Pagina 1 van 5
968 CS of 964 targa?
Geplaatst: 14 apr 2007 2:05
door ErikE
Zo zeg, vanavond eindelijk even rust. Goed glas wijn er bij... Maar dan, Ai Ai, de twijfels.
Ik realiseer me dat ik met een enorm (overigens zéér decadent) probleem worstel:
Welke Auto Doe ik Weg?
Vandaag van en naar werk gereden in de 968. Bedoeld als
afscheidsrit. Maar wat een auto is dit. Je zit er in als een vorst (in de 911 zit ik wat 'weggedoken' en scheef), je voelt precies wat er gebeurt, de achterwielen leveren de power en de voorwielen geven de richting, perfecte gewichtsbalans, geen targa-dak-fluit boven de 140 km/u en toch, iedere seconde, in iedere versnelling, meer dan genoeg inhaal-power beschikbaar.
Dan de 911: Historie, trots, 3.6 liter boxer, heerlijk gevoelige IMS Lager cuprohr, volleder, prachtige klokkenwinkel met toerenteller als pannekoek en nog geen ton op de klok -- Zucht.
Een uur lang hierover met mijn (anti-auto) vriendin gesproken, en die is psychotherapeut (!).
Uitkomst: "Je moet doen wat je gevoel je ingeeft"...
Kortom: ben er nog
HELEMAAL niet uit!
Wat zou
jij doen in mijn situatie?
Raad
Geplaatst: 14 apr 2007 2:07
door Gizmo
Raad van je vriendin opvolgen
Geplaatst: 14 apr 2007 7:07
door horn
mijn gevoel zou zijn; beide wegdoen en 964 coupe terugkopen. ben je gelijk van het gefluit af.

ik zou zelf nooit alleen de 968 houden. maar ja, ik heb dat luxe probleem dan ook niet. ik vind een 968 een mooie auto, maar qua uitstraling doet hij niet met mij wat een 964 doet. persoonlijk.
Geplaatst: 14 apr 2007 7:14
door Olaf
Hele moeilijke keuze ...
Ik zou in jouw geval
het kostenplaatje de doorslag laten geven

Geplaatst: 14 apr 2007 8:25
door FROST
haha ik snap het helemaal; ik heb je album even doorgekeken. Is die donkergroene Targa van jou?
Mooi ding is dat zeg, en ook met een kleur die je niet vaak ziet! Ik zou zeggen doe de 968 weg............hoewel........DAT is ook een mooie auto!!

Sterkte! En net wat Olaf zegt; denk ook een beetje aan het finalciele gedeelte.
Geplaatst: 14 apr 2007 8:48
door Erick
Zeikerd
Beide wegdoen. En iets kopen waar je wat aan hebt.
Ik vind Horn's idee niet zo slecht. Lekker een coupe.
Heb je een familiebak?
Geplaatst: 14 apr 2007 8:50
door Devils son
Aangezien ik zowel een 968 (cabrio) en een 964 heb gehad weet ik dat beiden ongeveer evenveel rijplezier bieden.
Maar: de 964 heeft toch mijn voorkeur. Het geluid, de historie, de lijnen, enz. De 964 heeft m.i. net wat meer karakter.
Geplaatst: 14 apr 2007 9:17
door EriC4C
horn schreef:ik vind een 968 een mooie auto, maar qua uitstraling doet hij niet met mij wat een 964 doet. persoonlijk.
Idem
Een 968
vind ik een leuke Porsche, maar is
wat mij betreft geen alternatief voor een
911. Deze (bekende!) targa wegdoen voor een (onbekende!) coupé zou ik nooit doen. Dus

Geplaatst: 14 apr 2007 9:56
door ErikE
Erick schreef:Zeikerd
Heb je een familiebak?
Ja, over twee weken een nieuwe lease dCi 150pk/320Nm GrandTour. Misschien nog laten chippen. Dus de dagelijkse kicks zitten daar wel goed.
Geplaatst: 14 apr 2007 10:01
door MS964
Zelfde verhaal als Horn en Devils Son: 911, there's no substitution, hoe mooi de 968 ook is! Targa is natuurlijk prachtig, het enige nadeel voor jou is kennelijk de fluittoon. Hoe erg is dat? Als je het je heel erg stoort --> inderdaad coupe kopen.
Oh oh oh, wat een ellende weer hier op het forum, oftewel, luxeprobleem!

Geplaatst: 14 apr 2007 10:03
door sebastian
Als je er nog een andere auto naast hebt, dan zou ik de 964 houden.
Zoniet, dan zeker de 968...echt geen twijfel bij mij; je beschrijft het zelf: betere zitpositie, meer binnenruimte, nog steeds genoeg power en goedkoper in onderhoud/gebruik.
Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...
Rijdt je vriendin wel eens in je auto?
Geplaatst: 14 apr 2007 10:20
door Olaf
sebastian schreef:Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...
Eerder 'n mix

't zijn beide leuke Porsche's
Zoals MS964 al aan geeft

'n luxe probleem

Geplaatst: 14 apr 2007 10:43
door Devils son
sebastian schreef:Zoniet, dan zeker de 968...echt geen twijfel bij mij; je beschrijft het zelf: betere zitpositie, meer binnenruimte, nog steeds genoeg power en goedkoper in onderhoud/gebruik.
Betere zitpositie in de 968 staat mij niet bij. Eerder tegenovergesteld. Is denk ik dus een beetje afhankelijk van de persoon.
Vwb binnenruimte heb ik ook niet het idee dat er een wereld van verschil in zit.
De 968 is idd. wel wat goedkoper in gebruik. Maar desondanks: voor iedere dag kan ik de 964 warm aanbevelen.
Rijdt je vriendin wel eens in je auto?
Mijn vriendin vindt de 964 lekkerder rijden...
Geplaatst: 14 apr 2007 12:21
door barolo
Tja, lastig. Ik leef met je mee. Kop of munt? Laat de cosmos beslissen...
PS: Allebei houden is dat geen optie? Of allebei verkopen en iets nieuws.

Ik kon de Poll niet invullen.....

Geplaatst: 14 apr 2007 12:26
door WdePundert
De 968 wegdoen.

Geplaatst: 14 apr 2007 13:15
door Jeroen C3.0
als het dan toch echt moet... de 968 wegdoen.
Redenen:
1. Porsche is niet de daily driver (anders had ik denk ik voor de CS gekozen, practischer)
2. Het is een 911! (in een mooie/aparte kleur)
3. Mooi weer auto en dus is een targa daarvoor ideaal.
4. Vriendin vindt hem ook fijner rijden.
Succes!
Geplaatst: 14 apr 2007 13:31
door Jaco
Zou toch de 964 houden, of beide weg en "de echte" 911 ervoor terug kopen....
Moeilijk hoor, succes!!

Geplaatst: 14 apr 2007 16:55
door Devils son
Jeroen C3.0 schreef:2. Het is een 911! (in een mooie/aparte kleur)
O, dat ook nog... Amazonegroen... Houden dus die 964.

Geplaatst: 14 apr 2007 17:18
door barolo
Ik wil toch nog FF wat tegengas geven omdat iedereen op de 911 zit te ge*len. De 968 CS wordt aangedreven door de laatste watergekoelde 4 cilinder en voorin geplaatste motor die Porsche zou maken. Het is een klassiek en bijzondere auto, waarvan er slechts 1923 gemaakt zijn. Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen.

Geplaatst: 14 apr 2007 17:26
door Olaf
barolo schreef: Het is een klassiek en bijzondere auto, waarvan er slechts 1923 gemaakt zijn. Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen.

Ssstttttt

Geplaatst: 14 apr 2007 18:14
door Devils son
barolo schreef:Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen.

Nee, is ook niet zo gek, want zelfs de 968 Turbo S met 305 pk (ipv 240) haalt dat niet eens...
Het is 6,5 sec. en 252 km/u en alle 13 jaar oude 911-jes doen dat sneller, voor zover van belang
Geplaatst: 14 apr 2007 18:26
door barolo
Ik heb het uit het boek het Ultieme verhaal van Porsche en ik geloof ook dat die getallen niet kloppen. De Turbo gaat in 4.7 sec naar de 100, maar daar zijn er slechts enkele van gemaakt.
Geplaatst: 14 apr 2007 18:49
door ErikE
Devils son schreef:barolo schreef:Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen.

Nee, is ook niet zo gek, want zelfs de 968 Turbo S met 305 pk (ipv 240) haalt dat niet eens...
Het is 6,5 sec. en 252 km/u en alle 13 jaar oude 911-jes doen dat sneller, voor zover van belang
270 op de klok, met de koek nog niet op, en qua beleving sneller op 100 dan m'n 911 (zou 'k toch eens moeten meten; idee voor een meeting?)... Zijn hele prettige cijfers. Maar het gaat om het gevoel (als je instapt, als je start, wegrijdt, optrekt vanuit stilsstandsituaties, snelweg cruisen en het altijd mooiere bochtenwerk op binnenwegen) en daar scoort die 968 nou eenmaal fenomenaal, imho.
Geplaatst: 14 apr 2007 18:51
door Harley
Volgens mij heb je de keuze al gemaakt Erik.

Geplaatst: 14 apr 2007 18:54
door Jaco
Geloof ik niet, hij probeert het op deze manier voor zichzelf iets makkelijker te maken...
