Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:31



Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Keramische remmen.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
boxster 987 S
roerdalen
Bericht Keramische remmen..
Ik ben van plan een gebruikte porsche te kopen die voorzien is van de keramische remmen. Een optie in Nederland van ca 11.000 euro.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze remmen, de remwerking, onderhoud, slijtage, kosten remblokken/schijven ed.. ?


30 sep 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
geen ervaring maar

er schijnt nogal verschil te zijn tussen de eerste versie's en de latere.
bij de eerste kon soms slijtage ontstaan of defecten door hogere temparaturen op bv circuit.terwijl ze juist daar voor bedoelt zijn.

remwerking is super zeker als ze warm zijn, op straat gebruik misschien iets minder.
Maken meer geluid dan stalen.
slijtage van de schijven is er niet(zo hoort het althans)
kosten remblokken geen idee
schijven€€€€€€€

robert

dit kan wel weer een mooi discussie worden hoor :lol:
_________________________________________
remmen is angst


30 sep 2008 21:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
niet met je blote handen aan zitten :idea:


porsche monteurs hebben niet voor niets speciale handschoenen aan als ze eraan werken :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


30 sep 2008 21:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
11k?
Dacht dat ik ze op de cayman optielijst eens had zien staan voor 8k.

Het zal wel heel goed spul zijn, maar ik zou mijn droomPorsche niet laten staan als ze er niet op staan. Tenzij ik intensief op circuit zou willen gaan rijden.
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


30 sep 2008 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West-Vlaanderen (België)
Bericht 
even vanzweden contacteren, deze leveren en monteren ze aftermarked, dus ik veronderstel dat ze er ook wat van weten (ivm prijs zeker dus) ...

http://www.v-zweeden.com/

mvg
Jack-in-the-box


30 sep 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Teruggevonden op een forum:

$8.000 is the price difference between the boxster and the boxster S

$9.000 is the price difference between the carrera and the S.

$15.000 is the price diffenrence between a 997s and used 996 turbo.

$13.000 is the price difference between a 996 turbo and 996 turbo S

Daar spreekt iedereen van 8k dollar. Vond bovenstaande op zich wel interessant, maar die vlieger gaat niet op voor tweedehands (de nieuwprijs van de optie vergelijken met "wat je met nog een beetje extra kan doen").
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


30 sep 2008 21:59
Profiel
Bericht 
heerlijke site die van v zweeden (not) helft heeft geen illustraties en de PCCB's worden zowel bij box als cay al helemaal niet vermeld! kan er ook ver naast zitten! 8)

Als ik mocht kiezen ... NO PCCB dan nog liever de claws geel painten voor de looks, de kosten zijn niet evenredig aan het nut ervan , al helemaal niet voor 99% normaal weggebruik! En nu zullen er ongetwijfeld weer voorstanders zijn , mja die hebben ze 8)

Prijzen van de Box heb ik zo ff niet 123 maar voor de GT3 kosten ze al 12.800 ... meende ook eerst dat ze goedkoper waren zoals Torig dacht!


30 sep 2008 22:05
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Heb ervaring met Keramische -remmen, RS4 gehad met voor K-remmen. Kan melden dat het fantastisch is , maakt niet hoe hard je rijd of het 280 of 200 is voelt heel zeker aan. Indien ik een nieuwe 997 zou kopen zou dat de 1e optie zijn wat ik zou bestellen....en nog wat andere zaken natuurlijk :D


30 sep 2008 22:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Keramische remmen..
p987s schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze remmen, de remwerking, onderhoud, slijtage, kosten remblokken/schijven ed.. ?


Gebruik de zoekfunctie eens :idea:


30 sep 2008 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
zuugnap schreef:
... meende ook eerst dat ze goedkoper waren zoals Torig dacht!


Ben het zo goed als zeker, want toen ik bij Lambo zat viel ik zo wat van mijn stoel. Dacht meteen "12k voor keramische remmen; zelfs die afzetters van porsche durven er "maar" 8 te vragen" :mrgreen:

Edit: half het huis afgezocht, mijn oude offertes voor een cayman S (prijslijst 2007) teruggevonden. De prijslijst geldt voor boxster/cayman 2007.

:arrow: PCCB: 6930EUR (BTW excl); 8385.30EUR BTW incl (in .be)
Optiecode: 450
en dat klopt met http://maben.homeip.net/static/auto/bro ... t%20UK.pdf
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


30 sep 2008 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Was aanvankelijk wat sceptisch ( door de verhalen op internet), inmiddels een aantal maal mee gereden: fenominaal. Vind de prijs wat aan de hoge kant, maar vertraging is ongekend.


30 sep 2008 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
btw. prijs van keramisch op een Ferrari (430) is € 18.500


30 sep 2008 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
laat ik maar even een stok in he thoenderhok gooien maar ik denk niet dat keramische remmen bij straatgebruik neomenswaardig beter remmen dan "normale" porsche remmen. Intensief Circuit gebruik waarschijnlijk een ander verhaal maar dat heeft dan meer te maken met de warmte afvoercapacitiet daard oor geen fading en dus beter bestand tegen langer inensief gebruik waarbij de optimale remeigenschappen bewaard blijven...dus keramische remmen hoofdzakelijk vooral langer goed remmen niet per defenitie beter .....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


01 okt 2008 7:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Nog een voordeel, wielen worden niet vies !


01 okt 2008 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
ok ik nu ook een reactie. Ik heb ze nu op de Cayman S en ook op de volgende P-auto (..... :wink:). Beide de laatste versie.
Ik vind keramiek ook in het dagelijks verkeer zeer zeker uitmaken. Vertraging is vele malen beter, en de wielen blijven ook schoon. Op het circuit is het helemaal helder. Zie ook de fimpjes van mij onder het topic Porsche Prelevel training. Dus voor mij nu altijd PCCB; lekkere keramische klappers... :lol:


01 okt 2008 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3
Heinsberg (D)
Bericht PCCB
Ik heb ervaring met meerdere generaties PCCB. Vooraf, voor intensief circuit gebruik bestaat er niet beters. In het dagelijks verkeer geen verschil. Ze remmen namelijk bij normaal gebruik niet beter. Op het circuit dus wel dit betekent geen fading en "der duckpunkt bleibt hart" m.a.w. een constant pedaalgevoel. Er is een groot verschil tussen de eerste generatie vanaf MJ 2001 en volgende vanaf MJ 2005 PCCB. Eerste generatie bij circuit gebruik veel "slijtage"aan de schijven zelf. Niet zozeer dat de schijf i.t.t. een stalen schijf minder dik wordt, maar het opppervlak wordt ruw en er kunnen eerder kleine "chipjes" van de schijf afbreken. Bij normaal gebruik van de eerste generatie PCCB is er veel piepen en slijpgeruis, erg irritant. De tweede generatie, deze heb ik nu, niets van dit alles meer. Daar ik toch nog veel circuit rijdt, voor mij ook niets anders!
_________________________________________
was uns nicht umbringt macht uns stark


01 okt 2008 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
ik merk toch wel degelijk een verschil tussen de turbo remmen van de 996 Turbo, de remmen van de 996 Gt3 RS (staal) en de Cayman S PCCB rev2


01 okt 2008 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
vraagje, waardoor wordt maximale remcapaciteit bepaald, door de wrijving tussen wiel en wegdek of remschijf en blok......of hem wat te visualiseren...

remmen keramische remmen beter als je op een ijsbaan rijdt en waarom dan wel/niet...

we hebben deze discussie al eens eerder tot in den treure gehad....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


01 okt 2008 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
hai Marcel,
Goede vraag. Ik ben van plan om eens een aantal leuke praktijktesten uit te voeren mbt remkeuze op de P's. Ik ben in het bezit van een driftbox waarmee ik exact het aantal meters remweg alsmede het aantal de-acceleratie G's kan meten. Uiteindelijk is de tractie tussen rubber en wegdek de meest bepalende faktor. Bij veel downforce in bochten is dit dus het beste te genereren naast de frictie tussen remschijf en blok.


01 okt 2008 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3
Heinsberg (D)
Bericht 
Newt,
Kan kloppen 996 turbo heeft op de vooras geen "6 kolben" c.q zuigers maar 4, de GT3 996 heeft er wel 6.

Ous
_________________________________________
was uns nicht umbringt macht uns stark


01 okt 2008 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Denk dat Marcel een goed punt heeft. Als je bedenkt dat een Alfa Mito (middenklasser) binnen 34 meter vanaf 100 km/u stilstaat en een 996 Turbo met Keramische schijven ook ruim 33 meter nodig heeft...

Gewicht (en gewichtsverdeling) en grip lijken tegenwoordig de bepalende factoren voor de remweg (bij de eerste keer remmen).
_________________________________________
Tjolk.


01 okt 2008 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ik denk dat remmen niet percee beter zijn. Als een stalen rem maximaal wordt ingedrukt blokkeert het wiel (wat voorkomen wordt door ABS). Dat is bij keramische remmen exact hetzelfde.

Maximaal remmen is op de grens van het blokkeren. Dat kan met iedere (fatsoendelijke) rem. In mijn ogen is het enige voordeel van de keramische remmen het uitblijven van Fading. Wat alleen in de racerij belangrijk is en niet op de openbare weg.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


01 okt 2008 12:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Uiteindelijk bepalen de banden hoe hard je kan afremmen, dus bij straatgebruik is er weinig verschil.

Het pedaalgevoel is wel opvallend anders : veel directer, nog beter te doseren, geeft bakken vertrouwen.

Laatst een trackday gedaan en oa 75x van 185 naar 60 afgeremd : alles bleef aan 100% werken, pedaal zakt ook geen millimeter. Super dus.

PCCB is ideaal op een jonge tweedehands, dan betaal je er de absurde nieuwprijs niet voor...


01 okt 2008 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
jeroen heeft het er wel in geramd bij jullie :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


01 okt 2008 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Newt schreef:
hai Marcel,
Goede vraag. Ik ben van plan om eens een aantal leuke praktijktesten uit te voeren mbt remkeuze op de P's. Ik ben in het bezit van een driftbox waarmee ik exact het aantal meters remweg alsmede het aantal de-acceleratie G's kan meten. Uiteindelijk is de tractie tussen rubber en wegdek de meest bepalende faktor. Bij veel downforce in bochten is dit dus het beste te genereren naast de frictie tussen remschijf en blok.

Leuk idee Jeroen.

Heel veel verschil inderdaad tussen de conventionele remmen van de 996 Turbo (met 4 zuigers hoor ik nu, verklaard een hoop) en de PCCB op de Cayman. Tuurlijk is de Cayman ook iets lichter. Maar ik merkte vorige week meteen al op naar jou, dat de remmen van de Turbo lang zo zeker niet aanvoelen als de Ceramics op de Cayman. Die PCCB (2e generatie dus) is echt fenomenaal. Ook op nat is het niet te evenaren. Een echt debiel korte remweg op natwegdek. Het gebruik op straat ken ik niet, maar op een circuit is PCCB echt een hele uitkomst. Op straat kan ik me voorstellen dat er niet veel verschil zal zijn omdat de temperatuur niet echt in de remmen kan komen en er dus weinig voordeel is voor de PCCB. Wel vond ik het ook een mooie bijkomstigheid dat je geen remstof meer hebt in je wielen wanneer je PCCB gebruikt.


01 okt 2008 15:01
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.