Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 mei 2024 12:56



Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
BMW imagoprobleempje? Ach, hoeveel mensen denken er niet dat je een proleet bent omdat je in een P rijdt. Boeiend! :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 maart 2009 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Proleet past meer bij BMW in mijn optiek .....
_________________________________________
Timeless objects


05 maart 2009 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Interessant om te zien hoe sommigen in de verdediging gaan. :shock: Laat het een geruststelling zijn dat het merendeel van de 911 rijders bij lange na niet het zogenaamde hogere vermogens potentieel tot uiting kunnen brengen. Misschien wel rechtdoor, maar niet als er flink veel bochten in het spel komen. Een Boxster is en blijft een fantastisch stuk techniek met de mogelijkheid om af en toe lekker open te rijden.

Ik heb eerder diverse Boxsters gereden en de fun doet zeker niet onder voor een 911. Je kan het eigenlijk ook niet met elkaar vergelijken. Degene die dat wel doen en afgeven op de ander hebben eerder zelf een complex. :mrgreen:


05 maart 2009 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
amandus schreef:
Proleet past meer bij BMW in mijn optiek .....


Waarom? http://www.youtube.com/watch?v=Ir9wAP6lyx0
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 maart 2009 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Daarom! http://www.nu.nl/algemeen/1926541/vastgoedhandelaar-geliquideerd-in-bussum.html
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


05 maart 2009 22:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
MarkS schreef:
Wel eens van "vanos" gehoord? Die benzine versies gaan ook onder de 3000 toeren als een speer.


Yep.. de Z3 is zelfs van dubbele vanos voorzien, blijf wel bij m'n standpunt trwns :wink:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


05 maart 2009 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
@Anton: :lol: Tja, wat is erger, een "vastgoedhandelaar" die in zijn X6 wordt geliquideerd, of een "drugscrimineel" die in zijn GT3 probeert aan de politie te ontkomen. Ik maak me weinig illusies over wat anderen over mij denken als ik in een P of BMW rijd. Ik rij die auto tenslotte voor mezelf. Ik zou noch de X6 noch de GT3 daarvoor laten staan. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de GT3 maar dat heeft niks te maken met imago.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 05 maart 2009 23:40, in totaal 2 keer bewerkt.



05 maart 2009 23:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
roenkie schreef:
Yep.. de Z3 is zelfs van dubbele vanos voorzien, blijf wel bij m'n standpunt trwns :wink:


Als die Z3 van '99 is kan het ook een single vanos zijn. Als het een dubbele betreft dan gaat ie onder de 3000 toeren ook flink vooruit. Praat ik nog niet over een 3.0 of M uitvoering. Vooral de laatste gaat echt als de brandweer.

Ik vind Porsche een puur sportwagen merk, dat steeds meer "normale" auto's met sportieve inslag is gaan maken. BMW maakt "normale" auto's met een sportieve inslag maar de focus ligt daar niet op het bouwen van pure sportauto's. Qua rijden, techniek en kwaliteit heb ik een zeer goede indruk van BMW, vergelijkbaar (maar niet gelijk) aan hetgeen Porsche levert. Ik ken geen ander automerk ,dat in alle klasses modellen levert, dat dit niveau zo dicht benadert.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 maart 2009 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
ruud964 schreef:
Interessant om te zien hoe sommigen in de verdediging gaan. :shock: Laat het een geruststelling zijn dat het merendeel van de 911 rijders bij lange na niet het zogenaamde hogere vermogens potentieel tot uiting kunnen brengen. Misschien wel rechtdoor, maar niet als er flink veel bochten in het spel komen. Een Boxster is en blijft een fantastisch stuk techniek met de mogelijkheid om af en toe lekker open te rijden.

Ik heb eerder diverse Boxsters gereden en de fun doet zeker niet onder voor een 911. Je kan het eigenlijk ook niet met elkaar vergelijken. Degene die dat wel doen en afgeven op de ander hebben eerder zelf een complex. :mrgreen:


:cheers:thanx, een begrijper :!:
_________________________________________
voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com


06 maart 2009 8:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
MarkS schreef:
Ik ken geen ander automerk, dat in alle klasses modellen levert, dat dit niveau zo dicht benadert.


Mijn voorkeur zou dan toch echt naar Audi uitgaan.

Alle soorten mensen rijden in dure auto's, dus ook zij die niet een "nette" 9 tot 5 baan hebben... Laat ik het zo maar even noemen. Bepaalde mensen hebben nu eenmaal meer behoefte aan display of power. Of van geld. Dus een dure auto als statussymbool zonder auto liefhebber te zijn... Zoals die boef met zijn GT3.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


06 maart 2009 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Misschien was dat ook wel een liefhebber, je weet het niet he? Het een sluit toch zeker het ander niet uit. :mrgreen:


06 maart 2009 10:13
Profiel
Bericht 
Ik heb hélemaal niets met de Z-modellen van BMW. Werd zojuist voorbij gezoefd door dit model (5 serie) en dat vind ik dan wél weer een mooie BMW:

Afbeelding


06 maart 2009 10:25
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
MarkS schreef:
roenkie schreef:
Yep.. de Z3 is zelfs van dubbele vanos voorzien, blijf wel bij m'n standpunt trwns :wink:


Als die Z3 van '99 is kan het ook een single vanos zijn. Als het een dubbele betreft dan gaat ie onder de 3000 toeren ook flink vooruit. Praat ik nog niet over een 3.0 of M uitvoering. Vooral de laatste gaat echt als de brandweer.

Ik vind Porsche een puur sportwagen merk, dat steeds meer "normale" auto's met sportieve inslag is gaan maken. BMW maakt "normale" auto's met een sportieve inslag maar de focus ligt daar niet op het bouwen van pure sportauto's. Qua rijden, techniek en kwaliteit heb ik een zeer goede indruk van BMW, vergelijkbaar (maar niet gelijk) aan hetgeen Porsche levert. Ik ken geen ander automerk ,dat in alle klasses modellen levert, dat dit niveau zo dicht benadert.


onzin...dubbele of enkele VANOS maakt geen zak verschil uit voor het trekken vanuit laag toeren. De tweede VANOS op de uitlaat die later gekomen is dient enkel voor het spelen met de openingstijden van de uitlaatkleppen om zodoende de kat sneller op temperatuur te brengen. Een kenner zal dit direct beamen daar de koudstart met dubbele VANOS van de ///M motor gepaard gaat met een onrustig stationair toerental van ongeveer 1500rpm gedurende een minuut.

Ben destijds van Z3 ///M Coupé naar 996 3.4 overgestapt... de Porsche motor is "voller", beter bij laag toeren en ook minder stroef...de ///M was wel nog een tikkeltje minder dorstig dan de 996. Beide fantastische motoren en uitstekend bruikbaar in dagelijks verkeer.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 maart 2009 13:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
MichM3 schreef:
onzin...dubbele of enkele VANOS maakt geen zak verschil uit voor het trekken vanuit laag toeren.
:roll:

"Double-VANOS improves low rpm power, flattens the torque curve, and widens the powerband for a given set of camshafts. The double-VANOS engine has a 450 rpm lower torque peak and a 200 rpm higher horsepower peak than single-VANOS, and the torque curve is improved between 1500 - 3800 rpm. At the same time, the torque does not fall off as fast past the horsepower peak."

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/vanos.htm

:salut:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 maart 2009 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
allemaal veel bla-bla waar je in de praktijk niks van merkt... een beetje zoals de Vario-Ram motor op de latere 993...meer pk, meer koppel...maar de 272pk variant blijkt in de praktijk toch nog steeds de leukste

Trouwens, dé BMW tuner bij uitstek - Alpina genaamd - heeft op de 6-cil lijn motoren NOOIT de dubbele VANOS gebruikt, maar de enkele...waarvoor staat Alpina gekend? => koppelrijke motoren...als die dubbele VANOS dan zo broodnodig zou zijn voor mid-range koppel, dan hadden ze die wel gebruikt hoor.

Spreek een BMW kenner aan over dubbele VANOS en hij gaat u hetzelfde vertellen...het was eerder een vergiftigd geschenk op de motoren...bracht meer problemen dan dat het goed deed :wink:

:!:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 maart 2009 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Bla bla onzi... Ach laat maar. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 maart 2009 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
Lydia schreef:
Ik heb hélemaal niets met de Z-modellen van BMW. Werd zojuist voorbij gezoefd door dit model (5 serie) en dat vind ik dan wél weer een mooie BMW:

Afbeelding


dat is inderdaad een dikke, maar de normale 5 serie ziet er lang nie zo mooi uit. dat is een 5 met m-sport pakket, heb zelf tijdje terug gekeken voor een 535d m-sport en is echt een super wagen, maar meer als gebruiksvoorwerp. Porsche is geen object om puur van a naar b te komen vind ik dan
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


06 maart 2009 14:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 maart 2009 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Werd het toch nog een BMW forum... :mrgreen:

Begrijp het overigens wel hoor, want in het draadje "ook mooi" is hiervoor geen plaats. :twisted: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


06 maart 2009 15:12
Profiel
Bericht 
Ik ga gewoon sparen voor een Twingootje Cabrio :lol:

Spypics:
Afbeelding


06 maart 2009 19:30
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Aan die foto te zien gaat de kleur van Horn het helemaal worden dit jaar :mrgreen:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


06 maart 2009 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Lydia schreef:
Ik ga gewoon sparen voor een Twingootje Cabrio :lol:

Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


06 maart 2009 20:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PB
Bericht 
wat een discussie:) merk wel dat het gevoelig ligt. Maar de boxster is een super auto, zeker met mooi weer! Alleen BMW heeft ook hele goede rij eigenschappen heb ik ontdekt.


07 maart 2009 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
nie terug krabbellen FW ik sluit me volledig bij je aan gewoon k*tbakken die porsche boxsters. wou er dood nog nie in aangetroffen worden.

ik zit ook maar noodgedwongen op dit forum BMW forum had een leden stop. dus daarom maar hier heen.

tja soms moet je wat he
_________________________________________
born to be alive


07 maart 2009 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Nou, nou, wat een taal! :evil:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


07 maart 2009 19:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.