Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 apr 2016 12:26
Ik denk dat deze meneer eerlijk zijn MOET... waarschijnlijk 100-en foto's op het net van deze opvallend gestreepte GT3

Heb niet gekeken waar de auto staat, maar als het dicht bij de ring is, hoeveel van die 50k volle patat op de ring.... Veel gok ik
Het blijft een motor met bewegende delen die bij harder gebruik overeenkomstig harder slijt?
29 apr 2016 12:35
Eens met Jacobt, eerlijke advertentie.
Dingen worden toch vaak gekocht om mee de Ring of een circuit op te gaan.
29 apr 2016 13:36
Dag iedereen! Heb mezelf net als nieuw lid aangemeld op dit forum omdat ik met een vraag zit.
Het jeukt enorm om voor mezelf een porsche aan te schaffen.
Ik kijk momenteel naar een oldtimer (want goedkoper qua rijtaks, verzekering en waardevast etc.)
Als ik kijk naar wat de verkoopsprijs was voor een Porsche 911 SC in 2014-2015 was deze, voor een zeer deftig model, rond de €24k.
Momenteel als ik wat rondzoek zitten de prijzen voor goed onderhouden SC'en tegen de 40.000 euro!
Is dit de actuele marktwaarde tegenwoordig?
Ik heb momenteel 2 Porsches op het oog. Nl.:
http://api.autotrader.nl/voorraadpagina/alle/porsche/roosendaal/7bugb/porsche-911-30-sc-coupe/detail/?zoekopdracht=did--1011829%7Csorteer-op-aantal-dagen-online&stock_count=1&pagesize=12&view=tilehttp://api.autotrader.nl/voorraadpagina/alle/porsche/roosendaal/794wy/porsche-911-carrera-coupe-32-6boxer-218pk/detail/?zoekopdracht=did--1011829%7Csorteer-op-aantal-dagen-online&stock_count=1&pagesize=12&view=tileBeide te koop bij Classicmaster. Ok qua prijs en betrouwbaarheid denken jullie?
Ben met de witte SC bij Classicmaster al even gaan testrijden en reed wel echt vlotjes.
Iemand die mij een gefundeerd antwoord hierop kan geven?
Thx!
29 apr 2016 13:39
Hier is maar 1 antwoord mogelijk; uitgebreide aankoopkeuring laten doen!!!
29 apr 2016 13:52
Misschien dat Fred dat wel kan doen
29 apr 2016 14:08
Zou eerder naar Lothar gaan...
29 apr 2016 14:10
Jah daar heb ik de historie ook al van gelezen hier

Zijn die prijzen die Classicmaster/ByFred hanteert voor deze porsches min of meer redelijk?
Ik heb wel redelijk vertrouwen dat hun Porsches goed onderhouden zijn.
29 apr 2016 15:17
Dat laatste lijkt mij link...
Meest USA import en die staan niet bekend om hun uitgebreide onderhoud.
29 apr 2016 16:48
@Didierr:
Als ik kijk naar wat de verkoopsprijs was voor een Porsche 911 SC in 2014-2015 was deze, voor een zeer deftig model, rond de €24k.
Momenteel als ik wat rondzoek zitten de prijzen voor goed onderhouden SC'en tegen de 40.000 euro!
En al ver daarboven
29 apr 2016 17:04
Didierrr schreef:Ik heb wel redelijk vertrouwen dat hun Porsches goed onderhouden zijn.
En waar baseer je dat vertrouwen op?
Als ik 40K ging stukslaan op zo'n oud lijk

wilde ik voor €200-300 wel even de mening van een goede specialist weten over mijn nieuwe droom. Schijntje voor wat je ervoor terugkrijgt. Niet waterdicht, maar wel een hoop extra info. Lees anders even het verhaal van HaraldL hier met zijn 3.2....

En 40K is wat ervoor gevraagd wordt these days. Wellicht niet altijd voor betaald wordt, maar goede staan niet lang. "Koop met je hoofd, niet met je hart..." Je eerste Porsche is altijd top.
Ook als hij krom is met 20K achterstallig onderhoud...
29 apr 2016 21:20
Ik heb een ander gevoel bij CM zoals CSV al aangeeft en de prijzen vind ik daarom ook nogal hoog. Laat zeker een AKK doen
29 apr 2016 22:14
Didierrr schreef:Ik heb wel redelijk vertrouwen dat hun Porsches goed onderhouden zijn.
Deze mag op een tegeltje.
Bij Classicmaster en ByFred.
30 apr 2016 1:21
Haha deze commentaren zeggen al genoeg vind ik
Goed, zo'n AKK, hoe gaat dat exact in zen werk? je neemt de Porsche mee naar die garage bij mijn voorkeur (bv Lothar van Rennsport) en laat daar een doorgronde keuring doen? En uiteraard draai je dan op voor de kosten die daar aanhangen?
30 apr 2016 4:37
AKK: je gaat naar een P-specialist waar de verkoper zijn auto's niet laat onderhouden en opknappen. Liefst bij een heel goede en kritische specialist: zelf goede ervaringen met Visser in Hilversum, Erwin Janssen van Rebel Engineering in Steenwijk, Schmidt in Oss, Rob Goossen in Uithoorn. Zij keren de auto binnenste buiten en komen met een lijstje van dingen die niet goed zijn, meestal een langer en duurder lijstje dan je ooit zelf zou kunnen verzinnen. Je rekent iets van EUR 200 af en gaat terug naar de verkoper om de kosten van de gebreken in de onderhandeling in te brengen. Of je besluit de auto te laten staan, wegens bijvoorbeeld roest of ernstig schadeverleden, of onduidelijke historie.
Altijd doen, geen concessies. Ook weglopen bij slechte AKK, 5 keer een AKK moeten doen om een goede auto te vinden is veel goedkoper dan onschuldige reparaties op eigen kosten te doen nadat je de auto hebt gekocht.
30 apr 2016 6:58
Goede omschrijving - zou een sticky moeten worden

Zou ik er nog aan toevoegen: bij voorkeur bij de specialist waar je hem zelf in onderhoud wil gaan geven.
En voor mij geldt: als verkoper geen aankoopkeuring toestaat, loop ik door (hoewel ik best begrip kan opbrengen voor die beslissing).
30 apr 2016 12:02
Hartelijk dank voor deze nuttige informatie!
Laatste vraag omtrend AKK:
Wanneer betaal ik dan effectief voor de auto? Voor of na de AKK? Want ik sluit dan een deal met de verkoper voor een afgesproken prijs, ik rijd met die Porsche naar de specialist van mijn voorkeur, laat hem keuren, rij er dan terug mee naar de verkoper en beslis dan of ik hem koop?
30 apr 2016 12:11
Bij de AKKs die ik heb laten uitvoeren bracht de verkopende partij de auto naar de specialist die de AKK uitvoerde en hebben we de deal pas na de AKK definitief gemaakt.
30 apr 2016 12:22
Spreek een prijs af onder volledig voorbehoud van een AKK. Als bij de AKK blijkt dat er veel kosten aan de auto zitten, dan probeer je de te betalen prijs voor de auto verder omlaag te krijgen. Gaat de verkoper daar niet in mee, dan laat je de auto staan en ga je door naar de volgende.
30 apr 2016 13:07
ik heb altijd gezegd 'als ik geen oprechte interesse zou hebben, zou ik geen € 250 in een akk steken en een dag vrij nemen'. Obv de uitslag van de akk onderhandelingen in. Bij de laatste heb ik tegen Waalgarage (verkoper) gezegd: "Als jullie alles uit het akk rapport (al het redelijke) oplossen plus de nieuwe Toyo888's vervangen voor nieuwe Conti's, betaal ik de vraagprijs." Gewoon doen wat prettig voelt.
20 mei 2016 23:04
hmmm dacht dat we de top qua marktprijzen wel gehad hadden....
maar wat dachten we van een '67 softwindow targa (wel in TOP conditie zo te zien) voor de weggeefprijs van ....
300 K
http://ww3.autoscout24.nl/classified/285594105?asrc=st|as
21 mei 2016 4:26
Bizar... Maar fijn voor eigenaren van een simpele 911T 2.4 uit 72, zoals jij en ik. Bijna zelfde model voor een derde van de prijs
19 jul 2016 22:34
marino die in September 2015 schreef:Ha, mijn ex is gespot ondertussen....
Ben benieuwd waar hij daadwerkelijk voor weg gaat....
Van (toen) 139.500 bij ASN, nu al een
geruime tijd voor 119.900 bij PCG.... en dan te bedenken dat deze 5 jaar geleden voor minder dan 1/3 van die prijs vanuit Duitsland naar NL werd gehaald
20 jul 2016 8:09
erwin996 schreef:Spreek een prijs af onder volledig voorbehoud van een AKK. Als bij de AKK blijkt dat er veel kosten aan de auto zitten, dan probeer je de te betalen prijs voor de auto verder omlaag te krijgen. Gaat de verkoper daar niet in mee, dan laat je de auto staan en ga je door naar de volgende.
Of nog beter, maak de deal rond onder de opschortende voorwaarde dat er bij een aankoopkeuring voor max X € aan gebreken wordt ontdekt. Zit je er onder, heb je de auto gekocht. Zit je erboven dan heb je hem niet gekocht en kun je hem laten staan of opnieuw onderhandelen.
De hoogte van X hangt bij mij altijd af van de vraagprijs en de manier waarop de verkopen de auto aanprijst. Een 'perfecte' auto zet ik op 500. Eentje die reeel aangeprijsd wordt krijgt meer ruimte.
Zelf als verkopende partij met Cazzo bij Lothar geweest en ik was onder de indruk van zijn grondige aanpak.
21 jul 2016 19:09
OK. Ik denk ook dat de 'ur-Boxster' de 996 achterna gaat en mooie, onbedorven exemplaren gaan stijgen. En de Pond is natuurlijk een Euro waard tegenwoordig, maar toch... 22.000 Pond nu voor een witte 986? 'Nee hebbie, nee ken je houwen' zeggen Rotterdammers.
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... obcid=soc1
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.