OPROEP : Project '964 naar nieuwstaat'!
Geplaatst: 05 sep 2006 14:44
Beste Porsche specialisten,
Bij mij is het Porsche virus toegeslagen. Na jaren van latente aanwezigheid is het plotsklaps uitgebroken
. De afgelopen maanden ben ik me gaan orienteren en begin nu door de spreekwoordelijke bomen het bos te zien. '911' intoetsen in bijv. Autotrader doet wonderen. Ben me daarna in dit prachtige forum gaan verdiepen en heb hier heel wat genoeglijke avondjes doorgebracht... Toch prachtig om te lezen dat mensen aan de randje van een velg kunnen zien welke versnellingsbak er in een P. ligt...
. Graag wil ik jullie (virtuele) hulp inroepen bij het volgende project omdat ik denk dat de meeste dit een hele leuke gaan vinden...
Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een (winstgevende) BV bezit. Niet zo moeilijk wie dus die P. gaat aanschaffen... Wordt echter niet gelukkig van de bijtelling in prive, oplossing is dus vlug gevonden: een 964 uit 1992 (op kenteken zetten in jan 2007) en we hebben bijtelling over de taxwaarde. Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...
Al zoekende kom je natuurlijk hele mooie 964-ers tegen in het veld en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...
Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek! We moeten de lat hoog leggen...
. Dat de know how aanwezig is binnen de Nederlandse Porsche specialisten daar ben ik van overtuigd na het lezen van al jullie reacties...
Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details. Ik zou het geweldig vinden als jullie me hierbij willen helpen....
Ik heb de volgende uitgangspunten als basis :
- 911/964 bouwjaar 1992 (als jullie een ander bouwjaar 'beter' vinden dan hoor ik het graag natuurlijk)
- Coupe C4 (lijkt me wel zo veilig), getwijfeld over een Targa maar na het lezen van reacties hier vlug van afgestapt..
- Org schuifdak (toch nog iets open..)
- Mooie velgen natuurlijk (Cup 1 of 2)
- Interieur, dashboard, stuur, vloerbedekking etc nieuw(staat)
- Motor gereviseerd of een nieuwe?
- lakkleur? In ieder geval een metallic lak. Moet toch ergens info voorhanden zijn over de org lakkleuren uit die tijd? Ik ga uit van een donkere kleur (zwart, blauw, antraciet of id.). Misschien een hele bijzondere donkere kleur van een speciale oplage?
etc....
Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...
Voor de realisatie zit ik te denken aan Car Care te Soest, U allen bekend neem ik aan..
Ben benieuwd naar jullie reacties/ideeen! Zou zeggen tot de eerste meeting met 'onze' nieuwe P 964!
Groet
Peter
Bij mij is het Porsche virus toegeslagen. Na jaren van latente aanwezigheid is het plotsklaps uitgebroken
Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een (winstgevende) BV bezit. Niet zo moeilijk wie dus die P. gaat aanschaffen... Wordt echter niet gelukkig van de bijtelling in prive, oplossing is dus vlug gevonden: een 964 uit 1992 (op kenteken zetten in jan 2007) en we hebben bijtelling over de taxwaarde. Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...
Al zoekende kom je natuurlijk hele mooie 964-ers tegen in het veld en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...
Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek! We moeten de lat hoog leggen...
Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details. Ik zou het geweldig vinden als jullie me hierbij willen helpen....
Ik heb de volgende uitgangspunten als basis :
- 911/964 bouwjaar 1992 (als jullie een ander bouwjaar 'beter' vinden dan hoor ik het graag natuurlijk)
- Coupe C4 (lijkt me wel zo veilig), getwijfeld over een Targa maar na het lezen van reacties hier vlug van afgestapt..
- Org schuifdak (toch nog iets open..)
- Mooie velgen natuurlijk (Cup 1 of 2)
- Interieur, dashboard, stuur, vloerbedekking etc nieuw(staat)
- Motor gereviseerd of een nieuwe?
- lakkleur? In ieder geval een metallic lak. Moet toch ergens info voorhanden zijn over de org lakkleuren uit die tijd? Ik ga uit van een donkere kleur (zwart, blauw, antraciet of id.). Misschien een hele bijzondere donkere kleur van een speciale oplage?
etc....
Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...
Voor de realisatie zit ik te denken aan Car Care te Soest, U allen bekend neem ik aan..
Ben benieuwd naar jullie reacties/ideeen! Zou zeggen tot de eerste meeting met 'onze' nieuwe P 964!
Groet
Peter