Pagina 1 van 1
Echte originele RS LOL
Geplaatst: 29 aug 2006 10:26
door porsche1973s
Beste forumleden, wie op zoek is naar een 'echte originele' Rs van '72

('73 nat) moet hier even naartoe linken. En Sinterklaas bestaat echt he, binnen 3 maand komt hij
Ben er effe langs geweest volledig origineel volgens de verkoper moet rond de 100000 euries kosten...
De andere Porsches waren echte roestbakken.. en natuurlijk zonder onderhoudshistorie
http://www.kapaza.be/detail/3222023/Gerestaureerde_Porsche_911.html
Geplaatst: 29 aug 2006 11:09
door GerbenJ
Zeg Piet, zijn hier nog stoute kinderen?
Wat klopt er niet aan die auto?
Geplaatst: 29 aug 2006 11:19
door 911-lover
Het zal zeker geen echte RS zijn , maar dat staat ook niet in de advertentie.
Wel dat deze en RS motor zou hebben , maar die hadden naar mijn weten ook de politie Targa's zonder dat het RS-en waren.
Geplaatst: 29 aug 2006 11:45
door porsche1973s
Ben zelf bij de beste man langs geweest en verzekerde mij dat het een volledig originele RS van '72 was.
Je moet eens naar zijn andere advertenties kijken... weet je genoeg
Geplaatst: 29 aug 2006 12:06
door Amethist
Ben zelf geen rs kenner dus kan daar weinig over zeggen, maar wat ik wel vreemt vind is, hij heeft een 930 staan zonder turbo interieur.
Verder kan ik niet egt iets raars vinden?
Geplaatst: 29 aug 2006 13:47
door porsche1973s
ja, kan zeker een 930 zonder turbo interieur.
Je moet es ter plaatse gaan, krijg je zo een heel raar gevoel vanbinnen..
Die Turbo-look zou volgens de advertentie een prachtige wagen zijn, die staat ^$%#&&$% bol van de plamuur en de roest.
mod by horn - overbodige gvd gecensureerd... 
Geplaatst: 29 aug 2006 14:12
door horn
rs'je is zeker gekruist met een KJN? Staat wel een beetje hoog op de pootjes...
Wel mooie witte wielkasten...

Geplaatst: 29 aug 2006 14:15
door horn
porsche1973s schreef:Ben zelf bij de beste man langs geweest
zou ik niet zomaar durven...
moest je huilen toen je wegreed?

Geplaatst: 29 aug 2006 14:20
door Steven
Toevallig had ik er ook al bij stilgestaan, tijdens mijn zoektocht naar een 930, deze heeft geen Turbo zetels toch ?
http://www.kapaza.be/detail/3060539/Porsche_930_Turbo.html
Zien jullie nog andere zaken die niet stroken met een echte 930 ? De kilometriek, gaat deze normaal niet tot 340 km/u ? Of is dit enkel bij Duitse 930's ?
Geplaatst: 29 aug 2006 16:06
door michael
porsche1973s schreef:ja, kan zeker een 930 zonder turbo interieur.
Je moet es ter plaatse gaan, krijg je zo een heel raar gevoel vanbinnen..
Die Turbo-look zou volgens de advertentie een prachtige wagen zijn, die staat ^$%#&&$% bol van de plamuur en de roest.
mod by horn - overbodige gvd gecensureerd... 
Ja, een turbo was ook gewoon leverbaar zonder turbointerieur.
Geplaatst: 29 aug 2006 16:14
door michael
Steven schreef:Toevallig had ik er ook al bij stilgestaan, tijdens mijn zoektocht naar een 930, deze heeft geen Turbo zetels toch ?
http://www.kapaza.be/detail/3060539/Porsche_930_Turbo.htmlZien jullie nog andere zaken die niet stroken met een echte 930 ? De kilometriek, gaat deze normaal niet tot 340 km/u ? Of is dit enkel bij Duitse 930's ?
Heb nog nooit een 930 km teller tot 340 gezien. Standaard is 300.
Geplaatst: 29 aug 2006 16:31
door Steven
Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.
Weet iemand hier meer vanaf ?
Geplaatst: 29 aug 2006 16:39
door Godspeed
Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.

Weet iemand hier meer vanaf ?
Nope, maar het is wel stoer!

Geplaatst: 29 aug 2006 16:41
door michael
Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.

Weet iemand hier meer vanaf ?
Heb ik nog niet eerder gezien zo'n klok, en mijn P is ook ingevoerd vanuit Duitsland. Haal 'm er eens uit en kijk eens op de achterzijde, daar staat een produktiedatum op, kun je gelijk ook zien of de klok nog verzegeld is.
Geplaatst: 29 aug 2006 16:56
door Hette
michael schreef:Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.

Weet iemand hier meer vanaf ?
Heb ik nog niet eerder gezien zo'n klok, en mijn P is ook ingevoerd vanuit Duitsland. Haal 'm er eens uit en kijk eens op de achterzijde, daar staat een produktiedatum op, kun je gelijk ook zien of de klok nog verzegeld is.
de teller van de 959 liep tot 340 km/u, zou die daar uit kunnen komen?
Geplaatst: 29 aug 2006 16:59
door Jort
Theoretisch wel, maar gezien het aantal geproduceerde 959's...
Geplaatst: 29 aug 2006 17:02
door Hette
Jort schreef:Theoretisch wel, maar gezien het aantal geproduceerde 959's...
Hij zal niet letterlijk uit een 959 komen, maar wellicht wel besteld en gemonteeerd?
Geplaatst: 29 aug 2006 17:05
door michael
Hette schreef:michael schreef:Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.

Weet iemand hier meer vanaf ?
Heb ik nog niet eerder gezien zo'n klok, en mijn P is ook ingevoerd vanuit Duitsland. Haal 'm er eens uit en kijk eens op de achterzijde, daar staat een produktiedatum op, kun je gelijk ook zien of de klok nog verzegeld is.
de teller van de 959 liep tot 340 km/u, zou die daar uit kunnen komen?
Lijkt er wel verdacht veel op.
Geplaatst: 29 aug 2006 17:10
door Steven
Mja, trekt er inderdaad op, maar waren de klokken van 959 niet groter ?

Geplaatst: 29 aug 2006 17:14
door horn
Steven schreef:Mja, trekt er inderdaad op, maar waren de klokken van 959 niet groter ?
volgens mij niet.
Mijn vriend Google schreef:The main dials, grouped together as usual, in a dashboard in front of the driver with the steering wheel in between, are still five, as in the 930/911, but there are some interesting details. Starting from the left, the first instrument includes the fuel level indicator (the tank takes 85 litres) and the oil pressure; the second shows the temperature of the cooling system and the oil pressure, with a warning light for blockage of the transmission. In the center of the dashboard is the large rev counter with a scale up to 9000 rpm, with the red sector at 7750. In the upper part of this quadrant is the blue full beam light for the heads, underneath, like the 930, is the turbo pressure indicator (scale up to 2.5 bar, in the 911 Turbo the hand stops at I bar). On the right of the rev counter is the speedometer, scaled up to 340 kph, six-figure total mileage counter, and 4figure partial counter with turn back facility. The most obvious difference between this and the 911/930 instrumentation is the last quadrant on the right: on "normal" models this dial holds an analog quartz clock, in the 959 it is replaced by a group of four lights representing the four drive programs available (dry tarmac, wet, snow and difficult terrain with traction problems). When a program is chosen the corresponding light comes on. At the side of the rev counter are the lights which indicate the height of the car from the ground and the hardness of the suspensions. The rest of the dashboard is virtually unchanged compared to the current 930.
Geplaatst: 29 aug 2006 17:17
door Classic912
Mijn vriend Google schreef:
The main dials, grouped together as usual, in a dashboard in front of the driver with the steering wheel in between, are still five, as in the 930/911, but there are some interesting details. Starting from the left, the first instrument includes the fuel level indicator (the tank takes 85 litres) and the oil pressure; the second shows the temperature of the cooling system and the oil pressure, with a warning light for blockage of the transmission. In the center of the dashboard is the large rev counter with a scale up to 9000 rpm, with the red sector at 7750. In the upper part of this quadrant is the blue full beam light for the heads, underneath, like the 930, is the turbo pressure indicator (scale up to 2.5 bar, in the 911 Turbo the hand stops at I bar). On the right of the rev counter is the speedometer, scaled up to 340 kph, six-figure total mileage counter, and 4figure partial counter with turn back facility. The most obvious difference between this and the 911/930 instrumentation is the last quadrant on the right: on "normal" models this dial holds an analog quartz clock, in the 959 it is replaced by a group of four lights representing the four drive programs available (dry tarmac, wet, snow and difficult terrain with traction problems). When a program is chosen the corresponding light comes on. At the side of the rev counter are the lights which indicate the height of the car from the ground and the hardness of the suspensions. The rest of the dashboard is virtually unchanged compared to the current 930.
Je was me voor!

(lang leve Google!)
Geplaatst: 29 aug 2006 20:07
door Jeroen C3.0
911-lover schreef:Het zal zeker geen echte RS zijn , maar dat staat ook niet in de advertentie.
Wel dat deze en RS motor zou hebben , maar die hadden naar mijn weten ook de politie Targa's zonder dat het RS-en waren.
Carrera 2.7 van 1974 en 1975 hadden ook exact dezelfde motor als de RS, 210 pk met MFI. Vandaar vaak gezocht voor RS replica projecten, hoewel een goede originele Carrera 2.7 nu ook echt geld waard is, denk aan € 40K + Werd ook in targa geleverd, misschien had de politie die?

Wel een leuke firma wagen met een te gek geluid!
