Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:39



Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche Verzekering? 

Ik verzeker mijn auto:
WA 8%  8%  [ 16 ]
WA + BEPERKT CASCO 9%  9%  [ 18 ]
ALLRISK 83%  83%  [ 169 ]
Totaal aantal stemmen : 203

Porsche Verzekering? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ik schaf mogelijk vanmiddag mijn 'nieuwe' Porsche Cayman S uit 2009 aan. Erg spannend en een droom die mogelijk uitkomt!

Maar dat betekent wel opeens snel een verzekering regelen. Wat lopen de kosten voor een allrisk verzekering van Porsche Cayman S uit 2009 ongelooflijk uiteen!

Ik woon in Amsterdam, ben 37 jaar met 10 jaar schade vrije jaren en heb een inpandige garage tot mij beschikking.
Mijn eigen verzekering Unive wilde de Porsche tot mijn verbazing niet verzekeren. :scratch:
Heb daarom CB, multisafe en de-jong gebeld (de eerste twee tips van dit forum, de laatste de verzekering van de huidige Porsche eigenaar).

CB kost 1848 euro voor allrisk met eigen risico 300 euro
Multisafe is 1428 euro allrisk met eigen risico 750
De Jong is 690 euro voor allrisk met eigen risico 750.
alledrie zonder inzittenden verzekering. Deze ga ik wel afsluiten, maar voor om het simpel te houden heb ik het even eruit gelaten.

Ik ben echt een newbie op dit gebied en heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie en dat ik misschien/waarschijnlijk appels met peren aan het vergelijken ben.
Waar moet ik nog meer precies op letten om een eerlijke vergelijking te krijgen?


08 sep 2014 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Dirk,

Er zijn een aantal zaken die van belang zijn.

Wel of geen aanschafwaardedekking? ( wel belangrijk ivm de afschrijving de komende tiijd)
Wel of geen alarm eis/ stallingseis. en welk alarm wil men dan?
Berekenen ze allemaal met de zelfde kilometers per jaar?
Er zitten wat verschillen in. Zo zal MS en de jong naar alle waarschijnlijkheid een product van Turien aanbieden, hierin heb je een vaste premie en geen terugval in premie bij schade. je bent enkel het eigen risico kwijt. Bij CB zal het naar alle waarschijnlijkheid ten koste gaan van je schadevrije jaren.
hebben ze je allemaal een WA casco offerte gemaakt? betaal je bij ruitvervanging ook 750€ eigen risico. ( dit is eventueel af te dekken) ( mini casco schade)
Komen er naast de maandelijkse premie ook nog andere kosten naar voeren. ( sommige tussenpersonen brengen nog een soort fee in rekening.
Daarnaast is de goedkoopste niet altijd de beste!

En zo zijn er nog wel wat verschilletjes, maar ik denk dat bovenstaande de belangrijkste zijn.



Succes met de vergelijking en veel plezier met de Cayman!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


08 sep 2014 14:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
gewoon even bellen met Jos. Krijg je zowel een goed advies als hoogstwaarschijnlijk een scherpe prijs.

Heb geen aandelen, wel een tevreden klant.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 sep 2014 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Porsche Verzekering?
ik heb uiteindelijk bij Centraal beheer afgesloten. Mijn ervaring is dat je wel even moet bellen en duidelijk maken wat voor auto het is en dat als ie 5 jaar of ouder is dat tegen de taxatie of aanschafwaarde verzekerd kan worden ipv nieuw waarde. Dat koste mij wel 2 telefoontjes. Daarnaast moest ik een klasse 3 alarm hebben en de vorige eigenaar (ook bij CB) hoefde dat niet... Maw er is nogal wat variatie mogelijk, en dat wordt niet direct duidelijk aan de telefoon, en via internet al helemaal niet.....


08 sep 2014 14:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ruviano schreef:
Daarnaast moest ik een klasse 3 alarm hebben en de vorige eigenaar (ook bij CB) hoefde dat niet...



Was jouw taxatie-waarde hoger dan die bij de vorige eigenaar :?:

- of wellicht een ander eigen risico, andere voorwaarde, andere woonplaats etc. :idea:


08 sep 2014 15:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera S Eindhoven
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Via Paul Geeris ben ik bij Yska Verzekeringen (Turien en Co) terecht gekomen. Was snel geregeld.

Allrisk (brand, diefstal, eigen schuld) tegen taxatiewaarde. Wel een km-beperking van 7500 p/j. Geen stallings en alarm eis,

Betaal geloof 85,- p/m voor mijn 997.


08 sep 2014 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ik begrijp niet zo goed hoe het komt dat sommige forummers geen alarm eis hebben bij hun verzekering?
Nu lees ik weer dat robbie83 dat ook niet heeft :scratch: . Ok het is een 997 en geen 993, maar weer wel Turien en een 7500km eis.
En ik meen dat Olaf (misschien vergis ik me nu) dat ook al eens genoemd heeft.

Ik heb dit wel eens aan Jos gevraagd, maar die vertelde me: -of premie gaat een paar tientjes p/mnd omhoog ,-of je moet <5000km/jr :drive: .

Nu zit ik toch ieder jaar weer vast aan die klasse 3 keuring :?


08 sep 2014 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Klinkt bekend. Geen klasse 3 alarm eis? :roll:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 sep 2014 21:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Tot 7500 km per jaar geen alarm eis.
Als ik meer wil rijden, krijg ik een andere polis - die wel een Klasse III alarm vereist.

Hangt m.i. ook van de onderhanddlings-technieken van je tussen-persoon af :popcorn:


08 sep 2014 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: Porsche Verzekering?
robbie83 schreef:
Via Paul Geeris ben ik bij Yska Verzekeringen (Turien en Co) terecht gekomen. Was snel geregeld.

Allrisk (brand, diefstal, eigen schuld) tegen taxatiewaarde. Wel een km-beperking van 7500 p/j. Geen stallings en alarm eis,

Betaal geloof 85,- p/m voor mijn 997.


Komt overeen met de premie en voorwaarden voor mijn 996.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


08 sep 2014 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Op taxatie waarde all-risk... Bij NN als oldtimer.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


08 sep 2014 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
993Aventuragrun schreef:
Nu zit ik toch ieder jaar weer vast aan die klasse 3 keuring :?

Iedere 3 jaar toch? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 sep 2014 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ha Olaf, had ik toch goed onthouden dat jij 't was :D

Zou ik misschien mogen weten wie jou tussenpersoon is? ... En is het eigenlijk wel een Turien polis?
Thnx

@ Horn. Ieder jaar alarm keuring, iedere 3 jr taxeren.


08 sep 2014 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Nee, elk jaar. APK voor je alarm zeg maar. 20 euri en je krijgt een mooi geprint a4tje. :|
Bij installatie van een nieuw alarm is het certificaat 3 jaar geldig, daarna steeds maar een jaar.
Ondanks dat ik het idee snap zou steeds per 3 jaar mijns inziens wat reëler zijn.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 08 sep 2014 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.



08 sep 2014 22:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
993Aventuragrun schreef:
@ Horn. Ieder jaar alarm keuring, iedere 3 jr taxeren.

Zag het net. Na het derde jaar ieder jaar. Duidelijk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 sep 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Olaf schreef:
Hangt m.i. ook van de onderhanddlings-technieken van je tussen-persoon af :popcorn:


Zou Peter Yska dan betere, en slechtere, onderhandelingsdagen hebben..? :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 sep 2014 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ben wel benieuwd. Binnenkort maar eens wat energie in stoppen om uit te zoeken.
Op zich niet heel spannend, maar het is vooral het inplannen en het tijd ervoor uit trekken waar ik me aan erger, niet die 2 tientjes..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 sep 2014 22:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Verzekering?
993Aventuragrun schreef:
Ha Olaf, had ik toch goed onthouden dat jij 't was :D

Is het eigenlijk wel een Turien polis?



Zeker, alle Porsche's sinds een jaar of 3 ondergebracht bij T&C.

De laatste 1 maand geleden - met identieke voorwaarden als de anderen.

Info over tussenpersoon alleen bij serieuze interesse, via PB.


08 sep 2014 22:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Porsche Verzekering?
CB.
(Met collectiviteits korting via mijn werkgever :lol: ).
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


08 sep 2014 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
robbie83 schreef:
Via Paul Geeris ben ik bij Yska Verzekeringen (Turien en Co) terecht gekomen. Was snel geregeld.
Allrisk (brand, diefstal, eigen schuld) tegen taxatiewaarde. Wel een km-beperking van 7500 p/j. Geen stallings en alarm eis,
Betaal geloof 85,- p/m voor mijn 997.


Om tot een eerlijke vergelijking te komen: in welke regio is de Porsche verzekerd?
Woon zelf in Amsterdam West en is nogal ongunstig voor de premie volgens mij :D maar ik heb wel een garage tot mijn beschikking.


Laatst bijgewerkt door Dirk1976 op 08 sep 2014 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.



08 sep 2014 23:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Jos Targa schreef:
Dirk,

Er zijn een aantal zaken die van belang zijn.

Wel of geen aanschafwaardedekking? ( wel belangrijk ivm de afschrijving de komende tiijd)
Wel of geen alarm eis/ stallingseis. en welk alarm wil men dan?
Berekenen ze allemaal met de zelfde kilometers per jaar?
Er zitten wat verschillen in. Zo zal MS en de jong naar alle waarschijnlijkheid een product van Turien aanbieden, hierin heb je een vaste premie en geen terugval in premie bij schade. je bent enkel het eigen risico kwijt. Bij CB zal het naar alle waarschijnlijkheid ten koste gaan van je schadevrije jaren.
hebben ze je allemaal een WA casco offerte gemaakt? betaal je bij ruitvervanging ook 750€ eigen risico. ( dit is eventueel af te dekken) ( mini casco schade)
Komen er naast de maandelijkse premie ook nog andere kosten naar voeren. ( sommige tussenpersonen brengen nog een soort fee in rekening.
Daarnaast is de goedkoopste niet altijd de beste!

En zo zijn er nog wel wat verschilletjes, maar ik denk dat bovenstaande de belangrijkste zijn.
Succes met de vergelijking en veel plezier met de Cayman!


Bedankt voor de input! Dat zijn nogal wat nieuwe punten waar ik niet aan gedacht heb. De Porsche Cayman van vandaag is niet doorgegaan (6K aan urgente reparaties geïdentificeerd en verkoper wilde star vasthouden aan de vraagprijs). Elk nadeel heeft zijn voordeel: heb nu rustig de tijd om de verzekering uit te zoeken en tot een gedegen beslissing te komen.


08 sep 2014 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Hoewel het alarm geen eis was om de verzekering af te sluiten...... bleek bij het nader bestuderen van de kleine letters dat ik geen dekking zou hebben op het moment dat er geen klasse 3 certificaat getoond zou kunnen worden..... :o


08 sep 2014 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Porsche producten bij Turien hoger eigen risico, bij de wat jongere auto's lagere premie, maar je mag ook weer wat meer rijden. Klasse 1 alarm. Met stallingsclausule, of klasse 3

Klassieker product. Vanaf auto's 10 jaar en ouder. Max 7500 km. Geen alarm geen stallingsclausule.

Met name de Porsches die net die 10 jaarsgrens hebben is het porscheproduct goedkoper. Daarnaast wordt er met de waterkoelers toch vaak meer gereden.

Producten van Turien zijn bij iedere TP hetzelfde. Sommige kunnen echter net iets scherper aanbieden :wink: en beter onderhandelen :mrgreen:

En rijden ook nog eens Porsche :popcorn:

Trouwens, wat Olaf zegt over het onderhandelen heeft hij wel gelijk..... Kun je ook met je alarm doen bij je jaarlijkse APK of beurt, gewoon op een akkoordje gooien met je garageman.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


09 sep 2014 7:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: Porsche Verzekering?
boxster550spyder schreef:
CB.
(Met collectiviteits korting via mijn werkgever :lol: ).


Ik vermoed dat ik diezelfde werkgever heb maar heb hem er toch echt niet ondergebracht; hebben ze echt geen kaas van gegeten.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


09 sep 2014 9:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche Verzekering?
+1. Blijft toch fascinerend dat deze discussie elke 3 maanden opnieuw gevoerd wordt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 sep 2014 9:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.