Even de combi cat-bypass - cuppijp - g-pijp getest...
Geplaatst: 27 apr 2007 10:05
Aangezien mijn tweede demper aan de zijkant is gescheurd en bovendien rammelt (een bekende kwaal vooral na het vervangen van de cat-bypass en cuppijp) heb ik een vervanging nodig voor de tweede demper. Een nieuwe kan natuurlijk altijd, maar 1.200 euro is een bedrag waarvoor je best naar alternatieven wil zoeken.
Ik had wel interesse in een RS krul, aangezien deze in tegenstelling tot de G-pijp geen vermogensverlies zou geven, maar een uitlaat zonder demping...
Onder het motto "try before you buy" gezocht naar een tweedehands G-pijp. Bij het rondbellen kwam Paul Geeris (specialist te Geldrop, even meteen reclame maken) met een beter oplossing: ik mocht van hem een G-pijp lenen om het geluid eens te mogen beluisteren. Super service, het mag gezegd worden. En te bedenken dat hij toen hij dit aanbod deed nog niet eens wist dat wij bij elkaar op de middelbare school hebben gezeten (daar kwamen we achter toen ik de G-pijp kwam ophalen).
Nou, even knutselen onder de auto en de G-pijp zat eronder. Het was mij al snel (1/100e v.e. seconde?) duidelijk dat dit echt teveel van het goede is. Niet alleen asociaal ten opzichte van de rest van de wereld. Ook in de auto bijzonder vermoeiend. Mooi geluid, daar niet van, maar slechts kortstondig leuk (en ja, dat had ik al lang op het forum gelezen, maar ik ben soms (...) een beetje (...) eigenwijs).
Snel maar weer e.e.a. teruggebouwd.
Momenteel aan het nadenken over andere opties. De optie "Olaf" (TM)* lijkt mij wel wat.
Er zijn mensen die het wel prachtig vinden. Ik denk dat voor hun er uitzendingen van het journaal zijn waarbij er iemand in de hoek driftig staat te gebaren. Om een indruk te geven van het kabaal: zelfs met de autoradio vol aan hoor je de uitlaat goed. En mijn autoradio gaat ralatief hard.
Ook nog even een meting gedaan. De auto scoort 114 dB. Genoeg om van ieder circuit in de EU afgemikt te worden. Mocht je dus toch overgaan tot deze combi, neem dan bij dit soort activiteiten voor de zekerheid een demper mee om te voorkomen dat je toeschouwer wordt.
P.s. cat-bypass + middendemper + G-pijp zal ongetwijfeld wel mooi klinken. Ik raad alleen af om met 0 dempers te rijden. Ergens ook best logisch...
*optie "Olaf" (TM) houdt in: lassen scheur, rammelend binnenwerk verwijderen
Ik had wel interesse in een RS krul, aangezien deze in tegenstelling tot de G-pijp geen vermogensverlies zou geven, maar een uitlaat zonder demping...
Onder het motto "try before you buy" gezocht naar een tweedehands G-pijp. Bij het rondbellen kwam Paul Geeris (specialist te Geldrop, even meteen reclame maken) met een beter oplossing: ik mocht van hem een G-pijp lenen om het geluid eens te mogen beluisteren. Super service, het mag gezegd worden. En te bedenken dat hij toen hij dit aanbod deed nog niet eens wist dat wij bij elkaar op de middelbare school hebben gezeten (daar kwamen we achter toen ik de G-pijp kwam ophalen).
Nou, even knutselen onder de auto en de G-pijp zat eronder. Het was mij al snel (1/100e v.e. seconde?) duidelijk dat dit echt teveel van het goede is. Niet alleen asociaal ten opzichte van de rest van de wereld. Ook in de auto bijzonder vermoeiend. Mooi geluid, daar niet van, maar slechts kortstondig leuk (en ja, dat had ik al lang op het forum gelezen, maar ik ben soms (...) een beetje (...) eigenwijs).
Snel maar weer e.e.a. teruggebouwd.
Momenteel aan het nadenken over andere opties. De optie "Olaf" (TM)* lijkt mij wel wat.
Er zijn mensen die het wel prachtig vinden. Ik denk dat voor hun er uitzendingen van het journaal zijn waarbij er iemand in de hoek driftig staat te gebaren. Om een indruk te geven van het kabaal: zelfs met de autoradio vol aan hoor je de uitlaat goed. En mijn autoradio gaat ralatief hard.
Ook nog even een meting gedaan. De auto scoort 114 dB. Genoeg om van ieder circuit in de EU afgemikt te worden. Mocht je dus toch overgaan tot deze combi, neem dan bij dit soort activiteiten voor de zekerheid een demper mee om te voorkomen dat je toeschouwer wordt.
P.s. cat-bypass + middendemper + G-pijp zal ongetwijfeld wel mooi klinken. Ik raad alleen af om met 0 dempers te rijden. Ergens ook best logisch...
*optie "Olaf" (TM) houdt in: lassen scheur, rammelend binnenwerk verwijderen