Pagina 1 van 1
Japanse onderdelen?
Geplaatst: 04 mei 2008 10:40
door beaker
Las net op een ander forum dat de versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans zijn.? (niet de versnellingsbakken van de gt2/3 en turbo). Dit is nieuw voor mij. Is dit bij andere hier bekend?
Re: Japanse onderdelen?
Geplaatst: 04 mei 2008 10:42
door Devils son
beaker schreef:Las net op een ander forum dat de versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans zijn.? (niet de versnellingsbakken van de gt2/3 en turbo). Dit is nieuw voor mij. Is dit bij andere hier bekend?
Nee. Het is ook gewoon onzin.
Geplaatst: 04 mei 2008 11:05
door molen934
Japans, japans
Was het niet zo dat in 1998 een stel japanners de Porschefabriek en met name de fabricagelijn onder handen namen
Er werd met een hele nieuwe leest gewerkt, het zou sneller en economischer gaan draaien.
Zo zou de nieuwprijs bij het nieuwe (996) model gelijk blijven, maar ik kan het mis hebben
Misschien een forumlid die het precies weet

Geplaatst: 04 mei 2008 11:08
door cabrio wim
Geplaatst: 04 mei 2008 11:11
door Justin
Weet er niet het precieze van maar heb wel verschillende malen gehoord dat ook de Duitse fabrieken het Japanse producti model overnemen, de zogenaaamde JIT-methode(Just-in-Time-methode). Ook Porsche zal hier inmiddels mee werken of met een hybride vorm van deze methode.
Grote voordelen van deze methoden:
lage tot geen voorraden, toegenomen efficientie, toegenomen snelheid, wat resulteert in veel lagere kosten en daardoor een grotere marge en/of prijsverandering voor de klanten.
Zal wellicht iets overbodigs zeggen voor een aantal, maar ik denk dat jij hierop doelt molen 934?
btw edit: Devilsson, kan ik uit jouw reactie opmaken dat alle onderdelen voor Porsches nog steeds allemaal in Duitsland worden gemaakt?
Geplaatst: 04 mei 2008 11:15
door cabrio wim
Dacht ik niet.

Re: Japanse onderdelen?
Geplaatst: 04 mei 2008 11:25
door Paul II
Devils son schreef:beaker schreef:... versnellingsbakken en motorblokken van de 996/997 Japans ....? ... Is dit bij andere hier bekend?
Nee. Het is ook gewoon onzin.
Zeker weten
Zoek op Porsche in
dit artikel over de Japanse firma Aisin.
Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...)
Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren.
De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben

Re: Japanse onderdelen?
Geplaatst: 04 mei 2008 11:37
door Devils son
Paul van Engelen schreef:Zeker weten
Zoek op Porsche in
dit artikel over de Japanse firma Aisin.
Bakken dus, (o.a.) de Tip maar die loopt nu af (...)
Motoren kan natuurlijk niet. Dat kan Porsche zich niet permitteren.
De 996 problemen willen ze zelf op hun geweten hebben

Ik had het over de gehele stelling. Dat er automaten worden gemonteerd van andere merken geloof ik graag. Volgens mij was de automaat van de 928 ook inkoop (vage herinnering). Maar verder...
Geplaatst: 04 mei 2008 11:40
door Devils son
Jasje Dasje schreef:Weet er niet het precieze van maar heb wel verschillende malen gehoord dat ook de Duitse fabrieken het Japanse producti model overnemen, de zogenaaamde JIT-methode(Just-in-Time-methode).
Kaizen systeem ook... Geïntroduceerd door Wiedeking. Implementatie bij de 993.
btw edit: Devilsson, kan ik uit jouw reactie opmaken dat alle onderdelen voor Porsches nog steeds allemaal in Duitsland worden gemaakt?
Nee, dat niet. De eindmontage vindt bij bepaalde modellen niet eens in Duitsland plaats. Maar ik zie een Boxster nog steeds niet als een Finse auto, eerlijk gezegd.
Geplaatst: 04 mei 2008 11:45
door molen934
Zeg Paul de bakken uit de 993, komen die ook uit het land van de rijzende zon
Ze schakelen wel errug lekker
Weet nog bij de opkomst van de Datsun's en Toyota's dat de bakken niet stuk te krijgen waren
Daarintegen bij de Opel Kadett 's en Fordje's de bakken regelmatig uit elkaar moesten
Volgens de verhalen zouden de Japanners hele slechte rijders zijn

, en moeste de bakken extra sterk zijn (kan een fabeltje zijn)

Geplaatst: 04 mei 2008 12:48
door maurice
Zoals de meeste andere autofabrikanten maakt ook Porsche al jaren gebruik van Japanse fabrikaten. Deels onderdelen die in het verre oosten worden geproduceerd als half fabrikaat deels ook kompleet gemonteerde onderdelen. Volgens mij zijn ze midden jaren 90 een meer intensieve samenwerking met het verre oosten op gaan zoeken en inderdaad is het productieproces toen ook op z'n Japans ingericht.
Niks mis mee volgens mij. Als alles speciaal voor Porsche in Duitsland gemaakt zou moeten worden dan had de 997 waarschijnlijk nu een prijs die richting de CGT ging.

Geplaatst: 04 mei 2008 16:45
door R.F.M.
Manuele versnellingsbakken en koplichten 997
Koplichten 987
Tiptronic Cayenne
Alemaal Japans