Pagina 1 van 1
Mexicaanse bliksem
Geplaatst: 18 jul 2008 17:06
door Lydia
Uit alle windstreken komen tegenwoordig snelle bolides: Marokko, Zweden, Zuid-Korea, Zwitserland en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dankzij de inspanningen van Mastretta kunnen we nu ook Mexico aan dit bonte rijtje toevoegen.
De Mastretta MXT, zoals de auto voluit heet, heeft overduidelijk de Lotus Elise als inspiratiebron. Het recept is simpel en doeltreffend: een laag gewicht en relatief veel pk’s. De MXT weegt namelijk slechts 900 kilogram en een supercharged 2,0-liter viercilinder zorgt voor 240 pk. Zodoende sprint de trots van Mastretta in minder dan 5 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt rond de 250 kilometer per uur.
De MXT is 3,90 meter lang, 1,79 meter breed en slechts 1,15 meter hoog. Mastretta gebruikt veel aluminium en fiberglas. Airconditioning en ABS behoren tot de standaarduitrusting. De Mexicaanse fabrikant onthult de MXT in Londen. De Engelse prijs gaat 33.000 pond bedragen. Of de auto ook in de rest van Europa op de markt komt, is nog onzeker.
Bron: Autoweek

Geplaatst: 18 jul 2008 17:11
door Olaf
Grappig ding ... en d(i)e kleur
... ben wel benieuwd naar crash-test resultaten en de mexicaanse afwerking

Geplaatst: 18 jul 2008 17:23
door Porsche 944
Ik zie invloeden ("copy-paste?") van o.a. opel, lotus, audi.. maar toegegeven het ziet er niet te verkeerd uit
Prestaties zijn op papier ook goed maar ik zie het liever in echte tests...
En inderdaad die kwaliteit en crashtest resultaten wil ik ook wel eens weten..
Geplaatst: 18 jul 2008 17:37
door Lydia
Die spiegels, hè, Olaf ... die spiegels ...

Geplaatst: 18 jul 2008 19:18
door drknauf
orange hot chilli pepper

Geplaatst: 18 jul 2008 21:11
door Mark Nauta
Hij kan mij niet echt bekoren. En ik ben niet zo patriottisch dat ik zeg van....och hij is oranje....kom maar! Nee, van mij mag ie wel in Mexico blijven!
Geplaatst: 18 jul 2008 23:27
door Justin
Vindt het eerlijk gezegd een mooie auto!
Zie ook een beetje een lijn van een Gallardo erin.
Hij doet me btw in zijn geheel denken aan een Elise die omgebouwd is met een Gallardo body kit.
Hoop voor de Mastretta dat hij niet door Mexicanen bedachts is en in elkaar gezet, want dan is er denk ik een kleine kans dat wij hem hier op de Nederlandse autowegen ivm o.a. veiligheidseisen.
Afwerkingsnaad tussen linker voorportier en linkervoorband op heuphoogte laat mijns inziens volgens mij al een niet al te geweldige afwerking zien aan het exterieur.
Geplaatst: 19 jul 2008 0:36
door Jort
Wat een gedrocht..

Geplaatst: 19 jul 2008 1:13
door MetalGreen911SC
home made kitcar....................
Geplaatst: 19 jul 2008 2:36
door ingo
Porsche 944 schreef:Ik zie invloeden ("copy-paste?") van o.a. opel, lotus, audi..
ik ook. Vind 'm alleen niet mooi. Doe mij dan die audi, lotus en zelfs de opel dan maar...
Geplaatst: 19 jul 2008 10:07
door Marcel
inderdaad, gedrocht, lijkt wel een in een goedkope zeepoplossing gewassen gallardo, goed gejat is beter dan slecht verzonnen, maar dit is gewoon slecht gejat, vind het helemaal niks, alle verhoudingen zijn zoek..
Geplaatst: 19 jul 2008 10:15
door Master Ken
Veel invloeden van verschillende modellen. Auto lijkt ook erg kort. Maar ziet er best geinig uit

Geplaatst: 19 jul 2008 10:28
door BerendB
Heb ik persoonlijk toch liever een product van eigen bodem:

Geplaatst: 19 jul 2008 10:38
door Raf
Zal ook wel voor geen meter rijden zo een ding !!! Veel vermogen, weinig gewicht... ophanging ? Remmen ?
Geplaatst: 19 jul 2008 11:55
door ironpatje
k'vind het mooi ...... (k'heb niet gezegd goed......)
Geplaatst: 19 jul 2008 17:40
door ver boven de 200
Ben altijd erg blij dat er mensen zijn die zulke auto's uitbrengen, los van het feit of ze goed zijn of niet. Vandaag las ik ook dat TVR waarschijnlijk weer gaat starten, geweldig. Vind ik na Porsche echt een geweldig merk.
Waarom ben ik blij, omdat de lichte goedkope auto's sterk stijgen in de verkoopstatistieken en de autoliefhebbers van veel PK's en snelheid een beetje onder druk liggen vandaag de dag.
Ben bang met de botsproeven, de nog steeds bestaande BPM e.d. en toch het behoudende van de Nederlander dat we deze auto niet heel veel gaan zien in Nederland (als hij al komt)