Pagina 1 van 1
Meegereden in een Porsche 993 Biturbo
Geplaatst: 25 dec 2006 14:06
door leander
Wauw wat een ervaring wat een wegligging heeft dat ding.
Ik zat gisteren bij m'n vriendin op het forum te snuffelen toen ik een roffel hoorde.. ik wist meteen dat het een Porsche was.
Ik ging voor het raam staan en zat net de achterkant van een 993.
Ik liep naar buiten en ja hoor daar stond een 993 TT. Daarna kwam de vander van mn vriendin naar buiten met de mededeling dat dat een vriend van hem was.
ff kopje koffie gedronken en daarna eventjes de Porsche uitgelaten.
WAT EEN BAK !
Je verwacht het niet want je kan makkelijk rustig rijden met dat ding totdat je boven de 3000 komt dan is het feest. ( En als je het gas meteen goed intrapt komt de eerste turbo al bij 2500 op ) !
Man o Man.. nu weet ik weer voor welke gevoel ik studeer
Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Geplaatst: 25 dec 2006 14:36
door F@RGO
Fantastische ervaring waarschijnlijk
in die bolide heb ik nog niet gezeten,
leuke kerst dan ook voor u
grtz
Geplaatst: 25 dec 2006 14:55
door Pascal
Apart he

... Maar veel te veilig joh

... (gniffel gniffel)
Geplaatst: 25 dec 2006 15:11
door Paul II
Geplaatst: 25 dec 2006 15:51
door horn
Ooooooooh,
zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht
'lekker belangrijk'...)

Geplaatst: 25 dec 2006 15:56
door Epicurus
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn !

Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet

!
Geplaatst: 25 dec 2006 22:13
door Pascal
Epicurus schreef:Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn !

Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet

!
Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)
Geplaatst: 25 dec 2006 22:42
door plh
@horn: Nou ja zeg . . . . .

Geplaatst: 25 dec 2006 22:45
door 911-lover
horn schreef:Ooooooooh,
zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht
'lekker belangrijk'...)
Ik had net hetzelfde gedacht , alweer zo'n Audi draadje

Geplaatst: 26 dec 2006 0:00
door anton964
nou onderschat de wegligging van een audi tt niet als je de snellere type's tegen komt heb je de handjes vol ze voor te blijven.
maar het word natuurlijk nooit geen porsche al zou ik daar in de toekomst niet van opkijken.
anton964
Re: Meegereden in een TT
Geplaatst: 26 dec 2006 0:09
door Jurgen
leander schreef:Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken
De 930 zal ongetwijfeld bruter/sneller aan
voelen...zéker tot 200.
Perceptie.
Geplaatst: 26 dec 2006 0:10
door plh
@anton964: Kijk, dát zijn berichten !

Geplaatst: 26 dec 2006 9:27
door Beltar
paSCal schreef:Epicurus schreef:Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn !

Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet

!
Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)
Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).
Geplaatst: 26 dec 2006 11:32
door leander
Leerzaam
Maar ik moet zeggen dat hij ( en nu was het wel wat nat en glad ) met later in de bocht wat gas erop toch wel een beetje begon te schuiven.
Echt geweldig! Ik heb helemaal genoten

Geplaatst: 26 dec 2006 11:37
door MetalGreen911SC
Van nat en glad ga ik ook schuiven..........

Re: Meegereden in een TT
Geplaatst: 26 dec 2006 12:32
door 944 racer
leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Het verschil ertussen: een 965 ?
Je bent van harte welkom.

Re: Meegereden in een TT
Geplaatst: 28 dec 2006 11:47
door leander
944 racer schreef:leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Het verschil ertussen: een 965 ?
Je bent van harte welkom.


Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook?
-- zie meetings --
Re: Meegereden in een TT
Geplaatst: 29 dec 2006 0:45
door 944 racer
leander schreef:944 racer schreef:leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Het verschil ertussen: een 965 ?
Je bent van harte welkom.


Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook?
-- zie meetings --
Ik had hem al genoteerd, zag hem op het 944 forum. Als ik vrij ben, kom ik even langs.
Geplaatst: 29 dec 2006 1:10
door Massa
Beltar schreef:paSCal schreef:Epicurus schreef:Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn !

Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet

!
Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)
Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).
Inderdaad, er gaat niets boven de klap van die ene grote turbo!

Geplaatst: 29 dec 2006 10:24
door 911/964/993