijg ! En boven de 200 accelereerd de 4S nog nauwelijks terwijl de turbo gewoon flink doortrekt en bij 240 nog accelereerd !

Onder de 100 is de acceleratie ook hoger natuurlijk, maar al zodanig dat het al oppassen wordt eigenlijk en je niet klakkeloos op het gas kan altijd, vooral als het een tikje nat is. Ik heb al wel eens gehad dat ik in de stad dacht, oh even snel inhalen, wat gas erbij, maar dat ik de achterkant al voelde glijden. Tikje gas minder, en meesturen, en ik heb hem wel, maar toch. Dat had ik bij de 4S nou nooit.
Verdere verschillen, het geluid vind ik veel imposanter. Bij stationair een prachtige rochel en op toeren ook wat meer "orkest"
De koppeling gaat ook iets lichter omdat die hydraulisch bekrachtigd is, de 4,5 en 6de versnelling liggen iets hoger dan bij de 4S zodat de top ook iets hoger kan liggen bij zelfde toerental.
En niet te vergeten de imposante vleugel natuurlijk !!

De 993 turbo is natuurlijk een fantastische auto maar wel een auto waar je respect voor moet hebben en niet iedereen "zomaar" mee wegrijd zoals de 4S. De turbo stond altijd al bovenaan mijn lijstje maar ik heb er geen spijt van dat ik eerst 5 jaar in een 4S heb gereden.

17 jul 2006 15:57

Gerco schreef:... Verdere verschillen, het geluid vind ik veel imposanter. Bij stationair een prachtige rochel en op toeren ook wat meer "orkest"

Heb tijdens mijn zoektocht naar vervanging van de 3.2 ook proefgereden in een 993 Turbo en het geluid was toen juist iets wat me vreselijk teleur stelde. Maar ik was toen dus wel aan iets heel moois gewend :!: :D Vormde de basis voor de ontwikkeling van het geluid van de 997 :idea: :wink:
Neem aan dat jij geen standaard uitlaat hebt als ik je zo hoor 8)

Gerco schreef:De koppeling gaat ook iets lichter omdat die hydraulisch bekrachtigd is

Weet niet wat je hiermee bedoeld. Hydraulisch bediend zijn ze allemaal sinds jaren.
Maar bekrachtiging :?:

17 jul 2006 16:27

Mee eens Paul!

Mijn 964 met Cup uitlaat is nog altijd NIET overtroffen.

Reden voor mij om daar wat aan te laten doen...... :lol:

Resultaat is zeer waarschijnlijk tijdens de Jubileumrit hoorbaar.

17 jul 2006 16:49

Eén van de volgende ritten probeer ik er bij te zijn om al die prachtige (turbo) Porsches te komen bewonderen!

Want wat auto's zeg :shock:

17 jul 2006 18:32

Paul van Engelen schreef:Heb tijdens mijn zoektocht naar vervanging van de 3.2 ook proefgereden in een 993 Turbo en het geluid was toen juist iets wat me vreselijk teleur stelde.


Denk dat je gelijk hebt Paul...de turbo heeft juist de eigenschap het geluid enorm te "dempen"...is standaard minder dan een non-turbo.

Je zult idd het verschil binnenkort horen bij de TT van Erwin...ben nu al jaloers... :wink:...deze was al "af" , maar nu met hoofdletters...

Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

17 jul 2006 19:06

Ed Lauwerens schreef:Dus wat mij betreft: Alle Porsche's zijn prima!


Mee eens Ed.

Je zult me dan ook niet gauw een model af horen kraken.

Maar de sound (en daarmee het gevoel) kan in geval van een 993 turbo wel een injectie gebruiken vind ik. Vandaar dat ik (als origineel freak) toch maar een andere uitlaat laat monteren, en de originele bewaar uiteraard....

Was dat nou jouw Turbo die met zo'n ongelooflijk oorverdovende brul mij inhaalde gisteren? :shock: Holy Smoke man, wat een gaaf geluid!

Heb je er sportkatalysatoren op of zo?

17 jul 2006 19:11

Denk dat het afkraken van andere typen wel meevalt Ed...mijn reactie betrof trouwens puur het geluid van een 993TT , moet zeggen, dat ik vwb het geluid van een 996 Turbo weinig ervaring en vergelijk heb en daar ook zeker geen oordeel over vel.

Dat dit een wagen voor watjes is zal niemand serieus beweren lijkt me...toch?
Je hoeft je met zo'n wagen écht niet te verantwoorden hoor... :wink:

17 jul 2006 20:39

Zondag een pracht van een Porsche Turbo gezien.
Doch vooraan stond niet meer de naam Porsche op het ^plaatje maar Mantney

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

17 jul 2006 21:01

Paul van Engelen schreef:
Gerco schreef:... Verdere verschillen, het geluid vind ik veel imposanter. Bij stationair een prachtige rochel en op toeren ook wat meer "orkest"

Heb tijdens mijn zoektocht naar vervanging van de 3.2 ook proefgereden in een 993 Turbo en het geluid was toen juist iets wat me vreselijk teleur stelde. Maar ik was toen dus wel aan iets heel moois gewend :!: :D Vormde de basis voor de ontwikkeling van het geluid van de 997 :idea: :wink:
Neem aan dat jij geen standaard uitlaat hebt als ik je zo hoor 8)


Volgens mij is mijn uitlaat nog standaard hoor. Waarschijnlijk is het geluid dan enorm subjectief, als ik het zo hoor. In elk geval vind ik de rochel van de turbo wel iets mooier dan het geluid van het standaard blok. Maar inderdaad standaard is het geluid van de 4S ook zeker niet mis !

Paul van Engelen schreef:
Gerco schreef:De koppeling gaat ook iets lichter omdat die hydraulisch bekrachtigd is

Weet niet wat je hiermee bedoeld. Hydraulisch bediend zijn ze allemaal sinds jaren.
Maar bekrachtiging :?:


Misschien dat ik het dan verkeerd heb kwa hydrauliek, maar in elk geval gaat de koppeling van de turbo wel iets lichter dan die van de 4S.

17 jul 2006 21:04

Was het niet een beetje heet voor de Ring, Koen? :roll:


Pracht van een auto van Olaf Manthey. Zij maken daar echt prachtige race-bolides, direkt aan de Nurburgring.

Hij lijkt een beetje op hun M700 maar is het nét niet helemaal.

17 jul 2006 21:17

Het was idd zeer heet (ja , ik heb geen airco), maar daardoor erg rustig waardoor ik naar mijn mening deze keer echt vlot heb kunnen rijden. Zo vlot dat toen ik binnekwam ik compleet met trillende benen zat :?
Maar er is NIEMAND die na mij vertrokken is voor mij binnengekomen (en neen ik heb niet iedereen de weg geblokkeerd :twisted:
Ik wilde niet mijn hele zondag verknallen laten door dat sterfgeval waardoor ik toch besloot om 's middags (was toch te laat voor de Porscherit) naar de Nordschleife te rijden.
Op de terugweg nog een "beest" van een 996 Turbo gezien (heel breed met plexi raampjes, metallic blauw en een 60+-er achter het stuur) maar helaas lag de camera in de bagageruimte :cry:
Ik vind helaas geen foto die er op lijkt. De wagen was enorm verbreed (zowel vooraan als achteraan) doch die leek zeer sterk op de wagen die jij doorgelinkt hebt (M700)

17 jul 2006 22:34

Niks mis met welke 911 Turbo dan ook! Allemaal hele ge.le auto's! :lol:

Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

18 jul 2006 10:58

ER schreef:...Was dat nou jouw Turbo die met zo'n ongelooflijk oorverdovende brul mij inhaalde gisteren? :shock: Holy Smoke man, wat een gaaf geluid! Heb je er sportkatalysatoren op of zo?

Volgens mij reden er met Ijsselland rit 2 996 Turbo's mee, een zilveren (Ed) en een sealgrau-e. Ken de naam van de bestuurder en bijrijder niet.

Volgens mij zit in de laatste een flinke bak herrie en bedoel je die, ER 8)

Afbeelding

Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

18 jul 2006 11:14

Ed Lauwerens schreef:Dat de 996 Turbo voor watjes is, kan best zijn. !


Hee Ed, je hebt toch wel mn emoticons gezien hé?? :wink:

Als jij nu gelijk zou willen ruilen heb ik daar nl helemaal geen moeite mee hoor................ :twisted:

Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

18 jul 2006 11:24

Harley schreef:Volgens mij zit in de laatste een flinke bak herrie en bedoel je die, ER 8)


Inderdaad. Het laatste stuk van de rit hadden wij het geluk achter deze Turbo aan te rijden. Man, kippevel!!
Wat een ontzettend gave sound zit er in dat ding :thumright:
Plaats een reactie