Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 9:26



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Boxen voor 911 carrera 3.2 cabriolet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Boxen voor 911 carrera 3.2 cabriolet
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet vinden wat ik zocht. Daarom maar even een nieuw topic. Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

De achterluidsprekers van mijn 911 (carrera 3.2 cabriolet modeljaar 1989) zijn nodig aan vervanging toe. Ze kraken en volgens mij is het kartonnetje gescheurd. Bij installatie van een radio met navi bleek dat de luidsprekers voor vrijwel niet meedoen, ik schat dat het volume daarvan maximaal 10% bereikt van dat van de achterluidsprekers. Ik heb uitgebreid getest met de radio of dit te veranderen is met balance en fader, maar dat is niet het geval. Vervelende bijkomstigheid is dat het (Becker) navigatiesysteem de radiostem louter over de voorluidsprekers laat klinken dus nu niet goed bruikbaar is.

Beide portieren hebben twee luidsprekerroostertjes. De bovenste bleken echter leeg te zijn.

Ik wil nu alle luidsprekers vervangen en bij voorkeur de lege roostertjes in de portieren ook vullen met luidsprekers. Het hoeft geen heavy apparatuur te zijn omdat ik dat er niet uithaal en vrijwel alleen open rijd (hoe was 't ook alweer? 'Open als 't kan, dicht als 't moet' :D )). Het enige dat ik echt belangrijk vind is dat het er origineel uit blijft zien.

Wie kan mij vertellen welke zes (2x 3) luidsprekers er passen in mijn auto? Omdat plaatjes meer duidelijk maakt dan ik kan uitleggen hieronder wat foto's (van vergelijkbare auto's). Omdat ik geen betere foto vond van de achterluidsprekers heb ik deze met geel omlijnd in de tweede foto. In tegenstelling tot de 3.2 coupé (en targa?) heeft mijn/de cabriolet geen luidsprekers op de hoedenplank maar aan de zijkant schuin boven/voor de zitting van de achterbankjes net voor de achterwielkasten.

Alvast dank voor jullie moeite! Ben benieuwd want zou graag binnenkort met muziekje rondtoeren.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


19 jun 2008 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht Re: Boxen voor 911 carrera 3.2 cabriolet
Edit: volledige :shock: quote van bovenstaande post verwijderd.


Ik heb mijn cabrio ook uitgebreid met een goed stukje geluid, ik heb de voorste speakers vervangen door iets grotere compo set, en de achter speakers kun je bijna wel laten vervallen, omdat de voorspeakers al het geluid op hun nemen.

Ik heb tevens een versterker onder mijn stoel liggen om toch wat bass uit de voorspeakers tekrijgen zonder dat dit gaat vervormen. (ik heb er wel wat voor over gehad om in iedergeval het beste geluid in een cabrio te krijgen)

Als je nog wat meer wil weten pb je maar even.

Ik ben zeer te vreden over mijn geluid in een cabrio :wink:

Als je een keer in friesland bent ben je van harte welkom om het te beluisteren.

Groet Harry.
_________________________________________
De 4e editie, 5 September 2010 Porsche Friese Elfstedentocht. - http://www.911stedentocht.nl

www.frieslandmotoren.nl


19 jun 2008 12:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Boxen voor 911 carrera 3.2 cabriolet
Eric 3.2 schreef:
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet vinden wat ik zocht. (...) Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

Ik weet niet of de 3.2 en 964 wat dit aspect betreft hetzelfde zijn :uh:, maar in de portieren heb ik JBL GTO 506CE gemonteerd :wink: en de exemplaren in de zijpanelen achter heb ik vervangen door een set Pioneer TS-H104. :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


19 jun 2008 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Dank alvast voor jullie reactie. Kan iemand me vertellen of de 3.2 en 964 hetzelfde zijn qua speakers, zodat ik aan de slag kan met de tip van EriC4C?
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


19 jun 2008 15:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Hoi Eric, het is vrij eenvoudig, schroef de bestaande speakers eruit, ga naar je plaatselijke caraudiodealer en vergelijk de maatvoering van oud en nieuw met elkaar. De dealer zal goedkope en dure oplossingen hebben waaruit je naar gelang je budget kunt kiezen. Heb zelf wat Pioneers voor en achter gemonteerd achter de originele roosters, wat voor mij een voorwaarde was en grapje kostte iets van 80,-- euro. Geluid is wat mij betreft voldoende daarmee.
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


19 jun 2008 21:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.