Pagina 1 van 1
remolie lekkage 964
Geplaatst: 28 okt 2007 0:22
door dynamic
Zoals gemeld net een 964 erbij en toch nog maar een keer de auto nagelopen.
Constateerde in de bagage ruimte wat olie achtige vlekken. Ik wist dat de vorige bezitter, Jouke, net remolie had bijgevuld dus dacht dat ie wat gemorst had. Dus direct maar schoonmaken want remolie is nogal agressief. Toen zag ik dat alles onder die troep zat. Wat bleek.....er zat een leiding los onder het reservoir, en goed los ook.
Op de foto is toch wel te zien hoe e.e.a. lekte.
Ik pakte het vast en trok em zo eruit. Flink vloeken.
Auto was enkele weken bij een specialist geweest voor nieuwe schokbrekers en daarbij zijn ook de remleidingen bij het wiel vernieuwd. Bovendien is toen een APK uitgevoerd en is de auto volledig gecontroleerd
Ergens is iets flink mis gegaan..............
Nou ja kan overal gebeuren. Edit :
..kan overal gebeurd zijn.
Alles (behalve ABS) gedemonteerd en goed schoon gemaakt (het begon al een beetje te roesten) nu nog even conserveren.
Maar voor het zelfde geld kom je er pas na langere tijd achter, dan ben je verder van huis....
Geplaatst: 28 okt 2007 9:58
door diggler_911
Remolielekkage...Shit zeg, ben jij even blij dat je het hebt nagekeken

Voor het zelfde geld kom je er vanzelf achter (bij een noodstop op de snelweg). Succes
Geplaatst: 28 okt 2007 10:21
door Olaf
... als het goed is had je voor die tijd al 'n alarm gehad
Als ik me niet vergis zijn het 4 gescheiden compartimenten in het remvloeistof reservoir (bij 'n 964)....
Geplaatst: 28 okt 2007 10:22
door WdePundert
Erg slordig.

Geplaatst: 28 okt 2007 10:23
door cabrio wim
Lekkere specialist.

Geplaatst: 28 okt 2007 10:25
door BJ964
Mazzel dat je het op deze manier ontdekt hebt

Het kan gebeuren dat je als specialist wat vergeet, maar dit is toch wel niet zo netjes

Geplaatst: 28 okt 2007 11:54
door Olaf
BJ964 schreef:Het kan gebeuren dat je als specialist wat vergeet, maar dit is toch wel niet zo netjes

Weet jij wat er gebeurd is tussen de tijd dat die P bij de specialist was en nu bij dynamic is
... of vergis ik mij & was deze P. al van dynamic toen deze bij de specialist stond
.... vraag me ook af of 'n specialist/dealer/garagist voor 'n A
PK de auto 'helemaal' uit elkaar gaat halen - of dat hij alleen even naar het niveau van de remvloeistof kijkt

Geplaatst: 28 okt 2007 12:24
door Erwin
Aangezien wij de Porsche-specialist zijn waar het hier om gaat wil ik hier even op reageren.
Wij hebben 8 weken geleden idd. schokdempers vervangen. Daarbij horen ook de remleidingstukjes naar de remklauwen ivm vastzitten en kapot gaan bij het losdraaien.
Dat er een leiding loszit op een plaats waar wij niet komen bij deze reparatie kunnen wij ook niet weten. (Overigens heb ik deze leiding nog nooit bij een Porsche hoeven los te draaien)
Als de auto was gekomen voor een remvloeistoflekkage hadden wij naar de lekkage gezocht en dit ook wel gevonden.
Ik denk dat de lekkage er 8 weken geleden nog niet was, het vloeistof nivo was op normale hoogte bij het brengen van de auto.
Ik heb de auto zonder dat de vorige eigenaar er om vroeg gecontroleerd als zijnde een soort akk, echter komt deze leiding dan niet aan de orde, net zo min als alle stekkerverbindingen achter het dashboard etc.
Erwin.
Geplaatst: 28 okt 2007 12:47
door marcelSC
Daarbij horen ook de remleidingstukjes naar de remklauwen ivm vastzitten en kapot gaan bij het losdraaien.
Erwin.
Hoe bedoel je kapot gaan?
Ik heb dezelfde gewoon gebruikt, al had ik nog nieuwe liggen, vond het niet nodig op de wat ronde kantjes van sleutelmoer 11 na dan.
Geplaatst: 28 okt 2007 13:24
door horn
marcelSC schreef:vond het niet nodig op de wat ronde kantjes van sleutelmoer 11 na dan.
Ik denk dat dat bedoeld wordt met kapotgaan. Lijkt me een verschil als jij het doet of een specialist dat beroepsmatig doet. Ik zou het nl. niet leuk vinden als ik een profi betaal voor het vervangen en hij dan zegt 'ze zijn een beetje rond maar ik heb ze maar laten zitten'. Zal ook niet de wereld kosten, dan graag vervangen. Maar ook hier geldt weer -
wie betaalt bepaalt.
Geplaatst: 28 okt 2007 13:35
door marcelSC
aha OK, maar alle kleine beetjes.....
Ik zou het DUS niet leuk vinden als ze vervangen worden, daar ik ze heb liggen, klokje tikt door.
Klinkt mij als ruitesproeier vullen terwijl deze al vol is, wat bij de 'normale' dealer gebeurd, zoiets doe je bij mij 1x en nooit meer, met van te voren overleg kom je daarin tegen heel ver bij mij....en verder.
Geplaatst: 28 okt 2007 13:42
door Olaf
marcelSC schreef:Ik zou het DUS niet leuk vinden als ze vervangen worden, daar ik ze heb liggen, klokje tikt door..
Je hebt ze 'liggen' ... da's MI stilstaand kapitaal

.. ook 'n klokje wat door tikt
Zou ze dan wel in je P leggen, voor het geval deze eens in 'n garage staat waar ze om wat voor reden het wel willen/moeten vervangen
Overigens zou ik geen auto willen kopen waarvan (alle) moeren ronde kantjes hebben - zeker geen Porsche
Geplaatst: 28 okt 2007 14:11
door marcelSC
Heb net de klauwen gereviseerd dus het is nog een testopstelling met de oude leidingen, de nieuwe leidingen zaten bij 2e hands klauwen voor 50,- van marktplaats
Overigens lopen de wielen nu wel vrij, maar trekt nog naar rechts bij hard remmen, denk dat het uitwegen wordt bij Erwin...of ligt het aan mijn nieuwe Bilstein's die nu alle fouten aan het licht brengt?
(Trouwens misschien handig om eens een topic te openen over "how to" uitwegen/afstellen wagen

Het is zo'n pokke eind rijden en plannen is lastig. b.v een 400kg weegschaal van marktplaats en waar aan te draaien?)
Geplaatst: 28 okt 2007 14:15
door Erwin
@ Marcel, we hebben net een actie in november
Gratis ruitensproeiervloeistof bijvullen bij uitwegen of uitlijnen.
.
Geplaatst: 28 okt 2007 14:21
door marcelSC

plan maar in dan, die vloeistof nekt me net financieel
je begrijpt me toch wel joh, zag die weger van jou onder die GT2, da's mooi spul én het is je specialisme las ik hier elders!
Ik wil gewoon TIJDELIJK zelf wat oplossen voordat ik halverwege jou van de weg vlieg.....
Geplaatst: 28 okt 2007 14:23
door dynamic
Even voor de duidelijkheid. Er worden slechts feiten of vermeende feiten aangehaald in mijn bericht. Correctie de APK was ergens anders ca 3 maanden geleden uitgevoerd..
Er worden geen conlusies getrokken of waarde oordelen gegeven:
Overigens had e.e.a. niet zo snel gevaarlijk kunnen worden, er zitten veiligheden ingebouwd.
Gezien de hoeveelheid olie i.c.c. met het veloop vermoed ik, dat het al langer speelde, maar of dat nu 1 maand of 3 maanden is?
Jouke moest 2 weken geleden het potje bij vullen.
Verder is het niet de bedoeling om anderen te waarschuwen voor specialist a of b. sterker nog ik heb Jouke zelf naar Renntech gestuurd.
Als ik al een boodschap had, was het dat ik gisteravond baalde (ik wil en moet nou eenmaal direct het probleem oplossen (zaterdag avond of niet). Een andere boodschap is dat je altijd zelf op je auto moet letten. En daarom noemde ik ook het verhaal van de specialist. Er zijn nogal wat lieden die denken dat een afgestempeld boekje, aanschaf bij een dealer en een AKK een garantie zijn voor kwaliteit. Zelf opletten en een beetje mazzel is minstens zo belangrijk!
Verder zijn we trouwens heel blij met de auto, en hopelijk blijft dat zo!
Geplaatst: 28 okt 2007 14:33
door Olaf
dynamic schreef:Als ik al een boodschap had, was het dat ik gisteravond baalde ..
... kan het me heel goed voorstellen - temeer je net zo blij was dat je vrouwtje (ook en in haar eigen) 911 kon rijden

Geplaatst: 28 okt 2007 14:39
door marcelSC
dynamic schreef: Er zijn nogal wat lieden die denken dat een afgestempeld boekje, aanschaf bij een dealer en een AKK een garantie zijn voor kwaliteit. Zelf opletten en een beetje mazzel is minstens zo belangrijk!
Mooi gezegd en je hebt gelijk! (tot op zekere hoogte, niet iedere dealer is hetzelfde)
Zo heb ik pas een apk gedaan bij een garage waarvan ik wist dat deze voor 40,- niet eens naar de auto keek, hoeft voor mij ook niet omdat ik zelf wel weet wat er mis is, ik moest hem alleen even 'legaal' op de weg hebben om te kunnen testen.