Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 dec 2013 16:48
Aircooler schreef:Stel je auto is tot medio 2014 geschorst. Krijg je dan nog gelegenheid v d overgangsregeling gebruik te maken? Met het oog op de 'dreiging' in bovenstaande brief vlot te betalen.
Merkwaardig. Stel je eens een serieuze vraag, reageert er niemand. Heb de vraag inmiddels al beantwoord gekregen.
11 dec 2013 17:23
Aha, was het een serieuze vraag. Zijn mensen gewoon niet van je gewend
11 dec 2013 18:30
waarom zou je dat willen weten?
11 dec 2013 20:29
Omdat blijkt, na de belastingdienst gebeld te hebben, je maar een eenmalig aanbod krijgt om de €120status te verkrijgen. Doe je dus niks, ga je het volle benzinetarief voor een auto van 25><40 jaar betalen. Dat betekent eenmaal uit de schorsing, je een verzoek moet indienen.
Bovendien heb ik een auto op gas. Als ik de lpg installatie er na 1-1-2014 uithaal en naar de rdw ga voor een nieuwe keuring, is er sprake is van een verandering aan het voertuig [u]na[u] invoering van het nieuwe regime. Wil ik dan de €120status voor mijn benzine-orgel, zal ik een verzoek moeten indienen. Theoretisch is het mogelijk dat dat verzoek wordt afgewezen, zei de belastingbeambte en gaf mijn alvast het adres waar ik een bezwaar kan indienen. Het is een draak van een regeling en er is geen goed woord over voor de termijn die overblijft tussen bekrachtiging van de wetswijziging, publicatie in de staatscourant en het daadwerkelijke van kracht worden op 1-1-2014. Misschien blijft er een week over. Kan ik in een week mijn lpg installatie ontmantelen en een rdw keuring laten plaatsvinden in de 2e helft van december?
11 dec 2013 20:51
Nog steeds geen brieven ontvangen van de belastingdienst, voor mijn oldtimers.
11 dec 2013 21:25
Misschien maar eens uitzoeken of er een procedure tegen de staat is te beginnen wegens onbehoorlijk bestuur. Of anders de Europese wetgeving erop los laten. Iemand bestuursrecht gestudeerd? Wellicht zet collectieve inzet zoden aan de dijk. Stichtingkje oprichten en gaan.
11 dec 2013 21:32
via facebook is er al een soort van actie comité, vrijstellingoldtimers.nl (zo uit het hoofd)
11 dec 2013 21:35
of een politieke partij oprichten

12 dec 2013 9:58
ruud janssen schreef:via facebook is er al een soort van actie comité, vrijstellingoldtimers.nl (zo uit het hoofd)
Klopt.
www.vrijstellingoldtimers.nl Er wordt ook opgeroepen massaal te schorsen. Lijkt sympathiek, maar er schuilt een addertje onder het gras. Als je dat doet na 1-1-2014 kom je niet meer in aanmerking voor de overgangsregeling en betaal je na de schorsingperiode het volle tarief. Je kunt dan een verzoek indienen, maar de uitkomst is ongewis.
12 dec 2013 10:05
dat is in mijn geval niet van toepassing, heb een diesel van 1984, ik twijfel erover om te schorsen of gelijk het kenteken in te leveren bij de rdw.
ben echt niet van plan om er voor te betalen, dan liever een nieuwere en luxere (die we al hebben).
volgens mij zijn ze een beetje de weg kwijt in den haag.
12 dec 2013 10:13
Absoluut. Het onzorgvuldig omgaan met de belangen van mensen die er hun brood mee verdienen grenst aan wanbestuur. Bovendien is het invoeringsmoment zo kort na 16dec (1ste kamer) in strijd met redelijkheid en billijkheid. Er is is geen enkele mogelijkheid om te anticiperen op de nieuwe regeling. Tenzij je je auto uiterlijk 31-12 naar de sloop brengt.
12 dec 2013 12:46
berichtje nummer 912
12 dec 2013 12:57
Je bent me voor..
12 dec 2013 13:32
citaat van vrijstelling oldtimers:
U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!
12 dec 2013 17:27
Bijzonder, ik lees nu op verschillende media toch echt twee duidelijk verschillende meningen over de hele gang van zaken in de Eerste Kamer.
12 dec 2013 18:59
Belasting brief vandaag ontvangen. Ik wacht het wel ff af, als ik hier boven lees kan het morgen weer anders zijn.
12 dec 2013 19:00
Er gloort nu toch wel enige hoop..., die had ik eerlijk gezegd al opgegeven!
Mijn LPG installatie gaat er niet uit en ik was mijn onderschrift al aan het aanpassen naar 95%...
Van 40 terug naar 30 jaar daar kan ik goed mee leven, doen omringende landen ook en dan is NL niet meer het braafste jongetje van de klas.
Volgende week weten we meer als het voorstel door de 1e kamer is gegaan.
Spannend!
Dat punt van Aircooler daar had ik nog niet bij stilgestaan, dacht je altijd zelf kon kiezen voor die € 120,- voor benzineauto's >25jr...
Waar ik me verder aan stoor;
Stel je schorst je LPG/diesel auto 3 wintermaanden om kosten te besparen, rijdt daarna 9mnd en zet hem daarna weer stop.
Bij de 1e schorsing betaal je €24,- echter bij de 2e betaal je ineens € 120,- omdat deze binnen 12 maanden plaatsvindt?!!
Het milieu is er toch juist bij gebaat als je die "oude vervuilers" zsm stil zet?
Ik snap hier niet de gedachte achter...
Jean-Pierre
12 dec 2013 19:20
Jean-Pierre toch....dat is om het volk verder kaal te plukken. Ik wilde een Fiatje schorsen voor een maand of 4, kostte 15,= per maand aan WB, het schorsen kostte 70,=
Vervelend was dat de schorsing al was doorgedrukt, en was op dat moment niet herroepbaar.....ik dacht dat de handeling misschien 8 euro zou kosten of zo....
Dat schorsen gaan ze uiteraard ook ontmoedigen.....anders hebben de maatregelen geen zin.
13 dec 2013 0:05
Vandaag ook even contact gehad met de belastingdienst en het verhaal van aircoold voorgelegd. ( insite information). Omdat men een verzoek moet indienen om voor de overgangsregeling in aanmerking te komen kan met deze in theorie afwijzen. In de praktijk zal dit echter niet gaan voorkomen omdatver geen enkele grond is, en reden te vinden is waarom men dit verzoek kan afwijzen. Antwoord luide dan ook dt ook al is je voertuig geschorst je daarna gewoon in aanmerking komt voor de overgangsregeling. Dus geen paniek. Verschil met nu is puur dat je nu automatisch een bericht ontvangt dat je auto belastingvrij is, en straks een keuze hebt, gewoon betalen of gebruik maken van de regeling!
13 dec 2013 7:28
nog steeds geen brief van de belastingdienst ontvangen............ moet ik me al zorgen gaan maken
13 dec 2013 7:51
Denk het niet, ik heb de brief pas gisteren ontvangen.
Kortom, ik doe mee aan het kwarttarief en betaal die 120 euro op tijd om aan mee te doen.
13 dec 2013 9:35
Remmel schreef:Stel je schorst je LPG/diesel auto 3 wintermaanden om kosten te besparen, rijdt daarna 9mnd en zet hem daarna weer stop.
Bij de 1e schorsing betaal je €24,- echter bij de 2e betaal je ineens € 120,- omdat deze binnen 12 maanden plaatsvindt?!!
Jean-Pierre
Dan is dit veranderd, of gaat veranderen? Ik schors ieder jaar tegen de winter een auto voor een maand of 4 en betaal dan 24 euro, auto moet wel minimaal 15 jaar oud zijn anders zijn er inderdaad andere tarieven en voorwaarden. Heb je daar goed naar gekeken?
13 dec 2013 9:46
zelf heb ik inderdaad ook 73,- betaald. Wanneer je binnen 12 maanden na ingangsdatum opnieuw gaat schorsen, dan mag je € 120,- betalen.
Tarieven volgens site
RDW:
Schorsen (laag tarief) € 24,00
Schorsen (normaal tarief) € 73,00
Schorsen binnen een jaar na
ingangsdatum laatste schorsing € 120,00
13 dec 2013 9:53
copie rdw: Schorst u een voertuig
tot 15 jaar oud, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.