Pagina 1 van 2
Opmerkingen aub... '83 turbo op MP
Geplaatst: 27 sep 2008 15:20
door 67Camaro
Hallo allemaal,
Na lang nagedacht te hebben is de kogel nu definitief door de kerk... mn Camaro gaat de deur uit, en moet plaats maken voor een Porsche 911-ish
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken op internet en weet nu ongeveer naar wat ik op zoek ben...
Een 3.0 of 3.2 911 (3.0-3.3 930) uit '78-'89 coupe of cabriolet...
Hier is er eentje die mijn aandacht trok:
1983 turbo
Kent iemand deze toevallig, ik wil geen Bob De Bouwer Porsche, dus zou deze een beetje kloppen? (via RDW een 3.0 turbo, maar een 3.0 turbo uit '83??? Bij een '78+ zou dat toch een 3.3 moeten zijn?!)
Iemand?
Thanks, David!
Geplaatst: 27 sep 2008 16:17
door WdePundert
Ziet er zo op de foto goed uit. Wees bij deze kilometerstand wel bedacht op een mogelijk komende revisie van de motor.
Geplaatst: 27 sep 2008 19:32
door 67Camaro
WdePundert schreef:Ziet er zo op de foto goed uit. Wees bij deze kilometerstand wel bedacht op een mogelijk komende revisie van de motor.
Zou de cilinderinhoud kloppen, want daar heb ik nog mn twijfels over...
Thnx David
Geplaatst: 27 sep 2008 19:45
door Marcel B.
Apart hoor, sinds 23 mei 2008 ingevoerd. Kan sowieso geen 3.0 zijn. Zou maar eens even om het chassisnummer vragen, dan kunnen we gaan zoeken
Volgens RDW:
Voertuigsoort personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming TURBO
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 23-05-2008
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen 4
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2995 cm3
Vermogen 192 kW
Massa leeg voertuig 1.140 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.470 kg
Massa rijklaar 1.240 kg
Datum eerste toelating 10-06-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-05-2008
Datum eerste afgifte Nederland 23-05-2008
Geplaatst: 27 sep 2008 20:06
door 67Camaro
Ik heb zojuist om het chassisnummer gevraagd, en zal het hier posten zodra ik het binnen heb.
Hij had immers ook interesse om mijn Camaro over te nemen/ruilen (En voordat er slimme

opmerkingen komen: Ja, misschien wel een goed idee

....En qua waarde schillen ze niet eens zo veel

)
Maar als het originele blok eruit is, hoeveel daalt de waarde dan ongeveer?(aangezien het toch nog een turbo is)
Word vervolgt...
David
Geplaatst: 27 sep 2008 20:22
door Marcel B.
Kan ook zo maar zijn dat de RDW een fout heeft gemaakt. komt wel meer voor.
We wachten het even af. Overigens daalt de waarde aanzienlijk indien er geen 3.3 blok in zit, maar een 3.0. Een ander 3.3-blok is niet zo heel erg, maar een "downgrade" wel.
Het beste kun je gewoon "matching numbers" hebben. Hierbij zijn de nummers van de versnellingsbak en de motor gelijk aan de nummers die de auto meekreeg toen hij voor het eerst geleverd werd.
Geplaatst: 27 sep 2008 20:36
door Jeroen C3.0
Lijkt bijna wel een 930 S, zie voorspoiler en luchthappers in de achterschermen.....Kenners mening aub!
Geplaatst: 27 sep 2008 20:39
door 67Camaro
Krijg zojuist het mailtje dat de Porsche 30km verder op stalling staat....en de papieren liggen ook in de wagen.
Ik heb gevraagd dat als hij in de buurt van zn wagen is hij even de #'s moet opschrijven en doorsturen...Dus ik zal nog ff moeten wachten denk ik zo.
Laten we hopen dat het een RDW-vergissing is.
Thnx,
David
Geplaatst: 27 sep 2008 20:46
door Marcel B.
Nee Jeroen, is geen S. Uitlaat zit links ipv rechts.
Geplaatst: 27 sep 2008 20:47
door alvin01
Geplaatst: 27 sep 2008 22:07
door wolf
inruil jetski, caravan etc >>

Geplaatst: 27 sep 2008 22:32
door Marcel B.
Geplaatst: 27 sep 2008 23:57
door wolf
gewoon van alles wat.

Geplaatst: 28 sep 2008 0:00
door arenarood
Cocktailtje dus! Idee,duik even de kroeg in

Geplaatst: 28 sep 2008 16:36
door leander
Voorbumper is van een ruf-btr als ik me niet vergis. Die luchthappers aan de zijkant heb ik weleens vaker gezien maar ze zijn zeker NIET origineel, misschien wel optioneel.
Verder ziet hij er oke uit. Inderdaad even kijken naar die cilinderinhoud!
Succes. Grt L..
Geplaatst: 28 sep 2008 20:45
door Rob 944
Voorbumper is van een 911 Turbo S,achterspatschermen met de louvres zijn ook een orgineel Porsche-accesoire.
Ik denk dat de site van het RDW voor geen meter klopt."Vervaldatum APK niet geregistreerd".Ehm,de auto is 23-5-2008 op naam en kenteken gezet.Dus APK loopt tot 23-5-2009........En in 1983 was dat idd een 3.3 liter Turbo met 220 KW,en geen 192 KW.En ze zijn de "911" vergeten.
Valt me wel op dat de eigenaar de auto alweer zo snel verkoopt,en van alles wil inruilen.

Geplaatst: 29 sep 2008 11:41
door Jay911
Even motor & chassisnummers laten checken...kan PON voor je regelen.
Geplaatst: 29 sep 2008 20:12
door Double G
Geplaatst: 02 okt 2008 17:05
door leander
En ook zeker 4-wiel aangedreven

Geplaatst: 02 okt 2008 17:19
door Marcel B.
En David,
chassisnummer al gekregen of auto al gezien?
Geplaatst: 02 okt 2008 18:18
door BJ964
Ik ben benieuwd of het uitiendelijke verhaal een beetje klopt. Zit er een onderhoudshistorie bij (in ieder geval van de laatste jaren)?
Je hebt in ieder geval apk tot sept 2010 (zie advertentie)

Geplaatst: 02 okt 2008 20:05
door Double G
BJ964 schreef:Je hebt in ieder geval apk tot sept 2010 (zie advertentie)

Dat is in ieder geval nog het meest geloofwaardige uit de advertentie! Vanaf het moment dat een auto oldtimer wordt (25 jaar of ouder) gaat de jaarlijkse APK over in 2-jaarlijks. Dus in september 2008 keuren betekend inderdaad APK tot september 2010.
Geplaatst: 02 okt 2008 20:14
door ReMo
Dat is in ieder geval nog het meest geloofwaardige uit de advertentie! Vanaf het moment dat een auto oldtimer wordt (25 jaar of ouder) gaat de jaarlijkse APK over in 2-jaarlijks. Dus in september 2008 keuren betekend inderdaad APK tot september 2010.
Bij mijn weten is de twee jaarlijkse APK voor auto's van 30 jaar en ouder.
Geplaatst: 02 okt 2008 20:19
door Double G

Klopt, ik was mis

!
Geplaatst: 02 okt 2008 20:56
door ReMo
Vergissen is niet zo'n probleem. Ik weet het alleen maar omdat die van mij 27 jaar oud is en nog ieder jaar moet.