Pagina 1 van 1
Schakelpatroon G50
Geplaatst: 05 jun 2007 22:48
door Remco
Ik heb me laten vertellen dat je aan het schakelpatroon kan zien of je met een G50 bak te maken hebt. De achteruit zit dan namelijk anders.
Kan iemand (vast wel) mij vetellen waar de achteruit bij een G50 zit ?
Thanx
Re: Schakelpatroon G50
Geplaatst: 05 jun 2007 22:50
door Devils son
wolfraider schreef:Ik heb me laten vertellen dat je aan het schakelpatroon kan zien of je met een G50 bak te maken hebt. De achteruit zit dan namelijk anders.
Kan iemand (vast wel) mij vetellen waar de achteruit bij een G50 zit ?
Thanx
Linksboven als ik mij niet vergis.
Geplaatst: 05 jun 2007 23:01
door Bert
U gaat door voor de koelkast

Geplaatst: 05 jun 2007 23:21
door 2.2VTEC
heeft Porsche dan de G15/G50 bak naast elkaar aangeboden (met de G50 als optie?) of is er een cut-off qua productiedatum/modeljaar geweest?
Geplaatst: 05 jun 2007 23:26
door 944 guy
Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geplaatst: 06 jun 2007 8:10
door Jos Targa
Links boven naast de 1e versnelling. g50 is geleverd vanaf modeljaar 1987
Geplaatst: 06 jun 2007 19:53
door carrera32
G50: Achteruit Linksboven, naast de 1e versnelling
915: Achteruit: Rechtsonder
Geplaatst: 06 jun 2007 21:06
door Meneer aard
944 guy schreef:Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geloof dat enkel de 924 Turbo zo`n bak had, dat de 2e en 3e versnelling in een lijn liggen..G16/Z geloof dat ik dat het de code was van die bak..Daar zat de 1e Links onder en de Reverse op de plek van de 1e versnelling.
Geplaatst: 06 jun 2007 23:13
door Remco
OK, thanx allemaal. Het is weer duidelijk!
Geplaatst: 06 jun 2007 23:18
door Renntech
Meneer aard schreef:944 guy schreef:Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geloof dat enkel de 924 Turbo zo`n bak had ......Daar zat de 1e Links onder en de Reverse op de plek van de 1e versnelling.
En de 911 tot 1972 en de 912 en de 914........
en de oude BMW's met sportbakken
Geplaatst: 06 jun 2007 23:29
door 2.2VTEC
Renntech schreef:en de oude BMW's met sportbakken
ja, de eerste M3 bvb.
even [off topic] terzijde - over de M3 gesproken : de oer-M3 had een 2,3L 4-cylinder, amper 20 jaar verder proppen ze een 8-cylinder onder de motorkap (als het zo verdergaat meteen ook de laatste handgeschakelde M3)

- kijk, ik ben niet tegen technologische vooruitgang & allicht schakelt een top-automaat beter/sneller dan 99% van de chauffeurs (including me) maar het neemt zoveel ziel weg van het autorijden

Geplaatst: 07 jun 2007 0:33
door bert964c4
Meneer aard schreef:944 guy schreef:Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geloof dat enkel de 924 Turbo zo`n bak had, dat de 2e en 3e versnelling in een lijn liggen..G16/Z geloof dat ik dat het de code was van die bak..Daar zat de 1e Links onder en de Reverse op de plek van de 1e versnelling.
914 ook, al weet ik niet zeker of dit voor alle motoren hetzelfde was

Geplaatst: 07 jun 2007 1:01
door Jelle-924
Renntech schreef:Meneer aard schreef:944 guy schreef:Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geloof dat enkel de 924 Turbo zo`n bak had ......Daar zat de 1e Links onder en de Reverse op de plek van de 1e versnelling.
En de 911 tot 1972 en de 912 en de 914........
en de oude BMW's met sportbakken
niet alleen de 924 denk ik dan want mijn 924 2.0 uit 1979 heeft ook zo'n , versnellings bak (maar ik weet natuurlijk niet of dit er particulier in is gezet zeg ik er wel bij)
Geplaatst: 07 jun 2007 1:08
door Tom80
Dat heette de sportbak, was een optie.
Geplaatst: 07 jun 2007 1:15
door bert964c4
Ja ik ken die bak, als je niet wist hoe of wat schakelde ik altijd mis, kggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, oeps

, het was wel wennen maar eenmaal onder de knie was het wel sportief rijden

Geplaatst: 07 jun 2007 7:57
door Meneer aard
Jelle-924 schreef:Renntech schreef:Meneer aard schreef:944 guy schreef:Meer bijzonder is dat de 1 linksonder zit, toch?
Geloof dat enkel de 924 Turbo zo`n bak had ......Daar zat de 1e Links onder en de Reverse op de plek van de 1e versnelling.
En de 911 tot 1972 en de 912 en de 914........
en de oude BMW's met sportbakken
niet alleen de 924 denk ik dan want mijn 924 2.0 uit 1979 heeft ook zo'n , versnellings bak (maar ik weet natuurlijk niet of dit er particulier in is gezet zeg ik er wel bij)
Die optie was idd, maar ik weet niet hoe ze dat hadden opgelost geloof dat de aandrijfas 25 mm is ipv 20 mm ..
Renntech schreef:
En de 911 tot 1972 en de 912 en de 914........en de oude BMW's met sportbakken
Dankje Erwin! Wist ik niet, erg moooi
Geplaatst: 07 jun 2007 11:12
door 911-lover
En ook oude Opeltjes (Kadett, MAnta , Ascona) .
Deze bak noemden ze de G-Track boite