Pagina 1 van 2
Hard rijden duitsland
Geplaatst: 20 sep 2006 8:20
door erikdrij
Voordat ik met een gigantische boete (of erger) terugkom van vakantie over drie weken, wil ik toch nog even iets checken met jullie. Het is toch zo dat je in Duitsland in principe zo hard mag rijden als je wil, TENZIJ er ergens een maximale snelheid staat aangegeven ? Hoe duidelijk is dit aangegeven ?
Geplaatst: 20 sep 2006 8:25
door LeoH
Volgens mij is alleen een snelheidsbeperking en/of het einde daarvan aangegeven, en kun je je daar ook beter echt aan houden ivm controles.
Dit gaat ook op voor vermeldingen boven de weg / matrix e.d.
Leo
Re: Hard rijden duitsland
Geplaatst: 20 sep 2006 8:51
door John
erikdrij schreef: ? Hoe duidelijk is dit aangegeven ?
Goed, vooral met de matrixborden, hou je wer wel aan.
Tis ook vooral goed te merken als de Duitsers ineens massaal in de ankers gaan, want die houden zich over het algemeen aan de regels.
Verder geeft de Becker in mijn 4s ook exact aan in Duitsland wat de snelheidslimieten zijn.
Maar welke kant ga je op ????
Vooral Nurnberg-Munchen kan je asociaal hard gaan.....
Geplaatst: 20 sep 2006 10:04
door maurice
Let ook even op dat er stukken zijn waar tijdens regen snelheidsbeperkingen zijn. Op een aantal stukken zoals de A3 bijvoorbeeld gaan dan automatisch ook de cameras in werking.
Alhoewel ik hoop dat je geen regen hebt.
De snelheidsbeperkingen staan aan het begin en dan vaak om de paar honderd meter aangegeven. De borden zijn een stuk kleiner dan hier in Nederland en vooral bij hoge snelheden zie je ze makkelijk over het hoofd.
En alvast op voorhand een fijne vakantie
Geplaatst: 20 sep 2006 12:27
door Jan A. (997 4S)
Nou die borden zie je echt niet over het hoofd hoor. Er staan er genoeg.
Verder houden de Duitsers (terecht) bij wegopbrekingen veel controles.
Ook gedurende de nacht zijn er meer en meer snelheidsbeperkingen vanwege geluidsoverlast.
Maar er zijn inderdaad nog stukken genoeg waar je lekker kunt knallen

Re: Hard rijden duitsland
Geplaatst: 20 sep 2006 12:33
door Olaf
erikdrij schreef:Hoe duidelijk is dit aangegeven ?
Zoals John aangeeft - geven de laatste versie's van Becker (ook in NL) de snelheidlimieten aan - echter niet altijd correct
In Duitsland staat het redelijk tot goed met borden aangegeven - en met een beetje verstand merk je zelf ook wel waar het niet kan/mag. (verkeer om je heen)
Het vervelende is 'm dat je op een bepaald stuk 'onbeperkt' hard mag rijden en je voor dat je het weet een bord 120, een bord 100 en een bord 80 bent gepasseerd op het moment dat je (van voren) geflitst wordt
Waar 120 staat zijn ze IMO nog niet zo streng - maar reken er maar op dat ze staan te flitsen als er 100 of 80 (of zelfs 60) is aangegeven

Geplaatst: 20 sep 2006 12:51
door erikdrij
Beadnkt voor alle info heren ! Moet trouwens richting Italie....
Geplaatst: 20 sep 2006 12:54
door John
erikdrij schreef:Beadnkt voor alle info heren ! Moet trouwens richting Italie....
mazzelaar............veel plezier...
Geplaatst: 20 sep 2006 12:54
door 911-lover
Oppassen als je tussen Koblenz en Mannheim rijdt.
Daar heb je stukken met snelheidsbegrenzing en rijden ze zeer dikwijls met annonieme cameravoertuigen

Geplaatst: 20 sep 2006 12:54
door Olaf
erikdrij schreef:Beadnkt voor alle info heren ! Moet trouwens richting Italie....
Opletten in Zwitserland (en Oostenrijk) .....
Vooral in de verleidelijke tunnels waar je maar 80 mag

Geplaatst: 20 sep 2006 13:14
door Harley
Olaf schreef:...Vooral in de verleidelijke tunnels waar je maar 80 mag

...zei de flitskoning die 5 keer achter elkaar in dezelfde tunnel geflitst was.
Of was 't nou 4 keer
Geplaatst: 20 sep 2006 13:20
door Olaf
Harley schreef:Of was 't nou 4 keer
Drie keer van voren en twee keer van achteren .....
En het fijne is dat ze een bankrekening in Groningen hebben

Geplaatst: 20 sep 2006 13:24
door MichM3
erikdrij schreef:Beadnkt voor alle info heren ! Moet trouwens richting Italie....
Prachtig stukje autoweg!! Over Zwitserland? Veel plezier...net een computerspelletje daar de autoweg met al die tunnels

Geplaatst: 20 sep 2006 13:27
door Olaf
MichM3 schreef:Prachtig stukje autoweg!! Over Zwitserland? Veel plezier...net een computerspelletje daar de autoweg met al die tunnels

Inderdaad

.... en super verleidelijk om harder te rijden dan toegestaan

Geplaatst: 20 sep 2006 13:32
door MichM3
flitsen ze daar zo vaak??...wel dan heb ik wat geluk gehad een tijdje terug...enfin, ik had me gewoon achter een Zwitserse Cayenne gezet en die gevolgd...heerlijk...net Out-Run van vroeger, maar dan zonder Testarossa

Geplaatst: 20 sep 2006 13:41
door rufie
Ik vertrek vrijdag naar Genève.
Hoe groot is het flitsgevaar van Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon ?
Iemand ervaring mee ?
Rufie.
Geplaatst: 20 sep 2006 14:20
door Olaf
rufie schreef:Hoe groot is het flitsgevaar van Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon ?
Klein .... maar hou er rekening mee dat ze tijden van in en uitrijden van de peage kunnen klokken en dat ze vaak staan te laseren voor het einde van de peage (daar waar je 90 mag) .... en je vervolgens na het verlaten van de peage staande houden
Dus net als de Italianen

lekker planken en de tijd voor een espresso nemen halverwege

Geplaatst: 20 sep 2006 14:20
door Rob Herfst
rufie schreef:Ik vertrek vrijdag naar Genève.
Hoe groot is het flitsgevaar van Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon ?
Iemand ervaring mee ?
Rufie.
Groot!
Tussen Luxemburg en Nancy staan er zo'n 10 flitskasten (lage) in de middenvangrail!
Dan wordt het even rustig, maar tussen Langres en Dijon staan ze bijna dagelijk met laser en:

of
En bij de tolpoorten:
De Fransen hebben van dhr. Spee duidelijk gemerkt hoeveel geld dat oplevert!
Als je 20 km/per uur te hard rijdt heb je over het algemeen geen probleem (is niet interessant genoeg!).
Daarboven wel en betaald je voor snelheden tot 49 km te hard, dacht ik zo'n € 90,-

(daar kunnen ze in NL nog wel weer wat van leren

).
Maar daarboven heb je echt een
(rijbewijs!)probleem!
Geplaatst: 20 sep 2006 14:22
door Olaf
Rob Herfst schreef:Groot!
Tussen Luxemburg en Nancy staan er zo'n 10 flitskasten (lage) in de middenvangrail!
.... wat kan er veel veranderen in een klein jaartje tijd

Geplaatst: 20 sep 2006 14:59
door wolf
Frankrijk controleert ieder jaar meer op snelheid.
Met name van Luxemburg tot Nancy veel kasten, let op grote stukken max 80 km/u!
Duitsland
Geplaatst: 20 sep 2006 15:06
door Wim SC 1981
Let op: ook al geldt ergens geen beperking, moet je wel rijden zonder gevaar op te leveren. Oftewel: razen als het te druk is, bij regen of anderszins kan ook problemen opleveren, zeker als het tot een aanrijding komt.
Ga ook nooit rechts inhalen... of wijzen met je vinger naar je voorhoofd... allemaal dingen die Duitsers streng bestraffen...
Geplaatst: 20 sep 2006 15:12
door Eric
En die kastjes tussen Metz en Nancy werken goed, kan ik jullie uit ervaring vertellen.
Met 115 km/h waar je 110 mag er langs en flits......
Geplaatst: 20 sep 2006 15:12
door craze
Olaf schreef:Rob Herfst schreef:Groot!
Tussen Luxemburg en Nancy staan er zo'n 10 flitskasten (lage) in de middenvangrail!
.... wat kan er veel veranderen in een klein jaartje tijd

nee hoor, deze kasten staan bij METZ AL JAREN, helaas daar een paar jaar geleden een keer geflitst maar nooit post gekregen
in zijn algemeenheid; in DLD goed op de matrixborden e.d. letten en het lokale verkeer (die polizei staan vaak net achter de 1e aankondiging te flitsen, vandaar dat duitsers vaak tot blokkerend toe remmen bij zo'n bord

).
in France goed opletten op vliegtuigjes/ helicopters aangezien die je kunnen ''tracken'', bij veel te hoge snelheid melden ze dit beneden aan een motard die je vervolgens grijnzend opwacht een stukje verderop
op peagewegen heb ik weinig last van laserguns e.d., kun je goed doorrijden wat de fransen dan ook doen maar blijf alert,
bon voyage/ gute reise
Re: Duitsland
Geplaatst: 20 sep 2006 15:20
door Olaf
Wim SC 1981 schreef: of wijzen met je vinger naar je voorhoofd... allemaal dingen die Duitsers streng bestraffen...
Gebaren vanuit de auto in het algemeen is in duitsland verboden

.... daar ze moeilijk kunnen onderscheiden of je zwaaide met 1 vinger of met je hele hand

Geplaatst: 20 sep 2006 15:59
door Carrera4s
rufie schreef:Ik vertrek vrijdag naar Genève.
Hoe groot is het flitsgevaar van Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon ?
Iemand ervaring mee ?
Rufie.
Zoals gezegd flitskasten, maar wat de péages betreft : doorgaans staan ze te flitsen op zo'n 20 à 5 km voor de péage. Wie te snel rijdt wordt gesignaleerd en dan simpelweg onderschept aan de péage.
In Frankrijk geldt wel een bepaalde tolerantie, ze bekeuren maar vanaf 136 km/u, wat doorgaans wel overeenkomt met een dikke 140 op de teller en zo schiet het toch ook op.