Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:25



Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche Verzekering? 

Ik verzeker mijn auto:
WA 8%  8%  [ 16 ]
WA + BEPERKT CASCO 9%  9%  [ 18 ]
ALLRISK 83%  83%  [ 169 ]
Totaal aantal stemmen : 203

Porsche Verzekering? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Niet helemaal waar Maarten.
Nuanceverschillen... :D


09 sep 2014 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Maarten schreef:
+1. Blijft toch fascinerend dat deze discussie elke 3 maanden opnieuw gevoerd wordt.



:mrgreen: :mrgreen: Ik wilde het al niet zeggen Maarten.

Maar goed, is soms ook niet helemaal duidelijk, er zitten nu eenmaal verschillen die zeker in de gekte wat er op dit moment gaande is in de Porschewereld inzake prijzen, wel belangrijk zijn om goed uit te zoeken!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


09 sep 2014 12:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Jos Targa schreef:
.. wel belangrijk zijn om goed uit te zoeken!


+1

En wellicht iets meer betalen voor een goed/beter product - in plaats van een lage premie voorop te stellen :idea:


09 sep 2014 12:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Porsche Verzekering?
+1

:popcorn:
_________________________________________
You've only got one life, live it!


09 sep 2014 13:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ik heb in ieder geval veel aan jullie feedback gehad, bedankt!


02 okt 2014 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Weet iemand of de Multisafe (Turien & co) verzekering een uitsluiting heeft voor de nurburgring :?:
Ik zie bijv. in de polisvoorwaarden van CentraalBeheer dat deze expliciet wordt uitgesloten :!:
Uiteraard kan wel een belletje doen naar Multisafe (kan daargeen polisvoorwaarden vinden online) maar wellicht dat 1 van de forumleden het weet? (of de polisvoorwaarden digitaal heeft...)
Is er (jaja heb al gezocht) ergens een lijstje waaruit blijkt of de eerdergenoemde maatschappijen uit deze Poll een uitsluiting hebben?
Ben dus opzoek naar het tegenovergestelde :mrgreen:
Heb nu een verzekering waar het niet uitgesloten wordt (nadat ik het nagevraagd had wensten me veel plezier daar :ba: ) maar ben opzoek naar een ander en wil dus wel de dekking/geen expliciete uitsluiting want af en toe een rondje blijft leuk daar!


06 okt 2014 20:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
lees hier wat de grote verzekeringen guruh schrijft :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 okt 2014 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Heb nu via de Jong verzekering een allrisk verzekering (bij Reaal) voor ongeveer EUR 500,- per jaar.
Aangezien ik in 'probleempostcodegebied' (Amsterdam) woon, moest ik een stallingsclausule hebben voor een garage. Ik heb een garage maar deel deze met 100 man en moet bij diefstal braaksporen kunnen laten zien. Met zo'n grote garage kan ik echter natuurlijk niet voorkomen dat er iemand stiekem naar binnen gaat. De stallingsclausule vervalt echter als ik een klasse 5 alarm neem. Via dit forum kwam ik bij Fleetaccess uit, die dit voor EUR 1.050 inbouwt (en EUR 250,- per jaar voor meldkamer). Ik dacht 'toch maar even Porsche Amsterdam' bellen voor hoeveel zij dit inbouwen en tot mijn schrik was hun prijs (indien ik niets in de auto heb zitten en klasse 5 wilde inbouwen) 2 x EUR 2.500 = EUR 5.000!!! :bang:

Ik kan nog steeds niet geloven hoe groot de verschillen zijn en denk dat ik maar een vakantie ga boeken van het verschil. :cheers: Dit forum heeft me al zoveel bespaart!! :ba: Dank allen!


13 okt 2014 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster 2.5L ,98 Zilver / Zwart
Twente
Bericht Re: Porsche Verzekering?
GlasHelder

ALL RISK bij Interpolis
De dagwaarde is natuurlijk altijd lastig


13 okt 2014 14:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Dutchmagic schreef:
De dagwaarde is natuurlijk altijd lastig

Daarom zou ik ALTIJD obv taxatiewaarde verzekeren! :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Gezien de huidige waardestijgingen zou ik dat juist niet doen.. :roll:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Je moet hem toch jaarlijks of tweejaarlijks laten verlengen, dus dat maakt geen moer uit! In die twee jaar lijkt het me sterk dat een auto verdubbeld, en als dat wel gebeurt, nodig je de taxateur een keertje eerder uit.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


13 okt 2014 16:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Elferhenkie2 schreef:
Gezien de huidige waardestijgingen zou ik dat juist niet doen.. :roll:

Bij sommige modellen kan je nu inderdaad beter op dagwaarde verzekerd zijn. Maar in de regel zou ik taxatiewaarde toch veiliger vinden, gezien het gezeik van verzekeringsmaatschappijen als het puntje tegen het paaltje is gekomen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2014 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
taxatierapport is toch meestal 3 jaar geldig?
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
horn schreef:
gezien het gezeik van verzekeringsmaatschappijen als het puntje tegen het paaltje is gekomen...


En juist dit hoort niet te mogen gebeuren :bang:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 16:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Helemaal eens. Maar ik heb al meerdere gevallen meegemaakt van verzekeraars die met voorbeelden van MP kwamen ("ook een zilverkleurige 911 meneer") waarop ze uit te keren bedrag baseerden. Dagwaarde... proest...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2014 17:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Tja, een vastgelegde taxatiewaarde of door verzekeringsmaatschappij vastgestelde dagwaarde op het moment dat ze moeten uitkeren .....
Moeilijke keuze :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 okt 2014 18:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ik ben ondernemer en durf wat risico te lopen :wink:


Zonder risico's te nemen, had ik nooit bereikt wat ik nu bereikt heb.

Zo zie ik dat ook met verzekeringen, heb alleen de verplichte verzekeringen en mijn huis en bedrijfspand zijn verzekerd. Voor de rest niks.

Geen anwb, aanhanger enzovoort, geen extra verzekeringen bij aankopen, gewoon niks. Als je alles goed verzekerd hebt weet je zeker dat je aan het eind van je leven HEEL veel premie hebt betaald. Naar alle waarschijnlijkheid meer dan je kunt claimen.

Heb mijn heftruck bijvoorbeeld wel in de wa verzekering, dat hebben velen dan weer niet...(las ik laatst ergens)
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 19:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Wel of niet verzekeren / risico lopen is een andere discussie :scratch:
Als je besluit om het risico af te dekken m.b.v. een verzekering dan is het wel zo verstandig om dat tegen "objectief" vastgestelde taxatiewaarde te doen. Dat voorkomt discussie en vertraging in uitkering van het schadebedrag op het moment dat je dat niet zo goed uitkomt :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 okt 2014 19:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
ik denk dat verzekeringsgedrag in je karakter zit. Vriend van mij heeft zijn auto's altijd WA verzekerd gehad en maandelijks netjes het verschil tussen WA en Allrisk op een rekening gezet. De eerste jaren tot hij van het spaargeld een andere auto kon kopen als het misging. Hij is inmiddels 50 en het is nog nooit misgegaan. Heeft nog steeds het bedrag van een goede auto op een rekening staan en verzekert nog steeds WA. Maakt inmiddels al een tijdje het verschil niet meer over.

Als je het verlies kan betalen, zou ik niet verzekeren. Als je er rustiger van slaapt zou ik dat wel doen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2014 19:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Volledig casco verzekeren heeft een extra voordeel.

Bijvoorbeeld in het geval als afgelopen weekend: Iemand heeft met z’n quad op het plein in Goes wat kunstjes willen vertonen, is de controle kwijt geraakt en is vol op de geparkeerde H-D van een vriend van me gereden. De motor ging uiteraard om met behoorlijk wat schade als gevolg. Degene op de quad bleek een junk zonder rijbewijs, quad had geen kenteken en was niet verzekerd. Gelukkig heeft de eigenaar van de motor all risk verzekering, zodat zijn verzekering uitkeert en hij de schade niet zelf hoeft te gaan verhalen :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 okt 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Valt allemaal onder dezelfde discussie toch? Ik heb er geen taxatierapport bij omdat ik dat risico gewoon neem. Simpel zat. Kost ook weer geld en tijd zo'n taxatie eens in de 3 jaar en ik weet het is niet veel, maar tel alle taxatie's en premie's die ik nooit betaald heb eens bij elkaar op :roll:

Maar even in het geval van die Harley Trapsson die gevallen is: Hoeveel schade heeft hij, hoeveel eigen risico, hoeveel premie heeft hij in afgelopen jaren meer betaald (op alle onnodige verzekeringen) en hoeveel premie gaat hij meer betalen i.v.m. no claim terugval?
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Als je het geld hebt om je auto zelf weer te vervangen of te maken bij een eventuele schade dan kan je hem het beste zo goedkoop mogelijk verzekeren

Heb je het geld niet of durf/wil je geen risico te lopen dan kun je hem all risk verzekeren
Dus m.a.w. het is persoonlijk lijkt me

Voor de rest lekker :drive: en genieten


13 okt 2014 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche Verzekering?
horn schreef:
Helemaal eens. Maar ik heb al meerdere gevallen meegemaakt van verzekeraars die met voorbeelden van MP kwamen ("ook een zilverkleurige 911 meneer") waarop ze uit te keren bedrag baseerden. Dagwaarde... proest...


Soms moet je behoorlijk in discussie i.d.d. en zeker niet direct akkoord gaan..

Heb het huis verzekerd bij Interpolis (i.v.m.Hypotheek Rabo) en HAD aansprakelijkheidsverzekering bij Univé

Toen het erg hard waaide was ik opeens paar lichtdoorlatende dakplaten kwijt van de garage, die lagen op de auto's van een kameraad en een familielid die bij mij op bezoek waren. Volgens Interpolis, was het geen geregistreerde storm en had ik de platen niet deugdelijk bevestigd (Schade aan het dak) en volgens Univé was het een geregistreerde storm en viel het niet onder hun aansprakelijkheidsverzekering (schade aan de auto's)

Was met verbouwing huis bezig en had de 3/4 van de inboedel elders in het dorp in een loods opgeslagen,
Ik naar de bank om te vragen of ik dat apart moest verzekeren, nee hoor niet nodig, dat valt gewoon onder de inboedelverzekering. Op een kwade dag de gehele loods uitgefikt, alles weg, foto's, video's en noem het maar op. Ik naar de bank en kreeg de vraag: Hoe lang staat het er al? Ik zeg: een maand of zeven...

Sorry meneer, inboedel elders opgeslagen is max 6 maanden verzekerd, daarna moet je aparte polis afsluiten. Ik had dat kunnen lezen in de polisvoorwaarden :bang:

En als dit nu alles was... :bang: Ik kan er haast een boek over schrijven :pale:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


13 okt 2014 21:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Verzekering?
Ken het. Had bij de 964 cabrio autoverzekering ook een rechtsbijstandsverzekering afgesloten. verkocht de auto aan een duitser die op de dag dat hij hem ophaalde begon te zeiken dat hij belazerd was en werd vervolgens een ruim 3 jaar durende rechtzaak. Ik bellen met die rechtsbijstandsverzekering. "Nee meneer, op het moment dat u de auto overschreef naar de nieuwe eigenaar liep uw rechtsbijstandverzekering af. Had u kunnen lezen in de kleine lettertjes..." Werd dus de hele rechtzaak zelf lappen. Was ik blij dat Devils Son mijn zaak won...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2014 21:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paulus911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.