patrick911 schreef:Alleen als het echt een "gevaar op de weg" betreft, vind ik dat je erachteraan mag om 'm direct van de weg te halen, anders: Als je de beelden en het kenteken hebt, maak het dan niet gevaarlijker dan het al is.

en stuur gewoon de rekening.
helemaal mee eens! Ziek wordt ik van die gasten! Oh, kijk eens, vol door rood! Snel erachter aan, tevens door rood...

Oh, kijk eens, inhalen voor een bocht, snel, we gaan mee!

Inhalen over de doorgetrokken streep, idem. Vol doortrekken, maak niet uit, toch niet mijn auto, maar van de belastingbetaler, hoe eerder kapot, hoe eerder een nieuwe, hopelijk een R32 ipv die saaie Leon....

Vaak moeten die gasten in de camera auto veel gekker doen en is het veel vaker kantje boord, dan degene die ze achtervolgen, om vervolgens met dat vingertje te zwaaien..bah, wat hypocriet! En inderdaad net zo lang meten tot we gemiddeld hoog genoeg uit komen om in te vorderen, zelfs als het eigenlijk onverantwoord is om door te gaan met de achtervolging. Wat telt er dan het zwaarst? DE verkeersveiligheid of de kick van het "winnen"en de trophy, het ingevordere rijbewijs? Wie weet hebben ze wel interne wedstrijdjes, wie wordt invorderingskampioen November? Heb ze zelf wel eens een vrachtwagen zien snijden (trucker vol op de luchthoorn) , op een afrit helemaal dwars zien gaan (ook A50! , afrit ri. A12, Oberhausen/Zevenaar) met een Vectra, bijna de vangrail in om mij aan te kunnen houden en me daarna een preek te geven over te hard rijden en verkeersveiligheid. Toen ik opmerkte onder welke noemer die actie/snij- en glij partij van henzelf dan te schalen was, kreeg ik het sullige antwoord dat ze daar speciale trainingen voor gevolgd hadden... yo right! Meer gevoed uit frustratie en testeron dan uit wagenbeheersing!
Laat ik er maar over ophouden, heb in ieder geval na persoonlijke meet&greets veel meer respect voor bijv. de Duitse en Zweedse collega's van incasso buro NL.