Porsche rijders arrogant !!
Geplaatst: 09 sep 2008 10:25
Stukje uit Duits onderzoek.
Slechts weinig gebruiksgoederen worden zo sterk aan een imago gekoppeld dan de auto. Porscherijders zijn dynamisch, Mercedeschauffeurs zijn saai en eigenaars van een Ford zijn het minst arrogant. Dat zegt een Duits onderzoek.
Een onverzorgde man met een hoornen bril, een gebreid oorkussen en een knikkende hond op de hoedenplank. Dat beeld hadden de Duitse automobilisten twintig jaar geleden van een Audichauffeur. Dan heeft Audi vandaag zijn imago toch wel fors verbeterd. Aan het stuur van een Audi zit nu een dynamische jongeman. In het cabriomodel laat een wulpse blondine de haren wapperen.
Het Nürenbergse marktonderzoeksbureau Puls bevroeg duizend mensen omtrent het imago van de automerken. De studie staat in de internetkrant Welt Online. De resultaten zijn weinig verrassend maar ze bevestigen eens te meer de vooroordelen ten opzichte van bepaalde merken. Welke de inspanningen van sommige constructeurs ook mogen zijn, de consument blijft veelal vasthouden aan een verstard beeld.
De chauffeurs van de Duitse merken Porsche en Audi worden de meest attractieve mensen genoemd. Of de aantrekkingskracht slaat op hun voertuig of de gevulde portemonnee, dat wordt niet beantwoord.
Maar Porscherijders zijn ook de meest arrogante mensen, Mercedes en BMW volgen.
Waaghalzen aan het stuur: ook Porsche bekleedt de eerste stek. De Ford chauffeurs zijn het voorzichtigst.
Mercedes krijgt het imago 'vervelend' aangemeten, maar Porsche en Lexus doen amper beter.
Dacia wordt beschouwd als het minst aantrekkelijke merk. Dat deze Roemeense constructeur de goedkoopste auto's bouwt, zal daar niet vreemd aan zijn.
De Mini is met ruime voorsprong een auto voor vrouwen. Daarna volgen Smart, Fiat, Peugeot en Citroën. BMW is geen merk voor vrouwen, vinden de ondervraagden.
Een vrolijke chauffeur zit aan het stuur van een Volkswagen.
De chauffeur van een Mini is een twintiger, die van een Mercedes een zestiger. Mannen die met een Mini rijden hebben 'een probleem', menen de bevraagde deelnemers.
De resultaten zijn weinig representatief voor de Belgische markt omdat bij ons de Franse merken meer verkopen.
Duitsland is de belangrijkste West-Europese markt voor dure wagens.

Slechts weinig gebruiksgoederen worden zo sterk aan een imago gekoppeld dan de auto. Porscherijders zijn dynamisch, Mercedeschauffeurs zijn saai en eigenaars van een Ford zijn het minst arrogant. Dat zegt een Duits onderzoek.
Een onverzorgde man met een hoornen bril, een gebreid oorkussen en een knikkende hond op de hoedenplank. Dat beeld hadden de Duitse automobilisten twintig jaar geleden van een Audichauffeur. Dan heeft Audi vandaag zijn imago toch wel fors verbeterd. Aan het stuur van een Audi zit nu een dynamische jongeman. In het cabriomodel laat een wulpse blondine de haren wapperen.
Het Nürenbergse marktonderzoeksbureau Puls bevroeg duizend mensen omtrent het imago van de automerken. De studie staat in de internetkrant Welt Online. De resultaten zijn weinig verrassend maar ze bevestigen eens te meer de vooroordelen ten opzichte van bepaalde merken. Welke de inspanningen van sommige constructeurs ook mogen zijn, de consument blijft veelal vasthouden aan een verstard beeld.
De chauffeurs van de Duitse merken Porsche en Audi worden de meest attractieve mensen genoemd. Of de aantrekkingskracht slaat op hun voertuig of de gevulde portemonnee, dat wordt niet beantwoord.
Maar Porscherijders zijn ook de meest arrogante mensen, Mercedes en BMW volgen.
Waaghalzen aan het stuur: ook Porsche bekleedt de eerste stek. De Ford chauffeurs zijn het voorzichtigst.
Mercedes krijgt het imago 'vervelend' aangemeten, maar Porsche en Lexus doen amper beter.
Dacia wordt beschouwd als het minst aantrekkelijke merk. Dat deze Roemeense constructeur de goedkoopste auto's bouwt, zal daar niet vreemd aan zijn.
De Mini is met ruime voorsprong een auto voor vrouwen. Daarna volgen Smart, Fiat, Peugeot en Citroën. BMW is geen merk voor vrouwen, vinden de ondervraagden.
Een vrolijke chauffeur zit aan het stuur van een Volkswagen.
De chauffeur van een Mini is een twintiger, die van een Mercedes een zestiger. Mannen die met een Mini rijden hebben 'een probleem', menen de bevraagde deelnemers.
De resultaten zijn weinig representatief voor de Belgische markt omdat bij ons de Franse merken meer verkopen.
Duitsland is de belangrijkste West-Europese markt voor dure wagens.