Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 18:33



Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Dirkie's 993 zoektocht 

Welke 993 zal het worden volgens jullie ...
993 coupé 15%  15%  [ 6 ]
993 Targa 7%  7%  [ 3 ]
993 Cabrio 17%  17%  [ 7 ]
993 4S 44%  44%  [ 18 ]
993 Turbo 5%  5%  [ 2 ]
geen van alle ... 12%  12%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 41

Dirkie's 993 zoektocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
oeffff seg ... tnx voor de "quote's" Eric4c :wink: ... ik dacht ff dat je in het zonnige Frankrijk een zonneslag ofsow had opgelopen en je HardDisk beschadigd was :lol: ... :mrgreen:

Ondertussen gaan de gesprekken hier ten huize verder ... een Cabrio of Targa is nu wel heel ZEKER :!:

Wij vragen ons af of de rijsensaties vergelijkbaar zijn ... :roll:
Dus ... Marcel mijn grote vriend :wink: ... mag ik bij volgende gelegenheid eens een stukkie meekarren in die bolide van jouw met dat dakkie open :?: :?: en dus ook Eric en/of Olaf ... mijn andere grote vrienden :D ... met jullie wil ik ook es meekarren zonder t dakkie erop ... stukkie maar,en alst ff kan na elkaar ... 8) ... kan ik goed de verschillen eruit opmaken.
Want volgens mij zijn die er nog wel degelijk ... maar kheb er vooralsnog geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen.

en dank aan al de mensen die hier reageren of via PB om mij eventueel bij te staan in de Duitse taal ... echt mega dat jullie dit willen doen :!: :!:

Dirk
:wink:


05 sep 2004 1:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dirkie schreef:
en dank aan al de mensen die hier reageren of via PB om mij eventueel bij te staan in de Duitse taal ... echt mega dat jullie dit willen doen :!: :!:


Ach, Dirkie heeft toch zijn groot rijbewijs. Gaan we met al die gasten die Duits kunnen l*llen een dagje een Mobile.de tripje doen op zoek naar Dirks nieuwe 993 ... in de

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 sep 2004 7:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dirk schreef:
Citaat:
Dus ... Marcel mijn grote vriend ... mag ik bij volgende gelegenheid eens een stukkie meekarren in die bolide van jouw met dat dakkie open en dus ook Eric en/of Olaf ... mijn andere grote vrienden ... met jullie wil ik ook es meekarren zonder t dakkie erop ... stukkie maar,en alst ff kan na elkaar ... ... kan ik goed de verschillen eruit opmaken.


uiteraard geen probleem. Ik denk niet dat targa/cabrio vergelijkbare ervaringen zijn maar dat zal je zelf wel zien

zonder de cabrio's te kort willen doen denk ik dat het grootste targa voordeel is dat de "lijn" van de auto behouden bijft, niet geheel onbelangrijk bij een 911 gezien het 40 jaar oude concept....



Ik vind persoonlijk de cabrio's met open dak niet zo "sierlijk" door die "bult" die er achterop ligt maar moet ook wel eerlijkheidshalve zeggen dat bovenstaand zwart model met speedlines en rode klauwen super is ---> Robberto moet je ook doen bij die van jou

Afbeelding

en nu ga ik mijn tas pakken ....(Dubai/Oman)


05 sep 2004 9:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
zonder de cabrio's te kort willen doen denk ik dat het grootste targa voordeel is dat de "lijn" van de auto behouden bijft, niet geheel onbelangrijk bij een 911 gezien het 40 jaar oude concept....

Helemaal eens m.b.t. de lijn (zowel open als dicht :!: ), maar ..... zonder de targa's tekort te willen doen en vooral de 993 :wink: ..... de beleving van het open rijden is bij een cabrio toch wel heel anders dan "met slechts een groot open schuifdak"! 8)

Een stukje ervaren is uiteraard geen probleem Dirkie :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 sep 2004 11:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Dirkie,

Kan je nou niet effe een lastenboek (pakket van eisen) opmaken met duidelijke yes en no's, zodat we jou allemaal gericht kunnen helpen zoeken.
bv: mag er werk aan zijn of moet ie volledig in orde zijn (jou kennende los je toch wel één en ander op), kleur, km's, Cabrio of Targa (is toch duidelijk veschil), enz, enz,.....

Anders stuur ik je elke 993 die ik tegenkom :P :P
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


05 sep 2004 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Voilà, hier komt de eerste al.

http://www.kapaza.be/detail/324245/

Voor dit bedrag koop je waarschijnlijk geen fatsoenlijke 964 cabrio.

Laten we er nu nog van uit gaan dat één en ander zal moeten vervangen worden aan deze 993 (kap weet ik bijna zeker, heb hem denk ik ooit op een andere site zien staan).

Toch effe bellen, gaan kijken, Renntech meevragen of proefritje naar Steenwijk en dan maar zien wat je ermee aanvangt.

Misschien heb je voor een paar 1.000 euri extra toch wat je op de oprit wil hebben staan.

"Niet geschoten is altijd mis" :wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


05 sep 2004 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Nummer twee.........

http://www.kapaza.be/detail/370248/
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


05 sep 2004 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Lou ... met die 1ste is idd de kap aan vervaning toe ... die staat al verdomd lang op het internet ... ben hem al op veeeeel site's tegengekomen ... :? Wil natuurlijk nie zeggen dat hij "fout" is ...

Dat lastenboek ... mss geen slecht idee nee ...

Ok hier gaan we dan ... :arrow:

Porsche 993 Cabrio / Targa (moet nog ondervonden/onderzocht worden)

bouwjaar :arrow: niet zo heel belangrijk ... hoe nieuwer hoe beter uiteraard maar zeker niet van doorslaggevend belang.

km stand :arrow: poehh :roll: ... 70.000 is machtig ... 100.000 absoluut geen probleem ... 150.000 mja ... ok kan mss nog wel ... 200.000 ... liever niet ... tenzij bewijzen van revisie ... en dan nog ... niet happig op :?

kleur :arrow: in volgorde van wens : Zilvergrijs, donkergrijs, donkerblauw, zwart, en alle min of meer aanverwante tinten ... ABSOLUUT GEEN rood,geel,wit,groen,en alle andere flashy toestanden ...

Interieur :arrow: afhangkelijk van buitenkleur, zwart,grijs of mss blauw ... ABSOLUUT GEEN groen,rood,beige,wit en andere toestanden ...

Auto moet voorzien zijn van alle nodige onderhoudsdoc's etc ... dat spreekt voor zich denk ik voor deze categorie van auto/bedrag.

Wagen moet wel echt OK zijn ... indien bv kap moet vervangen worden moet de prijs ook duidelijk hieraan verbonden zijn.
Geen toestanden van ongevalletje nog te herstellen hier, en probleempje daar. Als ik dat geld uitgeef wil ik wel echt een kar die pikfijn is.

Originele of aan Porsche verbonden accesoires mag wel. Bv Speedline's (heel graag zelfs :wink: ) etc etc ...

Hoop dat het min of meer duidelijk is wat ik zoek ...

Dirk
:wink:


05 sep 2004 20:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dirkie schreef:
Hoop dat het min of meer duidelijk is wat ik zoek ...


Ja hoor, zoals ik al zei:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 sep 2004 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Got coffee?


05 sep 2004 21:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lou schreef:
Kan je nou niet effe een lastenboek (pakket van eisen) opmaken met duidelijke yes en no's, zodat we jou allemaal gericht kunnen helpen zoeken.

dirkie schreef:
Dat lastenboek ... mss geen slecht idee nee ...

Ok hier gaan we dan ... :arrow:
.....
kleur :arrow: in volgorde van wens : Zilvergrijs, donkergrijs, donkerblauw, zwart, en alle min of meer aanverwante tinten ... ABSOLUUT GEEN rood,geel,wit,groen,en alle andere flashy toestanden ...
.....
Hoop dat het min of meer duidelijk is wat ik zoek ...

:roll:
Dirkie eergisteren \":shock:\" schreef:
Ojaaa ... liefst weer een zilverkleurige ... met zwart of grijze bekleding ... en een zwart of zo'n donker bordeaux dak ... das gaaf ...

Donkerblauw is ook een optie ... evenals donkergrijs.

absoluut GEEN rood,groen of geel ... ook zwart laat ik links liggen ... is wel heeeel mooi maar pfffff ... dan moet ik een poetsvent in dienst nemen ...

Duidelijk :!: :?

:^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 sep 2004 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
dat zwart komt hier uit de andere hoek ... :wink: kvind het supermooi ... maar zoals ikal zei ... pfieuww ... poetsen ... :shock: :shock:
:wink:


05 sep 2004 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Ahhhh :!: ... oeoeoe :twisted: ... pfieuwww . 8) .. KWIJLLLL KWIJLLLL :!:

Dit is MEGA hoor :!:

Afbeelding
Afbeelding

Helemaal PERFECT :!: (behalve het poetswerk dan ...)



Afbeelding
Ook heeeel "juist" hoor :!: :!: ietsie "braver" wel ... maar das snel verholpen ... :wink:

Dirk
:wink:


06 sep 2004 1:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Donkergrijs met lichtgrijs dak en interieur - wat een mooie en zeldzame (tenminste ben ik nog niet eerder tegengekomen...) combinatie! 8)

Die zwarte ziet er wel weer veel bruter uit... choices, choices, choices...

Sterkte Dirk... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 sep 2004 6:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
horn schreef:
Sterkte Dirk... :wink:

En veel kracht in de portemonnee :wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


06 sep 2004 7:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Die grijze zou inderdaad ook mijn voorkeur hebben... Heeft tenminste niet iedereen ;)


06 sep 2004 19:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Pfffff .... discussie is hier nog niet gesloten hoor ... de vrees bestaat hier dat ik na de aankoop van een "gewone" 993 weer helemaal opnieuw ga beginnen "ombouwen" ... en mss wel terecht moet ik toegeven ... :wink:

De vraag werd me gesteld wat ik als prioriteit in een Porsche wil hebbe ...
Eerlijk antwoord daarop is in volgorde van belang :arrow:

de look's ... de lijnen ... de uitstraling zeg maar
de prestaties :!:
de details zoals ik ze wil ... kleinigheden (die best veel poen kunnen kosten :shock: ) zoals bv. Big red Breaks ... en al dat soort mooi's ...

Kan je 2 dingen doen, een "normale" kopen en weer poen beginnen pompen in allerhande kitjes en accesoires en toestanden ... of ... een modelletje kopen die dat allemaal al heeft ...
Een eenvoudig rekensommetje leert je dat je uiteindelijk aardig in de buurt komt van beide mogelijkheden ... :shock:

Tel maar eens uit ... pakweg 35.000€ voor een 993 ... een Cartronic kitje ... remmen en ophanging upgrade ... lekkere racekuipjes ... ben je snel 10k kwijt toch ...
35k auto + 10k toebehoren = ...........

makkelijk een 9934S in super nette staat (Belgische prijzen hé jongens :!: )

En bijna ... een 993 Turbo ...

Wat kan ik doen ... dit jaar nog met een cabriootje of targa'tje rondscheuren ... of ff tanden bijten tot pakweg ergens het late voorjaar en gaan voor "the top of the bill" ... :? :roll:

Hier thuis vrezen ze dus echt dat het hele verhaaltje weer vanvoorafaan overnieuw zal beginnen ... (en jullie denken dat allemaal ook :D )

Pfffffff ... niet zo makkelijk hoor ...

DirkdiezenPorscheklutskwijtis.
:(

Voor de gein hang ik er een poll aanvast ... :D :D
Just for fun ... :wink:


07 sep 2004 6:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dirkie schreef:
Voor de gein hang ik er een poll aanvast ... :D :D
Just for fun ... :wink:


Dirk, heb even gekeken: 100% score voor de 993 S :lol: Rustig nadenken wat je eigenlijke droom nou is... die kopen. En als het geen cabrio blijkt te zijn, gewoon een Golfje Cabrio voor Natach kopen (ik weet er nog eentje :twisted: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 sep 2004 6:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
horn schreef:
dirkie schreef:
Voor de gein hang ik er een poll aanvast ... :D :D
Just for fun ... :wink:


Dirk, heb even gekeken: 100% score voor de 993 S :lol: Rustig nadenken wat je eigenlijke droom nou is... die kopen. En als het geen cabrio blijkt te zijn, gewoon een Golfje Cabrio voor Natach kopen (ik weet er nog eentje :twisted: )


Jij antwoord nou echt precies wat zij zelf aanhaalde ... :D
Weliswaar een ander modelletje ... :wink:


07 sep 2004 6:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Net effe gestemd, denk dat het een cabriootje wordt.

Don't underestimate the force of the female influence
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


07 sep 2004 8:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Dirk, je moet je poll aanpassen, want je wilt een 4S, geen S!

Is een essentieel verschil he ;) (Big reds, bla bla bla ;) )


07 sep 2004 9:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
paSCal schreef:
Dirk, je moet je poll aanpassen, want je wilt een 4S, geen S!

Is een essentieel verschil he ;) (Big reds, bla bla bla ;) )


Idd ... zeer juist :!: (scherup PaSCal :wink: )
Maar dat lukt dus niet meer om een poll aan te passen :?:
Wat me trouwens opviel is dat er zeer zeer weinig 2S'sen te vinden zijn op de 2e handsmarkt ...


Dirkdiezichaanhetverdiepenisinde993materie

:wink:


07 sep 2004 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Hahahahah ... leuk ... er is dus nog iemand die denkt dat het geen van alle wordt ... :D :D Wel ... geen idee welke reden die persoon in het hoofd heeft ... maar ... een 993 wordt het heeeeel zeker ... andere types zijn uitgesloten ... :wink:

Leuk leuk ... sommige gaan voor de "kracht van de vrouw" ... en andere "voor de wil van de man " ... :D :D

Tis de vrouw zelf die de vorige stelling aan het wankelen heeft gezet hoor :!: En gelijk heeft ze ... ik moet maar is eerst heel goed weten welke ik exact wil hebbe ...

Wordt dus toch eerst wat rondkijken zonder echte koopintensies ... :evil:

Lastige klusje als je t mij vraagt ... :?

Dirk
:wink:


07 sep 2004 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
1995 993
$28,000

Body Style: Convertible
Exterior Color: Green
Interior Color: Grey
Engine: 6 Cylinder
Transmission: 5 Speed Manual
Drive Train: 2 Wheel Drive
Mileage: 91K
VIN: WP0CA2992SS340698

http://www.calmotorsport.com/detail_user.asp?ID=260






Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Carpe Porsche ;)


07 sep 2004 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
tja ... nog een hele boel ombouwwerken aan uit te voeren om er hier in België mee te mogen rondrijden.

Dan nog het transport naar hier toe ...

Volgens mij wordt het een duur voertuig ...

28.000$ is natuurlijk wel om te lachen gezien de huidige $-koers ...

Dirk
:wink:


07 sep 2004 16:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mad1


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.