Pagina 1 van 3
3.2 of 964?
Geplaatst: 26 feb 2007 22:46
door Blokker
Ik ben van plan om een 911 aan te schaffen en twijfel daarbij over een 3.2 of 964. Ik heb in beide proefgereden en waar de 964 (met sportonderstel) superstrak bleef, werd de 3.2 bij 140km/u zoekerig en nerveus. Is dit normaal of kan een 3.2 net zo strak sturen als een 964?
Geplaatst: 26 feb 2007 22:47
door cabrio wim
Geplaatst: 26 feb 2007 23:10
door jeroenoop
Vergelijking materiaal heb ik niet , en ik zeg ook niet wat JIJ moet kiezen , maar IK heb 5 jaar een 3.2 gehad , en gooide haar in een bocht met 140 waar adviessnelheid 70 was en zonder problemen

Geplaatst: 26 feb 2007 23:11
door MichM3
km teller in mijlen??? 3.2 nooit zoekerig...misschien een beetje aan 220-230 maar ik heb er nooit schrik in gehad...vond altijd dat de 3.2 zeer baanvast was!

Geplaatst: 26 feb 2007 23:13
door cabrio wim
Kijk, dat bedoelen we nu

3.2 niks zoekerig.
Rij regelmatig in Duitsland, en geloof me, mijn grijze muis krijgt dan echt de sporen. En vergeet niet dat het een cabrio is.
Geplaatst: 26 feb 2007 23:17
door 911-lover
Hier ook nooit en zoekerige 3.2 gehad.
Ophangingsprobleempje
Ik zal wel vloeken in de kerk met mijn uitspraak , maar ik zou de 3.2 verkiezen boven de 964
Geplaatst: 26 feb 2007 23:26
door cabrio wim
911-lover schreef:maar ik zou de 3.2 verkiezen boven de 964
Sluit mij hier bij aan,een goede 3.2 is al moeilijk te vinden, dus waarschijnlijk heb je met een verkeerde gereden. Uitlijning of schade geval.

Geplaatst: 26 feb 2007 23:54
door Auke231
Ik zou voor de 3.2 gaan..

. Kijk wel goed uit voor roestvorming!
Re: 3.2 of 964?
Geplaatst: 27 feb 2007 1:48
door Rob Herfst
Blokker schreef:werd de 3.2 bij 140km/u zoekerig en nerveus. Is dit normaal of kan een 3.2 net zo strak sturen als een 964?
Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken......
Zoals de rest al schreef, er moet echt iets mis zijn geweest!
Geplaatst: 27 feb 2007 8:30
door Auke231
Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken......
... en dat midden in de spits om zes over half vijf..

..Rob, Rob. Rob...

.
Re: 3.2 of 964?
Geplaatst: 27 feb 2007 10:40
door EriC4C
Rob Herfst schreef:Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken......

Bij deze luchtgekoelde in ieder geval geen ......
On topic:
Had de 3.2 wellicht een (bijna) lege benzinetank
Wil je de
911 slechts weinig km's/jaar als "weekendauto" gaan rijden, dan is een 3.2 een goede optie. Voor "dagelijks" gebruik is een 964 de betere keuze.
Geplaatst: 27 feb 2007 11:27
door ingo
Zoiets kan je wss het beste zelf ervaren; lijkt me dus een gevalletje van een paar andere 3.2's uitproberen en je zult merken dat deze er geen last van hebben...
Geplaatst: 27 feb 2007 16:23
door MarkS
Goeie 3.2 is zeker niet "zoekerig" (zeker niet beneden de 200km/u). Boven de 200/220km/u, afhankelijk van de inhoud van de brandstoftank (=gewicht op voorwielen), wat lichter bij de voorwielen.
Maar bovenstaande neemt niet weg dat er qua rijeigenschappen een groot verschil bestaat tussen 3.2 en 964. In mijn beleving is de 3.2 nog de laatste van de "klassieke" porsches wat rijeigenschappen betreft (wielophanging, geen ABS, geen stuurbekrachtiging etc etc). De 964 is de eerste 911 van de "nieuwe" generatie, ook veel meer electronica en rijdt echt "anders".
Als je dus eerst in een 964 gaat rijden en vervolgens in een 3.2 zul je zeker verschil merken (andersom ook). Maar dat hoeft niet de verklaring te zijn voor het "zoekerige" weggedrag van deze specifieke 3.2.
Geplaatst: 27 feb 2007 17:16
door Valentijn
Met een bijna lege tank is zowel een 3.2 als een 964 gevoelig in de neus van de auto met hogere snelheden .
Vooral als je auto niet verlaagd is
Geplaatst: 27 feb 2007 17:19
door WdePundert
Het is al eerder gezegd, zelf ervaren en kijken wat jou het beste "ligt". In mijn geval is dat een 3.2 geworden. Ik hou wel van een beetje Spartaans autorijden.
zoekerig
Geplaatst: 27 feb 2007 17:35
door Gizmo
Met een volle of lege tank geen last van zoekerig gedrag, misschien goed uitgelijnd.
Geplaatst: 27 feb 2007 17:55
door Tridensjeff
Heb 2 jaar lang een 3.2 gehad en kan alleen maar beamen dat deze absoluut niet zoekerig reed; ook niet boven de 200km/u. Mijn auto was echter wel voorzien van zowel een voor- als achterspoiler (standaard fabrieksuitvoering). Wellicht dat dit scheelt?
Geplaatst: 27 feb 2007 18:17
door kvbelzen
Heb ongeveer 7 jaar in een 3.2 gereden, deze stuurde ook bij 220-230 km
nog zeer strak. Wel met de banden goed op spanning.
Op een weg met veel spoorvorming kun je wel wat last hebben van "zoekerigheid".
Een 964 rijdt wel "luxer" als je dat prefereert, maar de enige c4 waar ik in gereden heb vond ik minder strak rijden dan de 3.2..
Geplaatst: 27 feb 2007 20:20
door Rene914
Tridensjeff schreef:Heb 2 jaar lang een 3.2 gehad en kan alleen maar beamen dat deze absoluut niet zoekerig reed; ook niet boven de 200km/u. Mijn auto was echter wel voorzien van zowel een voor- als achterspoiler (standaard fabrieksuitvoering). Wellicht dat dit scheelt?
Ja dat scheelt echt.
Ik heb er geen vleugel op en boven de 220 begint ie wat licht aan te voelen. we hebben dat vergleken met een cabrio met vleugel op hetzelfde stukje weg en die reed echt strakker.
Niet eraan gedacht de tankinhoud te vergelijken.
Geplaatst: 27 feb 2007 21:59
door Bert
Uitlijning?
Als je altijd voorwielaandrijvers gewend bent met stuurbekrachtiging kan een achterwielaandrijver zonder stuurbekrachtiging i.c.m. spoorvorming idd wat "levendig" aanvoelen maar dat is na gewenning geen enkel probleem.
Geplaatst: 27 feb 2007 22:19
door Blokker
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels wat info ingewonnen, waarschijnlijk een gebrek aan afstelling, uitweging, banden en/of uitlijnen. Als een of meerdere van deze dingen niet klopt kan de auto erg gaan dweilen en daardoor onzeker aanvoelen.
Geplaatst: 27 feb 2007 22:24
door Nicolò
Mijn 3.2 'tje heeft voor- en achterspoiler, maar bij 240 geeft 'tie mij eigenlijk een te licht gevoel in het stuur.
Geplaatst: 27 feb 2007 22:33
door Denniz C2
phoe ej...bij 240 al?

Geplaatst: 27 feb 2007 22:52
door Nicolò
Denniz C2 schreef:phoe ej...bij 240 al?

Ja, misschien dat het met een barstensvolle brandstoftank anders is?

Geplaatst: 28 feb 2007 15:58
door craze
Nicolò schreef:Denniz C2 schreef:phoe ej...bij 240 al?

Ja, misschien dat het met een barstensvolle brandstoftank anders is?

oude truuk toepassen, zak zand voorin leggen, scheelt aanzienlijk
