De eerste km's in de speedster replika.
Geplaatst: 02 okt 2006 0:06
Vandaag voor het eerst, ondanks een paar regenbuien, uitgebreid kunnen toeren met de speedster. Het was met 1 woord, geweldig!! Wat een leuk autootje zeg, het rijd echt superleuk!!
Al na een paar km viel me op dat de auto echt wel degelijk in elkaar zit voor een kitcar. Geen enkel rammeltje, kraakje of piepje was te bespeuren, ook niet bij 100 km/u, ondanks dat de auto redelijk hard [maar toch nog best comfortabel] is afgeveerd.
Schakelen was in het begin even zoeken, maar zodra je hebt gevoelt hoe ze precies zitten gaat het als vanzelf. Schakelwegen zijn kort en gaan heel soepeltjes, net als de koppeling. De remmen vergde wel wat meer gewenning. Je moest behoorlijke kracht op de rempedaal uitvoeren voor een fatsoendelijke vertraging [trommeltjes rondom], maar ook dat wende na verloop van tijd. Sturen ging heel soepeltjes en heel scherp. Je kan ook best wel rap door een bocht met de speedster, terwijl er verder geen aanpassingen zijn aan het onderstel [alleen een beetje verlaagt].
De auto is geen snelheidsmonster maar gaat toch heel makkelijk mee met het overige verkeer. Echt doortrekken kan nog niet omdat het motortje eerst nog moet worden ingereden. De motor heeft genoeg trekkracht onderin en genoeg vermogen om lekker mee te toeren, meer pk's zijn wat mij betreft echt niet nodig. Het geluid is ook prima, dit mede dankzij de 2 carburateurs en een sportuitlaatje.
Ook de afwerking van de auto is in z'n algemeen echt heel mooi voor een kitcar, niets dan lof voor Gé [die de auto gebouwt heeft] van Vaandrager performance. Ik vind de auto echt mooi [iedereen trouwens, ook de overige verkeersdeelnemers], heb er vandaag echt alleen een hele tijd naar zitten te kijken.
Met het dak gesloten is het zelfs nog redelijk goed vertoeven in de speedster. Het openen en sluiten gaat wel nog niet zo soepeltjes, maar dat ligt er ook gedeeltelijk aan dat alles nog zo nieuw is en nog een beetje in moet werken.
Wat mij betreft was het het lange wachten meer dan dubbel en dwars waard. Ik ga nog veel plezierige ritjes maken in dit autootje. Voor iedereen die misschien nog twijfelt om eens zo'n replika aan te schaffen, absoluut doen, dit is echt een supercool karretje, en het geld waard, want laat we eerlijk zijn, goedkoop is ie niet qua aanschaf.
Al na een paar km viel me op dat de auto echt wel degelijk in elkaar zit voor een kitcar. Geen enkel rammeltje, kraakje of piepje was te bespeuren, ook niet bij 100 km/u, ondanks dat de auto redelijk hard [maar toch nog best comfortabel] is afgeveerd.
Schakelen was in het begin even zoeken, maar zodra je hebt gevoelt hoe ze precies zitten gaat het als vanzelf. Schakelwegen zijn kort en gaan heel soepeltjes, net als de koppeling. De remmen vergde wel wat meer gewenning. Je moest behoorlijke kracht op de rempedaal uitvoeren voor een fatsoendelijke vertraging [trommeltjes rondom], maar ook dat wende na verloop van tijd. Sturen ging heel soepeltjes en heel scherp. Je kan ook best wel rap door een bocht met de speedster, terwijl er verder geen aanpassingen zijn aan het onderstel [alleen een beetje verlaagt].
De auto is geen snelheidsmonster maar gaat toch heel makkelijk mee met het overige verkeer. Echt doortrekken kan nog niet omdat het motortje eerst nog moet worden ingereden. De motor heeft genoeg trekkracht onderin en genoeg vermogen om lekker mee te toeren, meer pk's zijn wat mij betreft echt niet nodig. Het geluid is ook prima, dit mede dankzij de 2 carburateurs en een sportuitlaatje.
Ook de afwerking van de auto is in z'n algemeen echt heel mooi voor een kitcar, niets dan lof voor Gé [die de auto gebouwt heeft] van Vaandrager performance. Ik vind de auto echt mooi [iedereen trouwens, ook de overige verkeersdeelnemers], heb er vandaag echt alleen een hele tijd naar zitten te kijken.
Met het dak gesloten is het zelfs nog redelijk goed vertoeven in de speedster. Het openen en sluiten gaat wel nog niet zo soepeltjes, maar dat ligt er ook gedeeltelijk aan dat alles nog zo nieuw is en nog een beetje in moet werken.
Wat mij betreft was het het lange wachten meer dan dubbel en dwars waard. Ik ga nog veel plezierige ritjes maken in dit autootje. Voor iedereen die misschien nog twijfelt om eens zo'n replika aan te schaffen, absoluut doen, dit is echt een supercool karretje, en het geld waard, want laat we eerlijk zijn, goedkoop is ie niet qua aanschaf.