Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 4:05



Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vloeken in de kerk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht Vloeken in de kerk
Op het gevaar af dat dit topic direct wordt gesloten, een vraag (er zitten nl. zoveel autokenners hier)

Naast de Porsche (veilig beginnen :lol: ) zoeken we een tweede auto met wat meer comfort en bergruimte. Eigelijk waren we redelijk zeker van een BMW 645 cabrio (moet wel een cabrio zijn natuurlijk), maar afgelopen weekend hebben we gereden in de nieuwe Jaguar XK. Nu moet ik zeggen dat ook dit een erg prettige auto is om in te rijden. En minstens zo mooi om te zien. Twijffel alom nu. Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
:?


03 jan 2007 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
www.jaguar.pagina.nl :wink:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


03 jan 2007 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat is een lastige keus. Ik heb zowel een voorliefde voor BMW als Jaguar en ook beiden merken gehad. Het zijn twee totaal verschillende autos dus ik zou je niet een eenduidig antwoord kunnen geven.
De BMW is zowieso veel meer waardevast dan de Jag. Jag ziet er prachtig gestyled uit. Rijcomfort is in beide autos totaal verschillend en dat moet je beiden ervaren om een keuze te kunnen maken
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 jan 2007 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
IK zou voor de Jag gaan, maar da's totaal niet gestuurd door kunde ;)... Vind het gewoon een mooiere wagen ;)


03 jan 2007 17:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
XK is de chiquere optie wat mij betreft
_________________________________________
Got coffee?


03 jan 2007 17:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Sluit me bij bovenstaande heren aan. Mooie auto en de BMW vind ik persoonlijk... wat lomp.
_________________________________________
Tjolk.


03 jan 2007 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Moeilijke keuze.

BMW is een mooi ge-engineerde auto, maar de kwaliteit is de laatste jaren niet meer op Duits niveau (eigenlijk is heel Duitsland niet meer op niveau :twisted: ) Ik heb zelf een 5-serie en mijn compagnon een 7-serie en een 645 Cabrio. Het rijdt allemaal fantastisch, maar we staan wel meerdere keren per jaar met een storinkje hier of daar bij de garage. Ik ben zelf inmiddels toe aan de derde turbo, de tweede ECU, het tweede schuifdak, etc... Niks om heel zielig over te doen, wel onhandig en soms storend. Het is -inclusief de onterecht verketterde i-Drive- allemaal top ontworpen, maar soms wat slordig uitgevoerd. Mocht je voor BMW kiezen heb ik één tip: laat direct de Runflat banden van de auto halen. Ik heb op mijn 5 met RFT gereden en het verpest zowel comfort als weggedrag van de auto volledig. Ik rijd 's zomers 18" normale banden en dat is comfortabeler dan de 17" runflats die er eerst op zaten. Laat je door de dealer niks wijsmaken.

Jag ken ik alleen van het vorige model XKR. Sfeervolle auto met een hoog gehalte 'Britishness'. Maat van me heeft een oud type XKR roadster en heeft uit ergernis over de Navi een los TomTommetje gekocht. Dat soort dingen. Over de nieuwe lees en hoor ik overigens niets dan goeds, met uitzondering van de rare antenne die erop zit. Amerikanen luisteren graag Middelgolf op de radio (onder de oudjes hier wellicht nog bekend) en dan heb je op zo'n beauty van een auto zo'n rare spriet nodig!

Afschrijving zal elkaar denk ik niet heel veel meer ontlopen, wellicht een neuslengte voorsprong voor de BMW.

Naast elkaar zijn het allebei prachtige GT's met meer nadruk op Sportlich bij de BMW en Touring bij de Jag. 6 Cabrio heeft overigens wel een redelijk Sylvie&Raf gehalte :mrgreen:

Als je budget het toelaat al eens nagedacht over een AM DB9? Of in een totaal andere categorie een Saab 9-3. Mijn vriendin heeft een Saab cabriolet en ik moet zeggen dat dat voor lekker open op vakantie gaan mét ruimte voor bagage en boodschappen een heerlijke auto is.


03 jan 2007 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ook mooi

Afbeelding
wel lekker makkelijk om andermans geld uit te geven :wink:
_________________________________________
Got coffee?


03 jan 2007 18:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Marco:

....zeker als je de (ongeplande) garagerekeningen van een Maserati meerekent!


03 jan 2007 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Zoals Nur Links al aanhaalt is het idd de keuze tussen de sportiviteit van de BMW en het cruising/touring aspect van de Jag. Qua vermogen is er wel een vrij groot verschil: XK levert 300 pk en de 650i (sinds modeljaar 2006 is de 645Ci met een 4.4 V8 vervangen door de 650i met een 4.8 V8) 367 pk. Beide zijn mooie wagen met mooie techniek. Keuze hiertussen lijkt me zuiver persoonlijk.
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


03 jan 2007 18:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Nur Links schreef:
Moeilijke keuze.

..

Naast elkaar zijn het allebei prachtige GT's met meer nadruk op Sportlich bij de BMW en Touring bij de Jag. 6 Cabrio heeft overigens wel een redelijk Sylvie&Raf gehalte :mrgreen:

...


bedoel je hier een Jhonny en marina gehalte??
Zo ja vind ik dit totaaal misplaatst! 6-reeks is een klassewagen en
rijdt formidabel!


03 jan 2007 18:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Sylvie&Raf zijn ons Nederlandse Voetbal-glamour-duo Meis en Van der Vaart. De Posh&Becks van de Lage Landen. De Johan&Danny van de 21st Century.

En dan MOET je in een 6 Cabrio rijden! :lol:


03 jan 2007 18:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Citaat:
Als je budget het toelaat al eens nagedacht over een AM DB9?
in dat budget valt dan ook een bentley continental gt cabrio... die is dan ruimer en comfortabeler lijkt me
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


03 jan 2007 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
om on topic te blijven zou mijn keuzen vallen op de JAG :lol:


03 jan 2007 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Me too. (of toch die mooie maser hierboven? :wink: )
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


03 jan 2007 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
@Nur links
Heb jarenlang gereden in Saab cabrio's nu even toe aan wat anders (hoewel het cabrio rijden door Toscane inderdaad geweldige herinneringen zijn)

Ik dacht altijd dat BMW kwalitatief (veiligheid en techniek) een van de onovertroffen auto's was. Een soort pionier en daarom ook een paar streepjes voor heeft op de Jag.

Rijeigenschap van de jaguar vond ik prima en heeft me zeerverbaasd. Daarom aan twijfelen geslagen. Duidelijk is dat (wat mij betreft) de Jag wel de betere looks heeft.


03 jan 2007 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Of de maser... ook leuk voor Toscane! :wink:

Geen optie? (weet eigenlijk niet wat het prijsverschil is...)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


03 jan 2007 19:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Of...

Afbeelding

en dan hou je nog een middenklasser in je portemonnaie... :roll:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


03 jan 2007 19:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
geen twijfel mogelijk --> de BMW. een monster


03 jan 2007 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Waarom moeilijk doen :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 jan 2007 20:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
geen
Hilversum
Bericht 
Citaat:
Citaat:
Of...



en dan hou je nog een middenklasser in je portemonnaie...


Of een Cayman (S)
_________________________________________
Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet


03 jan 2007 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@ Steffie: BMW is ook een van de pioniers op autogebied. Soms gaan ze -onder druk van de markt- echter wel eens te hard.

i-Drive: veel bekritiseerd, maar Audi heeft nu MMI en Mercedes ook een taxi variant :twisted: Wist je overigens dat er in de 5-6 en 7 een glasvezel netwerk zit om gewicht op de bekabeling te besparen?

Flame surfacing: Bangle is bijna op de brandstapel gezet, maar heel veel merken doen het nu na. Het is fris en baanbrekend design en gelukkig niet de doorsnee.

Motortechniek: de M54 uit de BMW M3 is geloof ik zes of zeven keer tot engine of the year bekroond door vakbroeders. De diesels zijn ook fantastisch.

Weggedrag: erg goed als je in een grote sedan hard wilt en in een kleine sedan (M3) héél hard. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de rondetijd in Sport Auto van de CSL.

Het zijn dus geweldige auto's, maar niet feilloos. Net zo als overigens ook de andere premium brands last hebben van kwaliteitsprobleempjes. Kies trouwens wel een goede dealer uit die je ook echt wil helpen bij problemen. Mijn auto komt van Ekris uit Veenendaal en de service is daar top.

De Jag is misschien technisch ietsje minder geavanceerd, maar voor zover ik weet heeft men nu wel heel erg zijn best gedaan om een quantum leap in kwaliteit en rijgedrag te realiseren. Het schijnt een heel erg goede auto te zijn. Misschien wel een mooie tegenpool voor de Germaanse precisie van je Porsche.

Heerlijk toch om dit soort luxe problemen te hebben?


03 jan 2007 20:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik vind de bmw een mooi design hebben. vind de jag ook zeker niet lelijk. vind het van de bmw jammer dat hij geadopteerd is door profvoetballend nederland. :cry: ik zou denk ik ook de 996 plus het budget omzetten in een 997 cabrio... (en evt een gebruikte boxster S voor erbij...) :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2007 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Toen ik de jaguar voor het eerst zag, was mijn eerste indruk WHOOWWW een Ford Mondeo COUPE :shock: :? , en wat zegt men ook alweer over de eerste indruk........ :wink:

In de BMW 6-serie zie ik helaas buiten de door Horn genoemde voetballertjes ook erg veel petjes/kettingen/bling-bling bestuurders............... :wink:

ADVIES: geen van beide dus! :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


03 jan 2007 21:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
De maser! :wink:

Reed vrijdag nog achter zo'n ding de afrit A35 naar Enschede (meneer moest naar Munsterhuis, zeker een testdrive)

Geluid.... :lol: :thumleft:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


03 jan 2007 21:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.