911 997 reeds 100.000 stuks verkocht
Geplaatst: 13 jul 2007 14:57
Porsche 911 doet 100.000
Hoe exclusief is de Porsche 911? Zéér. Slechts weinig mensen kunnen zich deze bolide veroorloven. Maar er komen steeds meer miljonairs bij en op de gelijknamige fair wordt het steeds drukker, dus het is niet verbazingwekkend dat Porsche slechts 3 jaar nodig had om van de huidige serie (Type 997) 100.000 exemplaren te vervaardigen. Niet eerder had Porsche zó weinig tijd nodig om van één type deze productiemijlpaal te passeren.
Andere sportwagenfabrikanten hebben nog wel eens aanloopproblemen bij de productie of hebben betalingsproblemen met leveranciers (hallo, Zeewolde), maar in Zuffenhausen loopt alles gesmeerd. In het nu lopende fiscale jaar 2006/2007 denkt Porsche 36 duizend exemplaren van de 911 af te kunnen leveren, een record. Het is hiermee de succesvolste generatie van de wereldberoemde Duitse sportauto, die al sinds 1963 wordt geproduceerd. In Nederland verkoopt de Porsche 911, ondanks een startprijs van 111.550 euro, beter dan aanzienlijk goedkopere sportauto’s zoals de Mazda MX-5, Alfa Romeo GT en BMW Z4.
Zoals gebruikelijk vermeldt een fabrikant bij dit soort heugelijke feiten altijd exact om wat voor exemplaar het gaat en voor wie de auto bestemd is. Porsche vormt daar gaan uitzondering op: het betreft een vuurrode Carrera S met handgeschakelde 6-bak die besteld is door AutointernaXXXXXXX, sorry, een Duitse klant. Zucht.
Momenteel bouwt Porsche 16 verschillende versies van de 911, variërend van een ‘simpele’ Carrera, tot de RS versie van de GT3. Eerstvolgende uitbreiding van het gamma is de hardcore GT2, terwijl Porsche ook druk bezig is met een subtiele facelift van de 911. Dan begint het spel weer van voren af aan.
Hoe exclusief is de Porsche 911? Zéér. Slechts weinig mensen kunnen zich deze bolide veroorloven. Maar er komen steeds meer miljonairs bij en op de gelijknamige fair wordt het steeds drukker, dus het is niet verbazingwekkend dat Porsche slechts 3 jaar nodig had om van de huidige serie (Type 997) 100.000 exemplaren te vervaardigen. Niet eerder had Porsche zó weinig tijd nodig om van één type deze productiemijlpaal te passeren.
Andere sportwagenfabrikanten hebben nog wel eens aanloopproblemen bij de productie of hebben betalingsproblemen met leveranciers (hallo, Zeewolde), maar in Zuffenhausen loopt alles gesmeerd. In het nu lopende fiscale jaar 2006/2007 denkt Porsche 36 duizend exemplaren van de 911 af te kunnen leveren, een record. Het is hiermee de succesvolste generatie van de wereldberoemde Duitse sportauto, die al sinds 1963 wordt geproduceerd. In Nederland verkoopt de Porsche 911, ondanks een startprijs van 111.550 euro, beter dan aanzienlijk goedkopere sportauto’s zoals de Mazda MX-5, Alfa Romeo GT en BMW Z4.
Zoals gebruikelijk vermeldt een fabrikant bij dit soort heugelijke feiten altijd exact om wat voor exemplaar het gaat en voor wie de auto bestemd is. Porsche vormt daar gaan uitzondering op: het betreft een vuurrode Carrera S met handgeschakelde 6-bak die besteld is door AutointernaXXXXXXX, sorry, een Duitse klant. Zucht.
Momenteel bouwt Porsche 16 verschillende versies van de 911, variërend van een ‘simpele’ Carrera, tot de RS versie van de GT3. Eerstvolgende uitbreiding van het gamma is de hardcore GT2, terwijl Porsche ook druk bezig is met een subtiele facelift van de 911. Dan begint het spel weer van voren af aan.