Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:54



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wat kost jullie verzekering per jaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gerco schreef:
Turien gaat het nu worden voor maar 2700 per jaar, als die niet gaan vallen over mijn "voorwaardelijke rijontzegging" van een paar jaar geleden tenminste :roll:


Véél succes met Turien!!! Zolang je ze niet nodig hebt, gaat het goed. (is mijn ervaring)

Gebruik ff de zoekfunctie, of klik hiero....


05 sep 2006 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Unigarant
Volledig casco
Verzekerd voor aanschafwaarde
7.500 km /j
Eigen risico 150,-
Verplicht klasse 3 alarm, hoeft niet binnen te staan.
Bonus/malus 80%
Premie per jaar 1.193.70 ex. assurantiebelasting.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


05 sep 2006 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Idem maar dan 860,- per jaar (is natuurlijk ook maar een 964C2 van 91,)
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


05 sep 2006 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Cayenne: 75% bonus/malus korting
kl.IV alarm verplicht
€ 1.497,= incl bel. e.d.
Turien & co


Laatst bijgewerkt door GR op 18 sep 2006 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.



05 sep 2006 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Suave schreef:
996 C4 Cabrio 2002

verzekerd op nieuwwaarde (145k)


Wat bedoel je hiermee dat als ie total loss is of wordt gestolen dat je voor een 4 jaar oude auto 145k uitgekeerd krijgt, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Indien dit wel het geval is dan gaarne details...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 sep 2006 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Premie 996
Noel schreef:
996 cabriolet 1998
Tax waarde 50k
all risk obv 7500 km per jaar
Geen bonus/malus nodig
Klasse drie alarm zonder stallingsverplichting
premie per jaar: euro 1397
ER: euro 250,--

Volgens mij heel erg scherp!! :lol: *Hertog Assurantien"

have fun!


volgens mij helemaal niet zo scherp in vergelijk met mijn 993 die hoger getaxeerd is en meer km's per jaar mag draaien....IK ook geen bonus/malus nodig (alhoewel ik dat wel in mijn bericht had staan, alleen een verklaring dat je de laatste 5 jaar geen grote schades hebt gehad), ik betaal 1050 euro en 1397 eurodat is toch ruim 30% procent meer.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 sep 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De ervaringen van ER met Turien kan ik alleen maar bevestigen. Vorig jaar is mijn auto vanaf de oprit van mijn huis gestolen. Sleutels hadden de daders uit huis ontvreemd. Met Turien heb ik een eindeloze discussie over de dagwaarde van de auto gehad. Vervolgens trok Turien ook nog 15% van het uit te keren bedrag af omdat ook de kentekenpapieren van de auto (maar NIET het overschrijvingsbewijs) waren gestolen. Ik had na de inbraak geen enkele zin meer in een eindeloze discussie met deze verzekeringsmafiosen, maar heb door de dagwaarde + aftrekdiscussie heb ik ruim EUR 9.000 uitkering gemist.

Ik ben het hele verhaal inmiddels gelukkig al bijna vergeten maar heb wel alle lopende polissen + die van mijn vriendin en het bedrijf die bij Turien liepen, opgezegd. Conclusie voor mij is in ieder geval dat ook bij verzekeren goedkoop duurkoop is. Turien heeft relatief lage premies, lijkt weinig eisen te stellen en accepteert ook 'moeilijke' of dure auto's. Als het op uitkeren aankomt, snap je direct waarom ze scherper zijn dan anderen.

Moraal van dit verhaal is dat een lage premie niet zaligmakend is.


18 sep 2006 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
EriC4C schreef:
Marcel schreef:
premie gebaseerd op taxatie rapport (waarde 52,500 euro), die 3 jaar geldig is.

Daar zal niets in zijn gewijzigd, maar degene die denkt dat het ook (nog steeds > 1-1-2006) onvoorwaardelijk de basis is voor uitkering bij schade/verlies is zou wel eens bedrogen uit kunnen komen :idea: zoals ook al eerder hier geschreven.


964C2cabrio 10-90 bij Turien &co(via multisafe)
eigen risico 450 euro,wa+casco,
max 7500km,klasse 3 alarm
premie incl rechtsbijstand en belasting 492 euro p/j.
In polis staat: Verzekerde bedrag gebaseerd op taxatie rapport.Gedurende 36 maanden na opmaak van dit rapport zal de daarin genoemde waarde gelden als de werkelijke waarde(vaste taxatie)

Dit kan toch geen verdere discussie opleveren zoals elders genoemd,of ben ik te goed gelovig :roll:
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


03 okt 2006 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Verzekerd bedrag bepaalt alleen de premie, niet de uit te keren waarde, dus taxatie rapport vormt een leidraad niets meer en niets minder....ik zou he tmaar eens navragen op basis van een feitleijk voorbeeld...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 okt 2006 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
Marcel schreef:
Verzekerd bedrag bepaalt alleen de premie, niet de uit te keren waarde, dus taxatie rapport vormt een leidraad niets meer en niets minder....ik zou he tmaar eens navragen op basis van een feitleijk voorbeeld...

Heb Multisafe gebeld en bij total loss wordt de waarde aangegeven op het taxatie rapport uitbetaald. Wordt per e-mail bevertigd,laat wel weten als de mail er is.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


04 okt 2006 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Taatjen schreef:
Heb Multisafe gebeld en bij total loss wordt de waarde aangegeven op het taxatie rapport uitbetaald. Wordt per e-mail bevertigd,laat wel weten als de mail er is.

Prettig om te weten, ik ben ook bij Multisafe verzekerd. Nu wachten op de bevestiging.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


04 okt 2006 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ik betaal 90 euro, max 7500km per jaar voor mijn 964 bij diks.

weet iemand eigenlijk of je bij diks ook een eigen risico hebt?
kan er niks over vinden in mijn polis, of heb je altijd een eigen risico bij een oldtimerverzekering?
_________________________________________
964 c2


04 okt 2006 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
WdePundert schreef:
Taatjen schreef:
Heb Multisafe gebeld en bij total loss wordt de waarde aangegeven op het taxatie rapport uitbetaald. Wordt per e-mail bevertigd,laat wel weten als de mail er is.

Prettig om te weten, ik ben ook bij Multisafe verzekerd. Nu wachten op de bevestiging.


Antwoord van Multisafe ontvangen. Indien het taxatie rapport niet ouder is dan 3 jaar wordt bij total loss het bedrag dat op het rapport staat uitgekeerd.Indien het rapport ouder is dan 3 jaar wordt de dagwaarde bepaald door een taxateur.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


06 okt 2006 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Thx, Taatjen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 okt 2006 15:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Bij verschillende verzekeringsmaatschappijen wordt gesproken over een nachtclausule. Maar is het dan ook zo, dat de auto in een parkeergarage moet staan als je bijv een hotelovernachting hebt??


08 okt 2006 22:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Master Ken schreef:
Bij verschillende verzekeringsmaatschappijen wordt gesproken over een nachtclausule. Maar is het dan ook zo, dat de auto in een parkeergarage moet staan als je bijv een hotelovernachting hebt??


Neen .... gaat meen ik om een radius van 1 kilometer vanaf je woonadres :idea:

Dus als ik mijn 911 op 3 km van mijn huis op een verlaten en onbewaakt industrieterrein laat overnachten ben ik in dat geval wel verzekerd, maar zet ik 'm daarintegen hier thuis op de oprit .......


Olaf -geen nachtclausule- 8)


08 okt 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Master Ken schreef:
Bij verschillende verzekeringsmaatschappijen wordt gesproken over een nachtclausule. Maar is het dan ook zo, dat de auto in een parkeergarage moet staan als je bijv een hotelovernachting hebt??


Ik heb ook net een verzekering met deze clausule afgesloten bij Multisafe. Clausule is alleen van toepassing bij het parkeren binnen een straal van 1 kilometer bij de eigen woning (dan in garage). Als je dus op visite bent of iets dergelijks is de auto gewoon verzekerd bij parkeren op straat.


08 okt 2006 23:23
Profiel
PorscheForum Rookie
951
Nieuw Balinge
Bericht 
944 turbo
Taskatie waarde 12.500
5 jaar schade vrij
7500 km per jaar
2 de auto
AR premie 420 euro/jaar
Reinders Assuratieen
_________________________________________
87 Turbo Vitesseracing AFM Chips, Accuboost w/ ceramic upgrade, 3 bar FPR, EVO billet diverter valve, CV bypassed, Laust VM, My Swiss vacuum kit venturi delete,tail 38 wastegate
98 Landrover Freelander


10 okt 2006 19:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.