Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 12:06



Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Porsche Verzekering? 

Ik verzeker mijn auto:
WA 8%  8%  [ 16 ]
WA + BEPERKT CASCO 9%  9%  [ 18 ]
ALLRISK 83%  83%  [ 169 ]
Totaal aantal stemmen : 203

Porsche Verzekering? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Wij verzekeren alles via Jos :-)

Vorige 350z die kort is gereden door meneer de niet oplettende pool was ook verzekerd bij Turien. (Toen rechtstreeks gedaan, nu weer via Jos, heb ik maar een nummer nodig voor alles en kosten zijn gelijk)
Die 350 was verzekerd op taxatie waarde, alles super snel en correct geregeld. Binnen 4 weken volledig afgehandeld en totale taxatie waarde ontvangen. Voor mij een reden om nergens anders meer de auto's te verzekeren dan bij Turien. (Lees Jos)
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


10 jul 2016 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ja maar alleen van schade-Porsches :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


28 dec 2017 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Iemand schreef:
Bij <iemand> kunt u bij veel autoverzekeringen een no-claimbeschermer afsluiten. Met de noclaim beschermer kunt u één keer per verzekeringsjaar een schade claimen op uw verzekering, zonder dat dit ten koste gaat van de opgebouwde no-claimkorting.


Welkom "collega" :roll: lekker uitgebreid advies :| Denk dat de gemiddelde Porscherijder meer heeft aan nieuwwaarde/ aanschafwaarde en taxatiewaardedekking. Daarnaast hebben nagenoeg de meeste "porscheproducten" een vaste premie met een eigen risico zonder opbouw of terugval van no-claim korting en is een no-claimbeschermer niet nodig.....

ben benieuwd hoe je je "eigen" Porsche (s) verzekerd hebt!

O ja, van harte welkom op dit mooie forum :thumleft:

Edit door Pascal: Even de bedrijfsnaam van deze nieuwkomer verwijderd, echter de rest van de informatie is wel nuttig, dank je Jos! Ohja, en een beetje hieronder opgeruimd ;)
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


29 dec 2017 0:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Mijn 987 is gewoon all-risk verzekerd tegen taxatiewaarde.
Aantal te rijden kilometers is hierdoor wel beperkt, maar nog altijd ruim voldoende als hobby auto.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


29 dec 2017 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Citaat:
Met een no-claim beschermer kun je in een verzekeringsjaar één schade claimen zonder verlies van je no-claimkorting. De schade heeft wel invloed op het aantal opgebouwde schadevrije jaren. Bij een aantal verzekeringsmaatschappijen kun je de no-claim bescherming tegen geringe kosten meeverzekeren.


"Even nog een schade claimen zonder terugval no-claim korting" kost uiteindelijk dus wel gewoon geld. Weet niet iedereen, denk ik. Ik heb het zelf ook eens gedaan, en later de gevolgen van dat kleine schade'tje alsnog gevoeld. En vind het dus slecht advies van een expert..... :scratch:


30 dec 2017 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
minics schreef:
Citaat:
Met een no-claim beschermer kun je in een verzekeringsjaar één schade claimen zonder verlies van je no-claimkorting. De schade heeft wel invloed op het aantal opgebouwde schadevrije jaren. Bij een aantal verzekeringsmaatschappijen kun je de no-claim bescherming tegen geringe kosten meeverzekeren.


"Even nog een schade claimen zonder terugval no-claim korting" kost uiteindelijk dus wel gewoon geld. Weet niet iedereen, denk ik. Ik heb het zelf ook eens gedaan, en later de gevolgen van dat kleine schade'tje alsnog gevoeld. En vind het dus slecht advies van een expert..... :scratch:


Voor degenen die het niet weten: als je in een verzekeringsjaar een kleine schade hebt geclaimd, en je zit helemaal bovenin de bonus/malus lader (meestal trede 19), dan val je terug naar bijv. trede 14. De korting tussen trede 14 en 19 is gelijk. Daarom heeft dat geen invloed op jouw verzekeringspremie. Claim je nog een schade in hetzelfde verzekeringsjaar, dan daal je van trede 14 naar bijv. trede 9. Dat heeft invloed op de premie omdat de korting lager is.

Is het erg om de kleine schade te claimen? Als je in hetzelfde, of de komende 5 jaar alsnog een schade claimt, dan is het achteraf dus niet heel handig. Heb je binnen een jaar twee schades geclaimd, dan kun je bij de meeste verzekeraars een verzoek indienen om de kleine schade alsnog voor eigen rekening te nemen. Sommige staan zelfs toe om een schade van het voorgaande jaar alsnog voor eigen rekening te nemen.

Laat je goed adviseren door jouw tussenpersoon over dit soort onderwerpen (hoewel het verleidelijk is om sommige dingen zelf te regelen, advies is ook belangrijk ..)


31 dec 2017 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Heb met mijn DD een kleine schade gereden, eigenschuld. Maar heb wel 30+ schadevrije jaren.
Met nog 1 week te gaan in het huidige verzekeringsjaar.

Dacht laat het maar maken, want ik blijf dan nog steeds de max. korting behouden.
Echter, Allsecur heeft eind vorig jaar de B/M aangepast. Zonder dit duidelijk kenbaar te maken.
Alleen maar de nieuwe polis voorwaarden meegestuurd.

Met 1 schade knal ik terug naar trede 10. Met als gevolg ruim E 400,- meer premie.
En dat de komende jaren ook, want je klimt maar heel langzaam op.
Gevolg. Ik betaal het maar uit eigenzak. Gaat om een schade van rond de E 700,-

O ja. Wel direct van maatschappij gewisseld waar de b/m niet zo veel terugloopt. En ook nog eens E170,- goedkoper dan nu.


31 dec 2017 19:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Targa 1977, Torsten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.