Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 4:58



Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Tom80 schreef:
Ik probeer elke keer te luisteren naar de deuren van een Z1. Klinken nergens naar. :?


Klinken als de deuren van Startrek die open en dicht gaan . :wink:
_________________________________________
Timeless objects


04 maart 2009 8:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Airhead schreef:
Een Z3 en een Boxster vergelijken. :roll:
Dan heb je ook wel de blinde en de lamme van BMW resp. Porsche te pakken. :wink:


En bedankt.

Opinions are like assholes, everybody has one.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


04 maart 2009 9:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
jongens jongens, blijft allemaal relatief, en emotie speelt ook een cruciale rol denk ik! Een Porsche is en blijft een icoon, dat is onvervangbaar. tegelijkertijd maakt BMW erg goede auto's, denk eens aan de Z4M, of de Z8. Echht niet iets om je voor te schamen, super rijijzers. Maar.. geen Porsche uiteraard :wink: .
Zoals eerder gezegd, als die Boxster zo tegenvalt; gauw op zoek naar een S!


04 maart 2009 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Discussie tussen Boxster of Z3...........
Maak me niet gek.Bij de Z3 kan ik kiezen voor een Z3M..........
Een goede Z3 (met weinig km's en onderhoudsverleden) begint bij 10.000 euro.Een Boxster doet bijna het dubbele.De Boxster heeft alleen een 204 pk sterke 2.5 liter-motor,terwijl ik bij de Z3 kan kiezen uit een 1.8 en 1.9 4-cilinder,een 2.8 of een 3.2 6-cilinder (321 pk i.c.m een 6-bak).
Het interieur van een Z3 vind ik mooier.

BTW:Ik denk dat het geen 944 Turbo wordt,maar een mooie M3 E-36."Ook bij hoge km-standen,mits goed onderhouden,blijft de 3.2 6-cilinder van de M-3 klinken als een Zwitsers uurwerk" was het commentaar van Autoweek...
Eat your heart out,Porsche.

Af en toe slaat de balans,voor mij,toch echt uit naar BMW........... :twisted: :wink:
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


04 maart 2009 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
op naar het bmw forum dus. volgens mij is pf voor mensen die porsche het einde vinden. (bmw heeft overigens dikke wagens, maar een bmw is nog geen porsche!)
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


04 maart 2009 21:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Yep.
Porsche = Blonde spetter
BMW = Frigide modepop

amen 8)


04 maart 2009 22:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


04 maart 2009 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
:popcorn:


04 maart 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik hoop wel dat FW overstapt naar BMW, want als je de Boxster vindt rijden als een Audi A3 (wat ook een leuke auto is) heb je duidelijk te weinig ervaring om een auto te beoordelen. En dan is de betreffende Boxster beter af bij een andere liefhebber!

Vind het ook niet zo'n handige combinatie, een boxster en een Z3 Coupé. Er staat bij Witmer en Odijk in Warmond een hele mooie MZ3 coupé ( al een jaar ), die zullen daar graag je Boxster op inruilen. Want die zijn ze namlijk wel zo weer kwijt!
Succes!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


04 maart 2009 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 
+1 Afbeelding
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


04 maart 2009 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht FW en dom gehannes
Waarom zou die jongen moeten overstappen, hij geeft zijn mening en hij wordt eigenlijk vriendelijk verzocht naar de BMW forum over te stappen.

Dom gehannes, ik vind alleen dat je de 2.5 niet kunt vergelijken met een 2.8 en daarnaast blijft het alleemaal gevoel. En wees eerlijk de 2.5 is gewoon een te softe motor voor de boxster.

Dus zou ik in een 2.8 rijden van de bmw welke een heerlijke motor is naast een 2.5 van de Boxster zou mijn keuze ook vallen voor de z3 helaas niet het model blijft net zoals de boxster een vrouwen auto.


04 maart 2009 23:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
als ik hier zou komen en zou zeggen. ik heb een 911, eigenlijk wel een mooie auto maar mijn fiat multipla rijdt beter. in de bochten is de 911 toch wat minder dan de multipla en ook de acceleratie vind ik niet echt super. vind fiat echt een geweldig merk. mijn volgende auto wordt zeker weer een fiat.
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


05 maart 2009 1:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ralf996 schreef:
als ik hier zou komen en zou zeggen...(...)


Dan zou ik vragen of je een goede Carnaval gevierd had :tongue: :drunken: :cheesy:


05 maart 2009 4:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Zie emotiocons.
Zowel BMW als Porsche maken auto's die het rijden tot een beleving maken.Het is niet of het één of het ander.
Beiden kunnen best samen.Sommigen op het forum doen dat ook.

Bij de starter van dit topic krijgt de Z3 het voordeel van de twijfel,en komt hier ook voor uit.Bij sommigen valt dat verkeerd.Het zij zo. :wink:
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


05 maart 2009 8:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht 
ralf996 schreef:
als ik hier zou komen en zou zeggen. ik heb een 911, eigenlijk wel een mooie auto maar mijn fiat multipla rijdt beter. in de bochten is de 911 toch wat minder dan de multipla en ook de acceleratie vind ik niet echt super. vind fiat echt een geweldig merk. mijn volgende auto wordt zeker weer een fiat.


Als je een 996 bezit kan ik het wel begrijpen. Maar ik denk dat de boxster en de z3 toch dichter bij elkaar liggen dan een multipla en een 996.


05 maart 2009 8:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
ralf996 schreef:
.... ik heb een 911, eigenlijk wel een mooie auto maar mijn fiat multipla rijdt beter... vind fiat echt een geweldig merk.......


ik heb ook een multipla :roll:
als je zegt dat een multipla beter is dan een 911 :shock: , dan denk ik dat ik nooit een 911 zal kopen :!:
_________________________________________
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.


05 maart 2009 8:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Sinds wanneer is 204pk te weinig voor een auto van 1220kg? :roll:

Mensen die denken dat het om keihard rechtdoor-rijden gaat, snappen niets van het Boxster-concept.

Die kunnen inderdaad beter een BMW kopen. :twisted:


05 maart 2009 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Pfff wat een waardeloze discussie...

vergelijk je een Z3 1.8 met de Boxster S of een Z3 ///M met de Boxster 2.5? Geef mij dan maar de ///M!

nee serieus, de kwaliteit van de BMW is over het algemeen wat minder in vgl met de Porsche...ook is de Porsche veel meer een sportwagen...over de remmen moet je ni discussieren, die van BMW zijn waardeloos.

Ik vind het super van Porsche dat ze tenminste nog moeite doen om dagdagelijks bruikbare sportwagens te maken a la GT3 enzo...en dat ze daarbij proberen het gewicht binnen de perken te houden... Als je bij BMW gaat shoppen, de M3 heeft een gulzige V8 en weegt 1.8 ton... niet meteen mijn definitie van een sportwagen.

Soit, het is maar wat je wil...maar BMW bouwt verre van slechte auto's
_________________________________________
Respekt für die Eltern


05 maart 2009 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Zo denk ik er ook over Mich (alhoewel ik meeste Porsche's stiekem ook nog iets te zwaar vind).

En het metaalachtige geluid bij het openen en sluiten van de deur van een luchtgekoelde 911 hoort toch net bij zijn charme. Is een uniek en onmiddelijk herkenbaar geluid;
http://www.youtube.com/watch?v=WESyjD5hNE0&feature=related


05 maart 2009 15:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht 
Retep968 schreef:
Sinds wanneer is 204pk te weinig voor een auto van 1220kg? :roll:

Mensen die denken dat het om keihard rechtdoor-rijden gaat, snappen niets van het Boxster-concept.

Die kunnen inderdaad beter een BMW kopen. :twisted:


Even een klein test verslag van autovisie en die hebben volgens mij toch wel een eerlijke kijk op de verschillende modellen waaronder ook de te kleine 2.5 van de boxster.

:arrow: Wij hebben Porsche ooit beticht van te weinig vermogen. De 200 paardenkrachten van de eerste Boxster waren gewoon niet toereikend om van deze Porsche de serieuze sportwagen te maken die we er eigenlijk bij in gedachten hadden. Inmiddels heeft Porsche dat gebrek aan vermogen op twee manieren rechtgezet. Ten eerste heeft de basis-Boxster nu een topvermogen van 220 pk (was 204) en ten tweede is er de Boxster S met 250 pk :twisted:


05 maart 2009 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht 
Qua vermogen (spreek ik uit mijn beleving) vind ik genoeg voor mij .... wanneer kun je hier in NL hard op en doortrekken? Weinig (woon zelf wel in de randstad).... Uiteraard iets meer is altijd lekker! Maar dan ben ik binnen de korste keren mijn rijbewijs kwijt en dat kan ik niet hebben met mijn werk (punt)

De 2.5 vind ik lekker rijden en meer dan genoeg vermogen om met het verkeer mee te komen :) :) ik trek een fiat punto er uit :twisted:

hahhaahaha Maar ieder zijn meug!
_________________________________________
Het leven gaat door..


05 maart 2009 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
+1

De low end torque valt wat tegen, dat klopt. Maar ik hoef echt niet de hele dag plankgas te rijden. Laat dat maar aan de boemboempetjes over in hun aftandse Seats en BMW's.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


05 maart 2009 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Retep968 schreef:
Sinds wanneer is 204pk te weinig voor een auto van 1220kg? :roll:



zoals je in dit topic ziet is het soms zelfs te veel... of zou dit stiekum een 2.7 zijn :wink:

@Anton, voor low-end torque zit je bij de BMW-diesels wel goed, maar de meeste benzineversies van de Z3 geven onder de 3000 toeren ook niet thuis
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


05 maart 2009 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
roenkie schreef:
voor low-end torque zit je bij de BMW-diesels wel goed, maar de meeste benzineversies van de Z3 geven onder de 3000 toeren ook niet thuis


Wel eens van "vanos" gehoord? Die benzine versies gaan ook onder de 3000 toeren als een speer.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 maart 2009 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
beamers. zal best goed spul zijn maar not for me. imagoprobleempje.
_________________________________________
oud is beter


05 maart 2009 21:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.