Pagina 1 van 4
Dillema: 996 of 964 houden?
Geplaatst: 30 okt 2008 17:27
door M a r c
Ben nu al een week aan het wikken en wegen maar kom er niet uit....
Heb een hele mooie 996 3.6 gezien uit 2000. Prijs is goed en is natuurlijk een stuk moderner dan mijn 964. Maar zou ik het pure van de 964 niet gaan missen? Natuurlijk is die 996 met 320pk een stuk sneller, maar kan iemand mij ook vertellen of de snelheidsensatie anders is als in de 964? Heb sowieso geen idee in hoeverre de rijeigenschappen van zo'n 996 anders zijn dan van een 964. Daarnaast is de P puur voor de fun en rij ik er wellicht maar 2 á 3 dagen in de maand mee.

Wat is nou de enige echte goede beslissing?
Geplaatst: 30 okt 2008 17:30
door michael
Als je maar zo weinig rijd, 964 houden.
Geplaatst: 30 okt 2008 17:33
door Sander911
Maak uitgebreide proefrit en neem conclusie, bij mij gaf na 1 dag 996 de emotie de doorslag voor 993 maar dat blijft persoonlijk.
Geplaatst: 30 okt 2008 17:41
door $TEEF
no brainer
964
Geplaatst: 30 okt 2008 17:43
door molen934
996 van 2000 met een 3,6
Andere motor erin gezet

Geplaatst: 30 okt 2008 17:52
door renetrzes
Ik zou lekker voor de oerporsche gaan ,met ander woorden hou de 964.!!
Moderner hoeft per difinitie niet altijd leuker te zijn.
Geplaatst: 30 okt 2008 18:05
door wolf
2-3 dagen/maand? ---> 3.2

Geplaatst: 30 okt 2008 18:16
door Olaf
Als "hobbie" auto kan je MI inderdaad beter in de (waardevastere) 964 blijven rijden

Geplaatst: 30 okt 2008 18:36
door Peter
Wat voor antwoorden had je hier nu verwacht..!!
Ondanks dat een 996 een veel snellere, veel beter sturende, praktischer, veiliger en comfortabeler wagen is zullen ze wel beginnen over emotie en zo...... daarmee bedoelen ze dat een 964 lawaaiiger is, een mindere wegligging heeft, hogere onderhoudskosten heeft, roest, lekt en je aanhikt tegen torenhoge revisie kosten............ ja, daar wordt je wel emotioneel van

Geplaatst: 30 okt 2008 18:44
door Devils son
Peter 993 schreef:daarmee bedoelen ze dat een 964 lawaaiiger is,
Mooi geluid kan niet hard genoeg...
een mindere wegligging heeft,
Dus niet rijdt als een Golf.
hogere onderhoudskosten heeft,
Maar geen afschrijving waar je eng van wordt.
roest,
Ik begrijp dat een 996 veel sneller roest dan een 964. Ik kan bij mij overigens nergens roest ontdekken, zelfs niet op de bekende plekken.
lekt
Keerring iemand?
en je aanhikt tegen torenhoge revisie kosten............
996 en geen risico op torenhoge kosten t.a.v. de motor?
ja, daar wordt je wel emotioneel van
Nee, daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar die oervorm van de 911...
Geplaatst: 30 okt 2008 18:48
door Jaco
Geplaatst: 30 okt 2008 18:52
door Peter
Geplaatst: 30 okt 2008 18:53
door cabrio wim
Hoef hier eigenlijk niks meer aan toe te voegen.
Alles al perfect uitgelegd, dus 964.

Geplaatst: 30 okt 2008 18:57
door Peter
Hé, waar zijn alle 996 eigenaren................
Geplaatst: 30 okt 2008 18:59
door wolf
op de 996 ruilmotorbeurs in Knallstein

Geplaatst: 30 okt 2008 19:04
door drknauf
als de prijs zo goed is neem je hem er toch gewoon bij

nog beteh petahh

Geplaatst: 30 okt 2008 19:09
door Peter
drknauf schreef:als de prijs zo goed is neem je hem er toch gewoon bij

nog beteh petahh

Ik ben al voorzien hoor, Marc wil graag een 996.
Ik heb een 993, King of Porsche..........

Geplaatst: 30 okt 2008 19:12
door Frank
Als antwoord op je eerste vraag: ja het pure ga je missen, dat voelde ik namelijk ook bij de overstap van 911 carrera naar boxster.
helaas heb ik maar 1 garage, anders had ik die 911 er zeker bijgehouden.
Aangezien ik de box ook gebruik voor vakanties en veel getoer met totmbo, moest de 911 het veld ruimen op "comfort, airco e.d.
Bij jouw overstap naar 996 zal het wat minder zijn, want het is nog steeds het ikoon 911, sportuitlaatje erop en met het lawaai is het dan weer dik in orde. De rijeigenschappen van de 996 zijn soepel en veilig, net een bmw of audi.
Waarom kijk je als opvolger eigenlijk niet naar 993?
6 uur geweest, de piepers zijn gaar.
Geplaatst: 30 okt 2008 19:38
door M a r c
molen934 schreef:996 van 2000 met een 3,6
Andere motor erin gezet

Staat dat ie van 7-2000 is, wellicht al modeljaar 2001
Het is deze:
http://www.theojansen-porsche.nl/specs.php?auto=497
Zal ze morgen wel eens bellen om te vragen of het nou een 3.4 of 3.6 is... Hij stond eerst op Autotrack en daar stond 3.6 bij, maar die advertentie is inmiddels verlopen.
Als het een 3.4 is dan wordt het makkelijk, die wil ik niet...
Geplaatst: 30 okt 2008 19:42
door Olaf
... die
08-FT-KV is origineel (in Nederland) geleverd met 3387 cm3

Geplaatst: 30 okt 2008 19:53
door M a r c
Nou da's dan lekker....

Heb ik me voorniks heel de week lekker zitten maken....
Kan dit topic ook wel weer weg

Geplaatst: 30 okt 2008 19:58
door rob964.c4
en de moeilijke keus is ook meteen komen te vervallen, probleem opgelost
nu even serieus als ik jou reactie lees baal je echt dat geeft misschien wel aan de de keus voor jou de 996 zou zijn.
robert
Geplaatst: 30 okt 2008 20:07
door MS964
964 rulezzzzzzzzz!

Geplaatst: 30 okt 2008 20:17
door horn
Ik zou die 3.4 nemen. Zonder bluf is het leven duf...

Maar hoezo wik en weeg je? Ben je je 964 zat? Heb je uberhaupt ooit in een 996 gereden?
wellicht helpt dit je:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 913#113913 
Geplaatst: 30 okt 2008 20:49
door LarsW
Hohoho... mag ik mij even gaan verdedigen?
996 te comfortabel? Ja, maar tegelijkertijd ook super sportief, hoekt vele malen beter dan bijv. de overprised 993, dat is namelijk het grote pluspunt van de auto..
996 niet lawaaierig genoeg? Sportuilaat.
996 niet betrouwbaar? Gewoon goed warm rijden en goed onderhouden, no prob. Net als iedere Porsche trouwens... (Ga trouwens ook maar eens na hoeveel mensen dit probleem hebben gehad, volgens Porsche zelf slechts 4 a 6% van alle verkochte 996'en)
De 996 is een HELE goede auto, maar als het geen daily driver word dan kan ik me voorstellen dat je voor de 964 kiest.
En wat de snelheidsensatie betreft, die is dik in orde hoor.
Gr. Lars