Pagina 1 van 2
Gezocht goed en voordelig adres voor accessoires
Geplaatst: 08 aug 2007 22:00
door PeterDorr
Ik moet binnen nu en een aantal weken "een mandje" dingetjes hebben of laten aanpassen. Welk bedrijf bevelen jullie hiervoor aan?
Uiteraard zoek ik een bedrijf dat niet alleen betrouwbaar en goede originele spulletjes levert, maar die ook nog eens een redelijk prijsnivo hanteert, waarbij ik me realiseer dat als je dagen gaat zitten zoeken op t web je vast elk onderdeeltje nog wel weer een paar procent goedkoper kan krijgen, dat snap ik maar daar heb ik geen zin in en geen tijd voor dus dat vind ik dan niet zo'n heel groot probleem, mits het inderdaad om een paar procentjes gaat.
Om een idee te geven, het gaat hier dan om:
- 2 nieuwe achterbanden Pirelli Rosso 255/40 ZR17 N3 incl. secuur uitlijnen en balanceren natuurlijk
- Nieuwe wielmoeren op alle wielen incl. velgenslot
- Originele Porsche buitenhoes
- Originele Porsche binnenhoes
- Originele alu kleur automaat"pookje"
- 2 afdekkapjes voor softtop (daar waar de hardtop in valt)
- Aansluiten van een Solisto aan de PCM
- Bijmaken van 2 extra sleutels van de auto
- Verfstift in originele kleur
- 2 nieuwe ruitenwisserbladen
Omdat ik in Soest woon lijkt Car Care de meest voor de hand liggende, is dit in jullie ervaring een goede ?
Thanks a lot
Peter
Re: Gezocht goed en voordelig adres voor accessoires
Geplaatst: 08 aug 2007 22:14
door Taatjen
PeterDorr schreef:
Omdat ik in Soest woon lijkt Car Care de meest voor de hand liggende, is dit in jullie ervaring een goede ?
Car Care staat goed bekend,ik heb goede ervaringen met Car Service Visser in Hilversum.
Geplaatst: 08 aug 2007 22:23
door RufBTR
Car care is zeer goed, maar niet voordelig. Correctie het kan voordeliger.
Geplaatst: 08 aug 2007 22:23
door Sjoerd3.2
De mijne is in onderhoud bij car-care. Daar ben ik uitermate postief over. Men zegt dat hij aan de prijs is. Kan ik echter niet beoordelen. Het hele land door reizen kost overigens ook geld. Mijns inziens een aanrader.

Geplaatst: 08 aug 2007 22:35
door Paul II
Banden haal je bij een bandenzaak als je geen honderd of 2 per band teveel wilt uitgeven. Inclusief balanceren.
Uitlijnen is een heel ander verhaal, heeft direct niks met nieuwe banden te doen
Hoezen zullen origineel P. best prijzig zijn, maar vragen staat uiteraard vrij.
Afgezien van de Solisto, haal je verder het 'kleine' spul bij dealer/specialist, dat zijn in principe dezelfde prijzen (bij de NPC hebben we een - 10% pas van PON).
Geplaatst: 08 aug 2007 23:37
door Jeroen C3.0
Car Care is een goed adres, je hebt alleen wel kans dat als Paul eens kritisch naar je auto kijkt, je lijstje ineens twee keer zo lang geworden is...
Anders in duitsland bij
www.fvd.de of
www.mittelmotor.de kijken, dat kan vaak zomaar 20-40% schelen.
Succes!
Geplaatst: 09 aug 2007 15:37
door marknineoneone
Paul van Engelen schreef:Banden haal je bij een bandenzaak als je geen honderd of 2 per band teveel wilt uitgeven.
Niet mee eens Paul. Heb onlangs voor een door ons beiden zeer gewaardeerd forumlid een band "geregeld" bij een PC voor de normale
bandenboerprijs...Kreeg zelfs korting zonder pasje

Geplaatst: 09 aug 2007 15:54
door Paul II
Uitzondering bevestigt ..... eh.... bedoel ontkracht niet de regel
Recent gebeld door een vriend dat 285/35-18 iets van 450 kostte bij PC. Dat kan dus echt voor 1/3 minder inclusief (de)mon./ventiel/balanc. etc.
Per band uiteraard.
Ik loop voor 25 Euro niet naar een ander bandenadres, maar let wel op de 'grootjes'.
Banden en accu's komen bij mij alleen niet van Porsche!
FVD is volgens mij nu typisch een adres waar artikelen goedkoper zijn, maar waar de regel kan gaan gelden "Als het genoegen over de lage prijs al lang verdwenen is, bestaat nog de ergernis over de matige kwaliteit.".
Geplaatst: 09 aug 2007 15:59
door marknineoneone
Zou kunnen...tenzij je één band nodig hebt van een bepaald merk en type dat overal in backorder staat

....Beetje appeltjes met kersjes dus

Geplaatst: 09 aug 2007 16:11
door Jurgen
Paul van Engelen schreef:FVD is volgens mij nu typisch een adres waar artikelen goedkoper zijn, maar waar de regel kan gaan gelden "Als het genoegen over de lage prijs al lang verdwenen is, bestaat nog de ergernis over de matige kwaliteit.".
Ahum...

lijkt me erg (te) kort door de bocht...
ziehier het FVD uitlaatje van ER
Tenzij dit natuurlijk óók weer die uitzondering op de regel is...

Geplaatst: 09 aug 2007 16:15
door marknineoneone
Don't f@ck with FVD Paul! Je haalt je de toorn van de duivelin op je hals!
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent!

Geplaatst: 09 aug 2007 16:45
door Lydia
Heheheh ... Paul was even vergeten dat ik dealer van FVD ben ...
Dat lekkere geluidje uit Froggy komt ook van FVD ! En die mooie eindstukjes ook!
Oja, van dat bandje, dat ben ik, 285/30/18 was ik. Komt bij Lammertink vandaan, goeie prijs ...
Geplaatst: 10 aug 2007 1:02
door Black Betty
Alpo in Haarlem heeft ook wel leuke accessoires tegen scherpe prijzen...
Geplaatst: 10 aug 2007 4:20
door Olaf
Er zijn specialisten in Nederland die tegen dezelfde prijzen leveren
Paul van Engelen schreef:Banden haal je bij een bandenzaak als je geen honderd of 2 per band teveel wilt uitgeven. Inclusief balanceren.
Er zijn specialisten in Nederland die tegen dezelfde prijzen leveren

Geplaatst: 10 aug 2007 9:22
door PeterDorr
Bedankt voor alle input. Heb een afspraak gemaakt, ik ga volgende week naar Renntech toe.
Geplaatst: 10 aug 2007 16:57
door Paul II
Ahum...
Opmerking over 'dure' banden betrof dealers, niet de specialisten
Die uitlaat van ER/FVD ziet er echt 100% heel fraai uit.
Of dat aspect bepalend moet zijn
Of dit kort door de uitlaatbocht is
Mevrouw de dealer wil me misschien wel eens het genoegen doen haar geluid te laten horen, want ken het echt helemaal niet
D.w.z. als Froggy geen kuren heeft
Misschien ben ik na afloop wel verkocht
Na de proef met RSR's is er wel het gevoel dat er iets anders moet komen.
Geplaatst: 10 aug 2007 17:16
door marknineoneone
Geplaatst: 10 aug 2007 17:43
door Roi
P Zero rosso's in genoemde maat kosten mij -wat was het ook al weer in 2005- ongeveer € 210,- per stuk...
Geplaatst: 10 aug 2007 18:44
door PeterDorr
Thanks,
Ik betaal nu anno 2007 bij een aanbevolen specialist (renntech):
-Deze Pireli's kosten Euro 192,50 per stuk.
-Ventielen Euro 2,38 per stuk
-De montage kost Euro 32,73 per stuk
Dus 227,50 all inclusive per stuk. Lijkt me ok.
Geplaatst: 11 aug 2007 9:39
door Paul II
Kan toch ook niet anders dat bandenspecialisten in hun specialisme goedkoper (moeten )zijn!
PeterDorr schreef: 2 nieuwe achterbanden Pirelli Rosso 255/40 ZR17 N3
en schreef:... betaal nu ... 227,50 all inclusive per stuk
Vorig jaar voor Bridgestone S02A N4 in dezelfde maat € 330 betaald, voor 2.
In 2005 betaalde ik op hetzelfde adres overigens nog € 440

(actie in 2006).
Lydia schreef:... 285/30/18 ... goeie prijs
Betaalde vorig jaar € 295 (zelfde actie), jij nu?
Geplaatst: 11 aug 2007 10:22
door jeroenoop
Paul van Engelen schreef:Mevrouw de dealer wil me misschien wel eens het genoegen doen haar geluid te laten horen, want ken het echt helemaal niet
Let op die voetganger.

Klik bovenaan op links , vervolgens op porscheforum.org , dan op klik hier voor de filmpjes met porsche's .
Dan de 3e in de rij waterlandrit 2007.
Leuk filmpje , en FROGGY komt een paar x langs.
Met name is ze goed te horen na 10.14 min.

Geplaatst: 11 aug 2007 16:10
door Lydia
Dank je, Jeroen! Je hoort jezelf natuurlijk nooit voorbij rijden
Mhhhhh ... ze blijft lekker,hè? En ... meneer van Engelen, klinkt het naar wat ???
Pirelli P-Zero kon ik krijgrn voor € 242,49.
Voor de Michelin (enkel de band) van Lammertink heb ik € 380,78 betaald

Geplaatst: 11 aug 2007 16:16
door dicer
Vorige week mijn boxster even een 20K beurt gegeven bij PCA...dan ben je toch weer even een weekje van slag bij vervanging van je schijven
Maar ja wel weer een paar mooie stempels erbij...

Geplaatst: 11 aug 2007 16:31
door Lydia
Lydia schreef:Dank je, Jeroen! Je hoort jezelf natuurlijk nooit voorbij rijden
Mhhhhh ... ze blijft lekker,hè? En ... meneer van Engelen, klinkt het naar wat ???
Pirelli P-Zero kon ik krijgen voor € 242,49.
Voor de Michelin (enkel de band) van Lammertink heb ik € 380,78 betaald

Geplaatst: 11 aug 2007 16:41
door Jurgen