Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 15:37



Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Blijvend hoge benzineprijzen - Porsche eruit? 

Gestegen kosten - Porsche eruit?
Poll eindigt op 30 apr 2011 15:00
Vanwege te hoge brandstofkosten gaat de Porsche eruit. 0%  0%  [ 0 ]
Ik hou mijn Porsche wat er ook gebeurt. 0%  0%  [ 0 ]
Ik heb mijn Porsche in 2008 al weggedaan. 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 0

Blijvend hoge benzineprijzen - Porsche eruit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Blijvend hoge benzineprijzen - Porsche eruit?
Iedereen heeft onderhand door dat hoge brandstofprijzen zullen blijven, en eerder verder zullen stijgen dan dalen. Ook zijn er gestegen kosten voor levensonderhoud (gestegen voedsel- en grondstofprijzen), en liggen de vastgoed- en aandelenmarkten er niet goed bij.

Wie ziet het somber in en doet zijn Porsche om deze redenen weg?


04 aug 2008 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Die van mij is al weg, maar toch maar mijn mening hierover.

Het zou voor mij niet direct dé reden zijn om mijn hobby-auto weg te doen, wel is het zo dat je extra goed nadenkt wat voor kilometers je maakt met je P. Zeker als je, zoals ondergetekende, een auto van de zaak incl. tankpas hebt. Bij standaard kilometers (stukje snelweg dat ik elke dag rijd) pakte ik niet zo snel meer de P. Dan was het verschil tussen 'gratis' en een flinke kilometerprijs me eenvoudigweg te groot. Dit geldt natuurlijk niet voor de pure funkilometers, naar het buitenland, met toerritten etc.


04 aug 2008 15:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
MS964 schreef:
Die van mij is al weg, maar toch maar mijn mening hierover.

Het zou voor mij niet direct dé reden zijn om mijn hobby-auto weg te doen, wel is het zo dat je extra goed nadenkt wat voor kilometers je maakt met je P. Zeker als je, zoals ondergetekende, een auto van de zaak incl. tankpas hebt. Bij standaard kilometers (stukje snelweg dat ik elke dag rijd) pakte ik niet zo snel meer de P. Dan was het verschil tussen 'gratis' en een flinke kilometerprijs me eenvoudigweg te groot. Dit geldt natuurlijk niet voor de pure funkilometers, naar het buitenland, met toerritten etc.


Dat probleem van "gratis rijden" heb ik opgelost door de leaser alleen nog woonwerk en zakelijk te rijden :-)

Prive kilometers zijn daarmee volledig variabele kosten geworden, maar van de bijtelling en eigen bijdrage aan de baas voor privegebruik die ik nu in mn zak hou kan ik aardig wat tuffen !

Bij 6.000 km per jaar met de Porsche zijn de brandstofkosten (EUR 1.000 - 1.200) trouwens ook niet de "main cost driver".
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 aug 2008 15:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ieders beurs is anders gevuld, dus een eenvormige houding tov dure benzineprijzen kan je niet echt krijgen.

Persoonlijk ben ik dan nog zo slim/dom geweest om naast de 997 een RS4 te gaan rijden.

Zolang ik er niets anders moet voor laten blijf ik echter met deze wagens rijden, zulke karren zijn nu eenmaal mijn passie en dat mag wat centen kosten, ik wil ook niet de rijkste van het kerkhof worden.

Anderzijds : komt de dag dat ik ergens moet besparen, dan gaat 1 van de 2 er onverbiddellijk uit !


04 aug 2008 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
er is ergens een grens maar die is wat mij betreft nog niet bereikt,

ik blijf mijn 964 dan ook dagelijks gebruiken.
Het onderhoud zou eerder een punt zijn.


robert
_________________________________________
remmen is angst


04 aug 2008 15:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Bij 20.000 km per jaar en een gemiddeld verbruik van 1 op 8 praat je over 2500 liter op jaar basis.

Een stijging van de benzineprijs van € 1,40 naar € 1,70 resulteerd dan in een meerprijs van € 750,- per jaar, oftewel € 62,50 per maand.

Aangezien hier de meeste nog niet eens éénderde van het genoemde aantal jaarkilometers halen, geloof ik dus niet dat iemand snel om deze reden de Porsche weg zal doen! :idea:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


04 aug 2008 15:55
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... overweeg nog eerder om LPG in de 911's te (laten) bouwen :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar wat de stemmers, die de Porsche er uit gaan doen, er voor in de plaats gaan rijden :idea:


04 aug 2008 16:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik heb de carburators van de 356 wat armer laten regelen, hij ploft nu wel wat, maar scheelt me toch bijna 1 liter op 100 km, met die 15.000 km, bespaar ik dan toch al snel € 225 op jaarbasis :roll:

Denk niet dat de benzineprijzen de oorzaak zal zijn waarom iemand zijn Porsche zou wegdoen. De Porsche wegdoen kan wel een oplossing zijn voor het volledige plaatjes, wat men tegenwoordig koopkrachtvermindering noemt :roll:

Op zich zijn het niet de gestegen voedsel en brandstofprijzen die het probleem zijn, alleen deze evolutie maakt dat het nu voor sommige mensen ondraagbaar word.

In een tijd van hoogconjuctuur zijn we met zijn allen meer gaan uitgeven, extra vakantie, gsm, digitale televisie-fotografie, meerdere televisie per woning computers enz.

Ik denk dat we momenteel op veel meer zaken kunnen besparen dan op voeding en benzine.
Zelf telefoneer ik iets van een €70 per maand, als ik bij ons in de kantine hoor dat er mensen zijn die voor meer dan €200 telefoneren, denk ik toch even het mijne. :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 aug 2008 17:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Als ik helemaal geen tijd meer heb om met de P te rijden gaat ie eruit. En als iemand een goed bod doet ook trouwens. Heeft echter niets met de brandstofprijs te maken.

Elven schreef:
Een Lexus IS250 Sport bijvoorbeeld...


Daar zit ik ook stiekum naar te kijken, als vervanging van de auto voor dagelijks gebruik.
_________________________________________
Boxer power.


04 aug 2008 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
m,n vriendin is veel duurder die gaat toch ook niet de deur uit :shock: :mrgreen: :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


04 aug 2008 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Als 2e auto voor Funkilometer kan ik er nog wel een tijdje mee rijden, hoewel de afstanden wel kleiner worden en het gas iets minder vaak en diep ingedrukt wordt.
Maar hoe duur de benzine moet worden eer ik hem wegdoe :roll:
Waarschijnlijk raak je hem dan aan de straatstenen net meer kwijt


04 aug 2008 18:13
Profiel
Bericht 
Ben al met een tunneltje bezig richting de pomp gaat goed komen toch :lol: Neh eerdat hij eruit gaat .... dan maar wat meer de fiets pakken :wink:


04 aug 2008 18:40
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Graven :roll:
Misschien ligt er zelfs wel stiekem een olieleiding onder mn tuin :shock:


04 aug 2008 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
bij 15,000 km per jaar, en een gem verbruik van 1:8, scheelt 25 cent in de brandstofprijs 500 euro op jaar basis. Denk dat dit voor velen van toepassing is maar als dat dan de drijfveer is om je Porsche er uit te doen, had je deze mi beter nooit kunnen kopen.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 aug 2008 18:54
Profiel
Bericht 
Drink wel een Palm biertje minder, gaat de baas maar wat zuiniger rijden. :lol: :wink:
En moeders op de fiets voor die 2km i.p.v. de Jap.
Maar een hobby auto weg doen om die reden, ook al is het wel of geen Porsche, noooooooiiiiiiiit dus. :idea:


04 aug 2008 18:57
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Zelf telefoneer ik iets van een €70 per maand

Aha, is het dat!? Ik dacht al dat je je telefoon had weggegooid. Hoor nooit meer iets van je :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 aug 2008 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Eric schreef:
Daar zit ik ook stiekum naar te kijken, als vervanging van de auto voor dagelijks gebruik.


heb je twee van die ouwe bakken voor de deur :wink:


04 aug 2008 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Goed (waarschijnlijk tijdelijk) nieuws, mannen (en vrouwen).

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... nden.dhtml

:)

Bij mij wordt het leeuwendeel van de gereden kilometers door de werkgever betaald, dus er moet ook héél wat gebeuren alvorens de hobbykar er uit gaat.


04 aug 2008 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Graaf schreef:
heb je twee van die ouwe bakken voor de deur :wink:

....... waar ik ongeveer gratis in rijd zonder bijtelling. Wil er niet aan denken hoeveel dat voor jouw V70-tank is.
_________________________________________
Boxer power.


04 aug 2008 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik lig persoonlijk niet wakker van wat mijn P verbruikt. Voor de paar dagen op een jaar dat het goed weer is op een zondag geniet ik er met volle teugen van :wink:


04 aug 2008 19:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Elven schreef:
Een Lexus IS250 Sport bijvoorbeeld...

na jaren van luchtgekoeld rijden, komt het einde van deze traditie in zicht.


Henny? Klap van een molenwiek gehad?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


04 aug 2008 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Volgens mijn accountant gaat bij een auto die ouder is dan 15 jaar de bijtelling over de dagwaarde van de auto, en zijn alle kosten verder aftrekbaar. De P staat bij mij dus gewoon op de zaak.
Verder is Porsche rijden mijn grote passie, het maakt mij niet uit wat dat kost en als de benzineprijs over de twee euro gaat werk ik iedere maand wel een uurtje langer....


04 aug 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
Goedkoper kan ik bijna niet rijden , Oltimer , oldtimer verzekering a €106 , geen wegenbelasting ... voor hetzelfde geld kan ik niets qua luxe en in heel goede staat verkerend terug kopen dus is mijn keus snel gemaakt of ik moet weer wrak van de week gaan rijden :lol:

Ik rijd doordeweeks in een bedrijfsferrari :roll:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


04 aug 2008 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Als je twee keer nadenkt kan je bijna niet anders: Olieprijs boven de 2 euro/ liter----> minder drukte op de weg----> extra ruimte voor je Porsche!

Uiteindelijk betaal je iets meer maar de funfactor stijgt logaritmisch. Nooit wegdoen dus die 911. :ba:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


04 aug 2008 20:42
Profiel
Bericht 
"logaritmisch" pfieww ... wat had je voor wiskunde :wink:


04 aug 2008 20:45
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 184 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.