Pagina 1 van 1

Turbo1 vs Turbo2

Geplaatst: 20 sep 2008 11:20
door BTRIII
Except for the impact bumpers, what are the differences between a 930 3,3 and a 965 3,3 cosmetic and mechanical.

Martin

Geplaatst: 20 sep 2008 11:49
door R.M.Boosten
breaks, block and much more things.......

The 930 has the 930 block, the 965 probably has the 964 block with a Turbo.

The 965 produces much more BHP than the 930 does. The turbo-lag is not that big as with the 930.

Two really different cars. Compare them like the 3.2 and 964.

Geplaatst: 20 sep 2008 12:26
door Peter
Nee, de motor van de 965 lijkt eigenlijk meer op de oude 3.3 turbo dan op een 964 (de kettingspanners zijn bijv. nog gewoon het oude type, geen dubbele ontsteking, etc..). Wat er om heen zit is wel allemaal anders en dan krijg je toch een wat andere motor. De body en chassis lijkt natuurlijk wel erg op dat van de 964.

Geplaatst: 20 sep 2008 13:07
door michael
The 930 has the 930 block, the 965 probably has the 964 block with a Turbo.


HAHAHAHA :roll: . Ik verbaas me toch telkens weer over de "enorme" Porschekennis hier op het forum, triest eigenlijk.

Blokken zijn hetzelfde, met wat kleine aanpassingen op en aan het turbo 2 blok. Turbo 2 blok had ook maar 20 pk meer. Later kon men ook nog kiezen uit een fabrieksgetunede 3.3 met ongeveer 350 pk, en nog iets later kwam de turbo 3.6 met 360 pk, daarna nog de turbo S met 380 pk. Snelheidsbeleving is groter in de 930. Remmerij is ook niet veel anders, de turbo 2 werd voorzien van ABS. De echte grote verschillen zitten in het onderstel.

Geplaatst: 20 sep 2008 13:32
door cabrio wim
michael schreef:Ik verbaas me toch telkens weer over de "enorme" Porschekennis hier op het forum, triest eigenlijk.


Daarom blijf ik ook bij de SC en 3.2 Carrera, en leer ik nog alle dagen van. :oops: :wink:
Begin daaraan maar om alles van Porsche te weten, moet ik cursus voor gaan volgen. :idea:

Geplaatst: 20 sep 2008 13:41
door BTRIII
Thanks,

so the engine is (without splitting hairs) the same
the body is only the bumpers or is there more?
and the onderstel is a totaly different setup.

Geplaatst: 20 sep 2008 14:15
door horn
volgens mij zit er qua carrosserie wel meer verschil tussen de 930 en de 964 turbo dan 'alleen de bumpers'. Maar daar ik de details niet weet, zal ik me maar op de vlakte houden :wink:

Geplaatst: 20 sep 2008 18:21
door R.M.Boosten
michael schreef:
The 930 has the 930 block, the 965 probably has the 964 block with a Turbo.

HAHAHAHA :roll: . Ik verbaas me toch telkens weer over de "enorme" Porschekennis hier op het forum, triest eigenlijk.


Als iedereen alles wist hadden we geen forum nodig :idea:
Een forum is er om tezamen tot een oplossing betreft een casus te komen..... Iedereen weet wat, de een weet meer dan de ander, samen weten we alles.

Geplaatst: 20 sep 2008 19:57
door MarkS
Is niet echt een "casus" hoor, dit stond gewoon in de "boekjes". :wink:

Geplaatst: 21 sep 2008 8:46
door WdePundert
R.M.Boosten schreef: samen weten we alles.

Dat is nog maar de vraag. We weten steeds meer over steeds minder totdat we alles weten over niets. :roll:

Geplaatst: 22 sep 2008 20:21
door Double G
Wielophanging is volgens mij ook compleet anders, rechte torsieveren tegen van de opgerolde jongens :wink: .

Geplaatst: 22 sep 2008 21:03
door gman
Don't forget the gearbox ....
correct me if i'm wrong but if i remember right the 930 turbo had a 4 speed transmission and the 965 a 5 speed.

Gman

Geplaatst: 22 sep 2008 21:12
door Jurgen
In the second half of '89 the 930 became a five-speed gearbox. I had one.

Geplaatst: 22 sep 2008 21:41
door EriC4C
Jurgen schreef:..... I had one.

..... and appreciated that 5-speed gearbox. ;) :^:

Geplaatst: 22 sep 2008 22:16
door Jurgen
And was not alone in my opinion, a certain mechanic... :wink: