Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 22:40



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche 924: do or don't? 

Is het wat, een 924 als eerste Porsche?
ja 70%  70%  [ 43 ]
nee 30%  30%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 61

Porsche 924: do or don't? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Porsche 924: do or don't?
Jaren voordat ik de fondsen had om zelfs maar te durven kijken in de zaterdag telegraaf bij Porsche, hoorde ik altijd mensen een beetje lachen om de 924. "Da's een sportwagen met een audi motor", "Poor man's Porsche" etc etc. Nu woon ik een beetje op dit Porsche forum, maar ben nooit echt info over 924's tegengekomen. Ook weinig tot geen op die paar evenementen van de NPC waar ik ben geweest, geen één bij PaSCals toerrit etc etc. Terwijl er toch een hoop rond moeten rijden volgens mij. Voor écht weinig heb je er tegenwoordig al één (vraag me niet of ze nog wat waard zijn).

Ik kan me voorstellen dat er ook op dit forum mensen zijn die ooit begonnen zijn in een 924. Puur uit interesse (nee, ik ga de tip niet inruilen voorlopig): is het wat? Ervaringen? Meningen? Flauwe grappen (speciaal voor EriC4C :wink: )

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2004 0:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Je kan jippie wat je wil, maar de 924 was zijn tijd ver vooruit.
Er waren in '76 (en lang daarna) maar heel weinig auto's die dik over de 200 liepen (en dat ook probleemloos bleven doen).

M'n pa z'n eerste P was een 924. Een zwarte met zilveren bumpers.
Kocht 'ie destijds (1980, ik was toen 10 :D) voor 8000 gulden (met lichte voorschade).
Later heeft 'ie ook nog een 924 turbo gehad.

Nu wordt er misschien een beetje lacherig gedaan over de 924, maar destijds was je toch wel een hele vent als je met zo'n auto voor kwam rijden!!!
En niemand die er destijds ook maar een seconde over dacht om te zeuren over een zgn. Audi motor, want ze werden simpel weg genadeloos afgestraft door de keiharde prestaties van de 924 :D

Inmiddels zijn de met name de looks, maar ook de prestaties natuurlijk wel achterhaald, maar dat heeft toch redelijk lang geduurd (nogmaals, we hebben het over een auto uit 1976!)

Leuk alternatief is een 924S (924 met 944 motor en wielophanging).
Die lopen harder dan een 944!

Probleem is dat er nog maar weinig "frisse" exemplaren rond rijden. Komt omdat zo'n auto geen r@@t meer waard is, waardoor het vaak de moeiten en kosten van het onderhouden en opknappen niet loont.
(geldt zelfs dubbel voor een 924 turbo. Als je de turbo moet vervangen kost dat meer dan de hele auto waard is :shock: )

Dus, als je de kans hebt om een goed exemplaar te kopen (en je hebt de ruimte) meteen doen! Het zijn absoluut klassiekers in wording.
Zal niet zo lang meer duren voordat de prijzen omhoog gaan.

Vorige week zondag het circuit in Lelystad nog onveilig gemaakt met een 924. Dikke pret hoor!!!

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 mei 2004 1:05
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dank Jeroen, op zo'n antwoord hoopte ik. 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2004 7:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Dank Jeroen, op zo'n antwoord hoopte ik. 8)



Had je van Yaroon altijd kunnen verwachten ..... :wink: :res:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


18 mei 2004 8:42
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Natuurlijk moet je de 924 in het tijdperk zetten waarin die gemaakt is, en man man dat was toen een barre auto, ik heb toendertijd wel is een blokkie gedaan in zo'n ding (begin jaren 80) ik was toen ........, zeker ik reed in die tijd in een Opel GT met een 2 literblok, en was en dacht helemaal bij, totdat ik in een 924 stapte.

Dat was een verpletterende ervaring :!:

Maar je had in die tijd ook al de afzeikers met een "Bienestichseite" mentaliteit, die omdat ze er geen hadden al op voorhand hun mening klaar hadden.
Idd zo van uh "vrouwenporsche", "Babyporsche", "Audi" ect. ect..

Nou als ik indertijd de muntjes had gehad dan had ik het wel geweten, dan reed ik een 924.

Want de concurentie toen waren de volgende auto's: Mazda RX7, Triumph TR7, Nissan 280Z, en kijk is wat er van over is, wellicht die enkele RX7 (je weet wel van die gifgroene wankeltjes).

Zelfs nu zou ik als oude rot (ahum) de jonge garde die willen starten in een Porsche de 924 aanraden, en niet in zo'n golf of civic kruipen.


18 mei 2004 9:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Horn, op het Porsche-944 forum zitten redelijk veel 924 bezitters. Ik heb mij tijdje terug daar ook aangemeld omdat ik dacht dat ik met een 924/944 zal moeten beginnen. Maar het forum daar vond ik niet zo gezellig als hier :res: .

Gr,

Kevin-GT
_________________________________________
Kevin, "Adult" met Porsche geduld.:D


18 mei 2004 12:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type 1
Bericht 
924 is een leuke auto...de 944 is nog leuker, en ook heel goed betaalbaar.
Net als voor de 924 gelden de zelfde vooroordelen tov de 944 (audi motor poor mans porsche sloom barrel blablabla 944 heeft 2 liter audi motor blabla). Terwijl enkel de 924 onderdelen van Audi in het blok heeft zitten(en zelfs maar beperkt!), en de 944 een compleet van de grond af gebouwde porsche motor heeft.

(kheb vor de grap laats foto's op een opel tigra forum geplaatst, waar ik ooit lid van was omdat ik in een dwaze periode misschien een tigra wilde. Je had die reacties moeten zien! echt ALLE vooroordelen en lompe argumenten van horen zeggen kwamen voorbij in de reacties van die neppe opel plastic fantastic 1.4 ecotec polyester politie rijdertjes!)

En voor beiden geldt: Je kan er voor zeer weinig een kopen, en als je een goede in je bezit kan krijgen voor weinig geld, doen! Ze worden steeds zeldzamer en over 10 jaar is je auto meer waard geworden, durf ik te wedden.

Al met al ben ik het met de vele 911 rijders eens dat de 924/944 N/A versies qua prestaties niet 100% porsche zijn, maar wel qua wegligging en stuurgedrag. De 944 turbo is naar mening van velen zelfs een betere auto dan de 911'jes uit die tijd.

Zodra mijn 944 belastingvrij is koop ik er denk ik een 924 bij! Puur uit nostalgie en ook een beetje omdat ie lekker zuinig rijd vergelken bij me 944 :P
_________________________________________
Metallic rode type1 uit '82 mit turbolehr und die erste eigenaar war Karl Heinz Ramenplanmann


18 mei 2004 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik heb onlangs 300 km meegereden met een 924 S.

Model was in goede staat, maar is voor mij toch gedateerd. Het interieur lijkt teveel op een VW golf, bijv. het slot van het handschoenenkastje is hetzelfde als van de Golf, alleen staat er een Porsche logo boven.

Ik heb niet mijn gemak gevonden in de zetels.
De ventilatie vond ik ontoereikend.
De prestaties vielen wel mee, maar een moderne diesel doet beter.

Erg dat ik het moet zeggen, maar ik was blij dat ik 's avonds weer in mijn Alfa 156 zat. En degenen die me kennen, weten dat ik nochtans een fervent Porschist ben. Een ding weet ik nu zeker : een 924 wordt het niet voor mij.

Een betere keuze is dan een 968. Moderner, performanter, betrouwbaar. Dit is ook hetgeen een technieker van bij Porsche me aangeraden heeft.

Of volgens mij is de beste keuze : wat langer geld opzijleggen en gaan voor de enige echte 911.


18 mei 2004 14:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type 1
Bericht 
een interieur dat op dat van een golf lijkt? wat voor soort golf had jij dan in gedachten? Geef eens wat meer voorbeelden dan een 'handschoenenkastjeslot'.

en wat vond je ontoereikend aan de ventilatie? vond je het te warm in de auto ofzo?

en waarom zaten de stoelen niet goed? waren ze soms uitgezeten? Of ben je te lang voor de stoelen?

En ik zie dat je liever een 968 neemt......dat is wel een erg rare vergelijking! Natuurlijk is een 968 in ALLE opzichten beter dan een 924. We zijn hier de 924 niet aan het vergelijken met andere auto's...maar praten gewoon over de wagen op zich.
_________________________________________
Metallic rode type1 uit '82 mit turbolehr und die erste eigenaar war Karl Heinz Ramenplanmann


18 mei 2004 14:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ik ben het toch wel met Arthur eens, je moet "Appels met Appels vergelijken", zou het zelfde zijn als je een SC rijder gaat vertellen dat ie die niet moet kopen en ff moet doorsparen voor een 996 GT2.

Je moet de 924 wegzetten tegen die auto's uit de dezelfde periode.

Nogmaals een 924 en de later 944 waren hun tijd ver vooruit.

Tja en een hoog Golf gehalte?????

Afbeelding


Waar dan?????


18 mei 2004 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type 1
Bericht 
Afbeelding

idd waar dan :roll: (das dan wel et interieur van me 944 maar type1 is zelfde als 924)
_________________________________________
Metallic rode type1 uit '82 mit turbolehr und die erste eigenaar war Karl Heinz Ramenplanmann


18 mei 2004 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Het slotje van de handschoenenkast is hetzelfde als van Golf, alleen staat er een verdraaibaar koperen logo op om het wat sjieker te maken.

Het ventilatieprobleem kan toeval zijn, misschien was de vloeistof van de airco leeg. Er kwam in ieder geval warme lucht uit ipv frisse.

Uiteraard kan je de 924 niet vergelijken met een 968. Een 924 koop je voor heel weinig geld, maar het op punt stellen, blijft toch een dure zaak. Mits wat extra te sparen, kan je misschien toch iets beters vinden.


18 mei 2004 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
euuummm ... als ik er morgen ééntje moest tegen het lijf lopen ... in een meer dan behoorlijke staat en ORIGINEEL... denk ik niet dat ik twijfel. Niet om zelf in te rijen ... die zet ik idd wel enkele jaartjes opzij ... :!:
Ben idd ook van mening dat de "goede originele" exemplaren geen slechte investering zijn op langere termijn.


Dirk
:wink:


18 mei 2004 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
John4S schreef:
Ik ben het toch wel met Arthur eens, je moet "Appels met Appels vergelijken", zou het zelfde zijn als je een SC rijder gaat vertellen dat ie die niet moet kopen en ff moet doorsparen voor een 996 GT2.

Je moet de 924 wegzetten tegen die auto's uit de dezelfde periode.

Nogmaals een 924 en de later 944 waren hun tijd ver vooruit.

Tja en een hoog Golf gehalte?????

Afbeelding


Waar dan?????

Ik vind in de gebruikte materialen.
Afbeelding


18 mei 2004 15:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
arthur schreef:
Afbeelding

idd waar dan :roll: (das dan wel et interieur van me 944 maar type1 is zelfde als 924)


Ik vind dit wel een mooi dashboard. Met die klokkies in de middenconsole :wink:
_________________________________________
Kevin, "Adult" met Porsche geduld.:D


18 mei 2004 16:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
rufie schreef:
Erg dat ik het moet zeggen, maar ik was blij dat ik 's avonds weer in mijn Alfa 156 zat.


Moet nog een hoop leren :roll:

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 mei 2004 17:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jeroen914 schreef:
rufie schreef:
Erg dat ik het moet zeggen, maar ik was blij dat ik 's avonds weer in mijn Alfa 156 zat.


Moet nog een hoop leren :roll:

gr.

Jeroen


Oftewel, zoals eerder gezegd:

NIET TE VERGELIJKEN :!: :!: :!:

Shark :wink: (dievoorwielaandrijvingmaarnietsvindt)


18 mei 2004 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type 1
Bericht 
ja kevin dat is een mooi dash, vind ik zelf mooier en sportiever dan type2 dash. Weet niet waarom.
_________________________________________
Metallic rode type1 uit '82 mit turbolehr und die erste eigenaar war Karl Heinz Ramenplanmann


18 mei 2004 18:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Lekker wel die bruute "oude" ronde klokken ... heeft iets vind ik ... :!:

Dirkdieafscheidneemtvooreenpaardagen ... Europa-ritje voor de wielen ... Brussel - Dotmund - Brussel - Parijs - en via Luxemburg weer Brussel ...

:shock:

Greetz
:wink:


18 mei 2004 18:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dirkie schreef:
Dirkdieafscheidneemtvooreenpaardagen ... Europa-ritje voor de wielen ... Brussel - Dotmund - Brussel - Parijs - en via Luxemburg weer Brussel ...


Rij voorzichtig, ouwe asfaltrocker!

Afbeelding

rufie schreef:
Erg dat ik het moet zeggen, maar ik was blij dat ik 's avonds weer in mijn Alfa 156 zat.


Als je mij ooit zoiets over mijn Alfa 156 hoort zeggen, pleasepleaseplease verlos me uit mijn lijden... :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2004 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type 1
Bericht 
alfa 156 is een heerlijk en comfortabel rijdende auto met een super design!

alfa is cool.
_________________________________________
Metallic rode type1 uit '82 mit turbolehr und die erste eigenaar war Karl Heinz Ramenplanmann


18 mei 2004 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Heren,

Wat moet een ''goede" 944 dan ongeveer mogen kosten in deze tijd??
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


18 mei 2004 19:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
arthur schreef:
alfa 156 is een heerlijk en comfortabel rijdende auto met een super design!

alfa is cool.


Jaja,

Ben blij dat ik niet hoef te zeggen mijn vrouw is cool.


Geintje :wink:

Wat design is ie idd lekker.


18 mei 2004 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
John4S schreef:
Wat design is ie idd lekker.


Afbeelding

Dat is deze ook, maar daar wil ik ook niet op naar mijn werk rijden...

Design is OK, verder rijdt het als een

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2004 19:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
arthur schreef:
alfa 156 is een heerlijk en comfortabel rijdende auto met een super design! alfa is cool.



www.alfaforum.nl voor het vervolg op deze discussie :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


18 mei 2004 20:33
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.