Wat moet je hier nou weer mee...
Geplaatst: 03 jan 2008 20:16
Van de pon-Porsche-mail
Christijan Albers rijtips
Wie is er beter in staat om rijtips te geven dan één van ’s lands beste coureurs én tevens fervent Porsche-rijder Christijan Albers? Zijn drie tips om goed en veilig onderweg te zijn.
“Porsches staan bekend als snelle auto’s. Dat zijn ze ook, maar wat misschien nog wel belangrijker is dan die hoge snelheden, is de extreme remkracht van een Porsche. Maar ondanks die geweldige remmen, is afstand houden ook in een Porsche van groot belang. Met meer ruimte tot de voorligger anticipeer je sneller en zijn kop/staartbotsingen eerder te voorkomen.
Een tweede belangrijk punt is anticiperen. Met name bij hogere snelheden is het zaak dat je weet wat er voor je gebeurt. Kijk daarom niet naar je voorganger, maar ‘door’ je voorganger. Ik bedoel hiermee dat je zo ver mogelijk weg moet kijken als mogelijk is. Pas dan kun je de verkeerssituatie optimaal inschatten. Ten derde wil ik als tip meegeven dat linksrijden echt gevaarlijk is en gevaarlijke acties kan uitlokken. En dat zeg ik niet omdat ik zelf zo graag hard links voorbij kom zetten. Geef – als er voldoende ruimte is – met de richtingaanwijzer aan dat je een baan naar rechts opschuift zodat het snellere verkeer kan doorstromen. Hierdoor neemt de ergernis op de weg af en ga je gevaarlijke inhaalacties vanaf de rechterkant uit de weg.”
Nou, het is maar goed dat Albers deze wijsheden kan delen...
Ik weet niet welke malloot bij Pon dit soort onzin verzint, maar kan die man vandaag nog worden verwezen naar een functie die niets met communicatie te maken heeft?
Christijan Albers rijtips
Wie is er beter in staat om rijtips te geven dan één van ’s lands beste coureurs én tevens fervent Porsche-rijder Christijan Albers? Zijn drie tips om goed en veilig onderweg te zijn.
“Porsches staan bekend als snelle auto’s. Dat zijn ze ook, maar wat misschien nog wel belangrijker is dan die hoge snelheden, is de extreme remkracht van een Porsche. Maar ondanks die geweldige remmen, is afstand houden ook in een Porsche van groot belang. Met meer ruimte tot de voorligger anticipeer je sneller en zijn kop/staartbotsingen eerder te voorkomen.
Een tweede belangrijk punt is anticiperen. Met name bij hogere snelheden is het zaak dat je weet wat er voor je gebeurt. Kijk daarom niet naar je voorganger, maar ‘door’ je voorganger. Ik bedoel hiermee dat je zo ver mogelijk weg moet kijken als mogelijk is. Pas dan kun je de verkeerssituatie optimaal inschatten. Ten derde wil ik als tip meegeven dat linksrijden echt gevaarlijk is en gevaarlijke acties kan uitlokken. En dat zeg ik niet omdat ik zelf zo graag hard links voorbij kom zetten. Geef – als er voldoende ruimte is – met de richtingaanwijzer aan dat je een baan naar rechts opschuift zodat het snellere verkeer kan doorstromen. Hierdoor neemt de ergernis op de weg af en ga je gevaarlijke inhaalacties vanaf de rechterkant uit de weg.”
Nou, het is maar goed dat Albers deze wijsheden kan delen...
Ik weet niet welke malloot bij Pon dit soort onzin verzint, maar kan die man vandaag nog worden verwezen naar een functie die niets met communicatie te maken heeft?