Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 mei 2024 4:03



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
multisafe bv verzekering super goedkoop? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
bert964c4 schreef:
Beste Pascal,

Ik heb dit verhaal al van diverse mensen gehoord en staat dus niet opzichzelf.

Als je een premie moet betalen op basis van de taxatie waarde van je auto, en krijgt vervolgens dagwaarde uitgekeerd, zeg eens eerlijk, dan voel je je toch ook besodemieterd??

De auto van een vriend van me was getaxeerd op € 24.000,=, na een ongeluk, wat niet zijn schuld was, kreeg hij vervolgens € 11,200,= terug van deze maatschappij, de mededeling van ze was, " Ja meneer, maar dat is de eigenlijke waarde van uw auto"

Vervolgens werd het een heen en weer verhaal, maar op de vraag hoe het dan mogelijk was dat de auto op 24K was getaxeerd hadden ze geen antwoord, en de taxateur was door deze maatschappij aangesteld :roll: :roll:

En nou jij weer :wink:

Lijkt me simpel, betrokkene heeft zich met een kluitje in het riet laten sturen dan wel de vaste waarde-bepaling niet in zijn polis op laten nemen (en dat laatste is ook niet bijdehand).
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


25 jan 2007 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik had ook een verzekering lopen via Multisafe. Heb nooit een schade hoeven te claimen en kan dus niet uit ervaring spreken over de schade-afwikkeling. Wel heb ik voorafgaand de voorwaarden bestudeerd en behoudens in mijn geval een garageclausule en een gelimiteerd aantal km's, was ik daar niet ontevreden over. Een clausule die het gebruik zou beperken tot "hobby-matig gebruik" (what ever that may be) behoorde daar niet toe.


25 jan 2007 10:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: multisafe bv verzkering super goedkoop
Valentijn schreef:
Dat ligt aan de leeftijd van je Porsche is de auto jonger dan 15 jaar betaal je meer!

Ja, en als je Porsche ouder is dan 15 jaar dan mag je er nauwelijks mee rijden. :roll:

multisafe via email schreef:
Het maximum kilometrage van Porsches van 15 jaar en ouder is 10.000 km per jaar.

:bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 jan 2007 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht Re: multisafe bv verzkering super goedkoop
EriC4C schreef:
(..)Het maximum kilometrage van Porsches van 15 jaar en ouder is 10.000 km per jaar


Is ook zo bij jongere Porsches, max van 7.500 km, voor een paar tientjes meer 10.000 km. Als je dat te weinig vindt dan kun je bij legio ander verzekeringsmaatschappijen terecht, tegen bijbehorende premies :idea:


25 jan 2007 11:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Richard 964 schreef:
.. daarom nog een keer mijn vraag:



... zal ik daar dan (nog 'n keer) antwoord op geven :?: :roll:


25 jan 2007 11:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: multisafe bv verzkering super goedkoop
adu schreef:
Is ook zo bij jongere Porsches, max van 7.500 km, voor een paar tientjes meer 10.000 km.

Nee.
multisafe op hun website schreef:
leeftijd van de Porsche tot 8 jaar oud: tot 10.000km of tot 20.000km
leeftijd van de Porsche 8 t/m 14 jaar oud: tot 10.000km of tot 15.000km
leeftijd van de Porsche 15 jaar of ouder: tot 7.500km of tot 10.000km

:idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 jan 2007 15:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Polisvoorwaarden zijn dan veranderd :idea: Bij mij was het namelijk wel zo.


25 jan 2007 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Olaf schreef:
Richard 964 schreef:
.. daarom nog een keer mijn vraag:



... zal ik daar dan (nog 'n keer) antwoord op geven :?: :roll:


Ja AUB


25 jan 2007 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
bert964c4 schreef:
Als je een premie moet betalen op basis van de taxatie waarde van je auto, en krijgt vervolgens dagwaarde uitgekeerd, zeg eens eerlijk, dan voel je je toch ook besodemieterd??

De auto van een vriend van me was getaxeerd op € 24.000,=, na een ongeluk, wat niet zijn schuld was, kreeg hij vervolgens € 11,200,= terug van deze maatschappij, de mededeling van ze was, " Ja meneer, maar dat is de eigenlijke waarde van uw auto"

Hmmm, zoals je eerste zin: Ja, dan zou ik me ook besodemieterd voelen ja...

Je 2e zin/alinea echter... Als het niet zijn schuld is, dan hoeft hij de schade toch ook niet op Multisafe te verhalen? Of lees ik het verkeerd?

Maar stel voor de 2e alinea dat het WEL zijn schuld was, dan neem ik aan dat hij wel gewoon met de voorwaarden heeft gezwaaid, waarin stond dat hij de taxatiewaarde in het rapport, wat netjes op datum en dergelijk was ingeleverd enzo, uitgekeerd zou krijgen ? Toch?

Ik ga overigens nooit over zulke dingen oordelen, zonder dat ik het hele verhaal ken. En ondanks dat bovenstaande een voorbeeld zou kunnen zijn, vind ik het niet MIJN plek om er iets over te zeggen ;)...

Mijn wagen zit op taxatiewaarde bij Multisafe, ik hoop de verzekering nooit nodig te hebben, maar mocht dat wel zo zijn, vertrouw ik op de voorwaarden die beide partij'en hebben geaccepteerd.


25 jan 2007 21:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Jouw verzekering betaald aan je uit, waarna jouw verzekering bij de andere verzekering het geld terug gaat halen, dat is normaal want jij zat goed,volgens mij gaat dat zo, dit is ook zo gebeurd met mijn akkefietje tijdens de jubi rit.

De taxatie door het desbetreffende bureau was verplicht alvorens de auto te verzekeren en er is een kopie verstuurd naar de verz.maatschappij, in de polis stond vermeld dat de auto tegen taxatie waarde was verzekerd, dus mag je ervan uit gaan dat je dat dan ook betaald krijgt na iets wat niemand hoopt mee te maken.
Hij heeft geprobeerd verhaal te halen, maar dat mocht niet baten.

Verder hoef je er niet over te oordelen, wat ik geschreven heb zijn de fijten zoals ik ze ken, ik zelf heb er een conclusie aan verbonden, dat is voor mijn rekening, wat andere er van denken of wat ze er mee doen moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk, maar ik hoop dat jullie nooit een T loss zullen meemaken. :wink:
_________________________________________
Ich liebe luft!


26 jan 2007 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
bert964c4 schreef:
..........maar ik hoop dat jullie nooit een T loss zullen meemaken. :wink:

Ik ook, maar waarschijnlijk om een andere (gezamelijke!) reden ;)


26 jan 2007 16:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
adu schreef:
Polisvoorwaarden zijn dan veranderd :idea: Bij mij was het namelijk wel zo.

Klopt, de polisvoorwaaren zijn recent in gunstige zin gewijzigd.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 jan 2007 21:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Dat is maar net hoe je het bekijkt. :roll:
Als je er nauwelijks mee mag rijden is het risico dat er iets mee gebeurt ook klein(er). ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 jan 2007 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@PaSCal: Tuurlijk wil niet één maatschappij meer betalen dan nodig. Logisch, want het is immers een bedrijf. Niks mis mee vind ik, maar een verzekeraar is er om geleden schade te vergoeden indien nodig en gedekt.

Als een verzekeraar dan van meet af aan maar op één ding uit is, namelijk zo min mogelijk betalen ongeacht de geleden schade, is dit in mijn ogen onbehoorlijk (en dan druk IK me zacht uit).

Voor de duidelijkheid, ik heb afgezien van de tandarts en een gevalletje ruitbreuk nog nooit iets bij een verzekeraar geclaimd. Als er echt iets aan de hand is verwacht ik dan wel een normale behandeling. Ik heb ook een hekel aan klagen en zeiken over alles wat tegenzit. Maar als ik door een verzekeraar als een halve crimineel behandeld wordt ben ik 'not amused' en zeg ik -ook in het openbaar- wat ik ervan vind. Verder heb ik gewoon geslikt, heb precies dezelfde auto direct opnieuw gekocht en heb ik er geen trauma aan overgehouden :D .

Zoals gezegd: strikt persoonlijke mening, maar ik mag hem neem ik aan gewoon geven van je?


26 jan 2007 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
EriC4C schreef:
Dat is maar net hoe je het bekijkt. :roll:
Als je er nauwelijks mee mag rijden is het risico dat er iets mee gebeurt ook klein(er). ;)

:?:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 jan 2007 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nur Links schreef:
Zoals gezegd: strikt persoonlijke mening, maar ik mag hem neem ik aan gewoon geven van je?
Tuurlijk ;).... Maar.... Ik vraag me dan altijd af, of andere *goedkopere* maatschappij'en WEL gelijk betalen, WEL alle moeite goed doen, WEL... WEL... WEL...

Dat was een beetje mijn strekking, maar ach, nogmaals, ik hoop het gewoon nooit nodig te hebben ;)


27 jan 2007 11:45
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.