Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 jun 2024 22:34



Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Voel jij je wel eens bezwaard? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Voel jij je wel eens bezwaard?
Na het zien van "An inconvenient truth" van Al Gore heb ik bijna mijn 996 ingeruild voor een Lotus Exige met Toyota motortje. Verbruikt een stuk minder. Nu de film en de schrik wat is weggezakt heb ik maar een 996 Turbo gekocht. Tijdens de proefrit lette ik op het verbruik. Niet vanwege de kosten, maar wel vanwege de uitstoot.
Ik heb zelfs overwogen om er een Prius bij te kopen (Ik rij 40 a 50k per jaar met m'n Porsche) maar ik weet zeker dat, als ik dat doe, dat ding op de oprit blijft staan. Wat jullie?
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


30 nov 2007 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Ik zou dit onderwerp als ik jou was nog maar eens goed onderzoeken.
Deze film is allang achterhaald en ontzenuwd ..
_________________________________________
-----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------


30 nov 2007 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Ik heb het niet over de film, maar over je gevoel.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


30 nov 2007 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Hoewel de film veel schokkende feiten voorschotelt klopt niet alles wat in de film wordt gezegd. Natuurlijk is het belangrijk om op het milieu te letten, maar of een Prius daaraan bijdraagt :?:

Zo heb ik eens gelezen dat de fabricage van een Prius zoveel kost dat de besparing tijdens gebruik weer kan worden weggestreept. Of dit nieuws door een rechtse lobby de wereld in is geholpen weet ik niet, maar ik koop in ieder geval geen Prius.


30 nov 2007 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Ik wil niet discussieren over de film of over hoe milieu-onvriendelijk een Prius is! Dat zal allemaal wel. Mijn vraag is, niet of het klopt wat er allemaal gezegd wordt. Mijn vraag is of je je wel eens bezwaard voelt.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


30 nov 2007 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Absoluut niet! :evil:
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


30 nov 2007 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera S 3.8
Ede
Bericht 
hahaha,
Bezwaard gevoeld :twisted: :twisted:
Ik voel me alleen bezwaard als ik een week de Porsche niet gebruikt heb.
En dat is de laatste tijd veels te veel :oops: :oops:

Van het weekend maar weer eens "voluit" gaan blaffen met dat hok.

S.
_________________________________________
The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!


30 nov 2007 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Absolutely Not met capital N.
Wel kan ik mij over deze hype verschrikkelijk opwinden, hier wordt geld verdiend aan de meest primaire gevoelens van de mens, angst , schandalig vind ik het.:evil:
Tuurlijk we moeten opletten met wat we doen maar dit werkt bij mij averechts. :bang:


30 nov 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Volkomen mee eens!! :thumleft:
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


30 nov 2007 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1984, 964 coupe
Aalst
Bericht 
Mogge,
Neen ik voel me absoluut niet bezwaard, ze weten het tegenwoordig allemaal mooi te brengen met dat milieugebeuren, en dr zelf maar geld aan verdienen. :evil: Als ik mn porsche pak dan heb ik dat ritje al 100 keer terugbetaald. DUS GENIETEN DAT ZEG IK en als je je toch bezwaard voel dan plant je zelf toch een extra boompje in de tuin. Staat nog goed ook.

Groeten :D :D


30 nov 2007 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Ik maak er een zaak van mij in dit opzicht zo politiek incorrect mogelijk te gedragen.
Uit zich op automobielvlak o.a. in dagelijks gebruik van de Porsche (30K/jaar) met een flinke dot gas


30 nov 2007 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Bezwaard voel ik me niet, wel erg belast, steeds meer. Laat die moraalridders uit politiek en milieuorganisaties de spiegel eens zelf voorhouden.
Steeds meer regels, onder het mom van milieu, maar in werkelijkheid alleen maar geldklopperij.
:evil:


30 nov 2007 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik voel me absoluut niet bezwaard.
Wel maak ik me zorgen over de toestand van de aardkloot en nog meer zorgen (en vooral woede) over de moraalridders en 'milieudeskundigen'.
Zolang die de mensheid met halve waarheden en valse voorlichting blijven opzadelen blijf ik ontzettend boos :evil:
Er wordt alleen maar geschreeuwd over de CO2 uitstoot gedurende het gebruik terwijl dat maar één van de bijkomstigheden is van de totale lifecycle van producten.
Het gaat namenlijk om het totale energieverbruik dat nodig is om een product te maken, te gebruiken en weer af te breken.

Dan blijkt een Toyota Prius ineens een enorme hoeveelheid energie te kosten (lees CO2 uitstoot :wink: ) en daarmee een van de meest onzuinige auto's te zijn.
En ook een spaarlamp mag dan minder in dagelijks gebruik gedurende zijn branduren te kosten. De belasting voor het milieu om zo'n ding te maken en weer te recyclen is vele malen hoger dan een gloeilamp in zijn bestaan gekost heeft. En zo kan ik er nog enkele tientallen noemen.
Maar ja dat soort (feitelijke) theorieën wil het bedrijfsleven niet horen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 nov 2007 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik voel me niet bezwaard. Opwarming als gevolg van CO2 uitstoot is wat mij betreft niet bewezen. En de auto zorgt voor een veel lager percentage van de CO2 uitstoot dan de meeste mensen denken. De maatregelen zijn wat mij betreft ordinair zakkenvullen van de overheid.

Maak me wel druk over de vernietiging van de natuur. Met name in corrupte kl.telanden als Indonesie. En de eerste die een Japanse walvisvaarder tot zinken brengt krijgt van mij geld!


30 nov 2007 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Maarten schreef:
Maak me wel druk over de vernietiging van de natuur. Met name in corrupte kl.telanden als Indonesie.


Die natuur hebben we 500 jaar geleden hier in Europa ook al naar de k&%#e geholpen. Daarnaast is er in Indonesie nog iets aan de hand. Door de kap van oerbos om plaats te maken voor oliepalmen klinkt de veengrond in. Dit biologisch proces zorgt ervoor dat Indonesie het land is met de allerhoogste CO2 uitstoot. :idea:
Als je dan door redeneert moet je geen producten meer kopen die palmolie tot een lucratieve business maken. En dat zijn niet alleen voedingsproducten maar ook zeep, wasmiddelen, inkt, additieven voor brandstoffen en motorolieën, cosmetica etc etc...... :twisted:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 nov 2007 13:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Qua milieu voel ik me niet bezwaard, wat wij hier aan uitstoot proberen te minderen (roetfilters, katalysatoren, zuinige auto's) wordt in landen als China, India en de good old USA teniet gedaan met hun enorme CO2 productie. Ook is er in die landen weinig initiatief om er iets aan te doen (doen bijv. niet mee aan Kyoto).

Klimaatverandering is een globaal probleem. Alle moeite die wij hier in ons kleine landje doen lijkt een druppel op de gloeiende plaat.

Ook heb ik ergens gelezen dat zelfs wanneer nu alle CO2 productie met 50% zou minderen (onhaalbaar, wordt juist meer) de opwarming van de aarde niet meer te keren is.

Wel voel ik me bezwaard tov. de armoede in de wereld. Van wat mijn Boxster per jaar kost kan een heel gezin in bijv. Ethiopie gevoed worden.

Van de aanschafkosten alleen kan ik iemand die in Thailand zijn vissersboot verloren is door de tsunami aan een nieuwe boot helpen, zodat hij zijn gezin weer te eten kan geven.

Dan heb ik het nog niet eens over die geketende dansende beren in Roemenie...

En dat terwijl ik de Boxster eigenlijk niet nodig heb (3e auto). :roll:


30 nov 2007 13:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
ABSOLUT NIET, zolang ik meer dan 1,50 betaal per l sap.....

CO2 hype is een opgeblazen balon, en....

So Far so Good.......So What :twisted:


30 nov 2007 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Wat ik niet begrijp is dat het millieu steeeds weer aan GELD gekoppelt wordt. Het lijkt er soms op dat als je een bankbiljet laat zien, dat het dan ineens "beter" zou gaan :shock:
Onbegrijpelijk. CO2 belasting betekent dus, dat als je maar voldoende poen betaald, je rustig door kan gaan met vervuilen :evil:
Ondertussen vullen de doemdenkers en leedaanzeggers hun zakken, bah! :bang:
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


30 nov 2007 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
CO2 hype is een opgeblazen balon, en....



Leesvoer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Warming_controversy

Paragraaf "Political pressure on scientists" is ook een interessante.


Ontopic:

Voel me niet bezwaard. Ja ik vervuil en soms meer dan nodig maar ga doorgaans wel bewust met energie om. Scheelt als bonus ook nog een hoop centjes.
_________________________________________
Tjolk.


30 nov 2007 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Sinds ik een

CO² vriendelijk(e)

-hypotheek
-uitvaartverzekering
-wekker
-schutting
-kaasschaaf
-kerstpakket
-vriezer

heb, voel ik mij zo CO² neutraal dat ik die V8 zonder enig bezwaard gevoel laat grommen :roll:


30 nov 2007 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
tank er geen druppel minder om :!:
oude dametjes moet je goed verzorgen he, anders worden ze 'knorrig'...
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


30 nov 2007 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Ik ben ervan bewust dat mijn 964 meer energie gebruikt dan een gemiddelde middenklasser (hoewel misschien moet je het verbruik per pk eens uitrekenen....) maar ik voel me niet bezwaard.

Vooral niet omdat het voor mij totaal niet duidelijk is welke energie bronnen wat voor effect hebben op het milieu, de lastige discussie over het effect van productie en gebruik. Zolang dat onduidelijk is ga ik niet specifiek iets wel/niet doen/gebruiken. Dan doe ik gewoon waar ik me goed bij voel, lekker toeren in een 964 bv. :)


30 nov 2007 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nee, voel me niet bezwaard.
Denk dat de volgende een 10 cilinder wordt.


30 nov 2007 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
een 2e erbij.....nog beter..;)
_________________________________________
HOOTERS.....;)


30 nov 2007 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Hebben we al.
En de open haard heb ik lekker ook aangestoken, zo. :wink:


30 nov 2007 15:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AlexPorsche, Google [Bot], outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.