Pagina 1 van 1
Leuk filmpje race 968 vs. S2000, Clio V6 Cup en M3
Geplaatst: 04 okt 2006 22:56
door Retep
Hier kunnen jullie zien dat de 968 ook in 2006 nog steeds goed meekomt:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8401431301
Geplaatst: 04 okt 2006 23:21
door maarten-944
Mooi filmpje.
Vraagje aan de racers onder ons hoe kan het dat de auto die op het oog de slechtste wegligging heeft (968 : overhellen over en onderstuur, veel corrigeren enz) het snelst door de bochten gaat, terwijl de auto die op het oog de beste wegligging heeft (clio, weinig tot geen bodyroll, slechts kleine stuurcorrecties) het in de bochten gigantisch aflegt tegen de rest?
Bandenkwestie?
Of is dit puur aan de coureur te wijten?
Re: Leuk filmpje race 968 vs. S2000, Clio V6 Cup en M3
Geplaatst: 04 okt 2006 23:26
door 2.2VTEC
meekomen, meen je dat nou?
in de weg rijden van de Honda bedoel je eerder ?

Geplaatst: 05 okt 2006 2:50
door Jeroen914
die kerel (?) Clio kan echt geen meter rijden, die gaat alleen hard op het rechte stuk
die hork in de BMW (is dat een M3?) is ook al niet veel beter
die 968 gaat als een dweil over de baan... de bestuurder houdt 'm wel onder controle, maar daar is dan ook alles mee gezegd
zitten allebei de meest lompe stunts uit te halen zoals die je alleen worden vergeven in een transaxle auto
zet ze in een elfje en ze halen nog geen half rondje
de bestuurder van de Honda heeft het wel begrepen

Geplaatst: 05 okt 2006 3:34
door porsche356sc
de lijnen van de clio lijken iig nergens op, die van de BMW zijn niet veel beter, daarna doet de honda er nog een schepje bovenop, de man in de 968 rijd dan nog het best en heeft de wagen prima onder controle, het is waarschijnlijk zijn dagelijkse wagen waarmee hij hier ff een circuitdagje aan het doen is
p.s. de BMW H&R geveerd? (sticker) en dat overhellen dan.......
Geplaatst: 05 okt 2006 9:06
door Devils son
Kort gezegd: hier wordt het bewijs geleverd dat als je je auto sneller wil maken dat iedere euro die in de chauffeur wordt geïnvesteerd meer effect heeft dan euro's die in de auto worden geïnvesteerd.
De 968 is zeker snel op het circuit, maar ook vooral redelijk eenvoudig te rijden.
Geplaatst: 05 okt 2006 9:22
door rufie
Ze rijden op het scherp van de snede, maar op bepaalde momenten heb ik toch de indruk dat de 968 op de limiet van zijn eigen kunnen rijdt, nogal onstuimig en zeker niet 'smooth'.
Ziet er wel een leuk circuit uit. Waar is dit ? Ergens in Duitsland.
Wel gek dat er ook van die kleine blikkendoosjes tussen rijden.
Geplaatst: 05 okt 2006 11:58
door craze
de oudjes doen het nog best, leuk filmpje
vind het allemaal wel ''waggely'', niet echt strak gereden en lijnen rijden, tja.......................
maar goed, zou hetzelf niet echt veel beter doen, ben ik bang

Geplaatst: 05 okt 2006 12:53
door 911-lover
Ik stond ook versteld van hoe de 968 dweilde over de baan.
Nog erger alsof de ophanging compleet op is.
Er zijn echt momenten bij dat ik zeg van "oei , daar gaat ie" maar de bestuurder krijgt het dan toch onder controle.
Ditzelf heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
@Rufie : Ik denk dat die kleine blikkendoos een zwaardere motor heeft dan de 968 of de S2000

Geplaatst: 05 okt 2006 15:00
door Carrera4s
Die Hondarijder gaat toch wel echt het best hoor, geef die wat meer topsnelheid in de rechte lijn en de rest is eraan voor de moeite !
Geplaatst: 05 okt 2006 16:46
door 2.2E_69
Leuk filmpje, ik had niet gedacht dat een 968 nog zo goed mee zou komen......
Maar in sommige bochten stuitert de 968 er bijna uit....

Geplaatst: 05 okt 2006 17:02
door Retep
Thomas Verheijen schreef:Maar in sommige bochten stuitert de 968 er bijna uit....

Ja, dat merkt iedereen hier op. Wat had de 968 kunnen doen indien hij een goede set veren en schokbrekers had gehad, zoals die Clio V6 en die S2000 bijv.?

Geplaatst: 06 okt 2006 6:36
door Jurgen
Erg boeiend filmpje hoor...je zit vanzelf helemaal mee te leven...

Geplaatst: 06 okt 2006 9:55
door Erick
Dat die 968 zo'n slechte wegligging heeft is niet zo gek.
Hij staat door z'n 18" velgen veels te hoog.
Feit is dat ze allemaal als een HORK rijden.