Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 1:08



Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PB
Bericht porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!!
Sorry maar ik moet dit echt even kwijt. Na een tijdje gereden te hebben in mijn BMW Z3 coupe heb ik gisteren mijn porsche boxster weer uit de garage gereden.

Wat een verschil!! Ik dacht echt dat porsche het merk was maar dit valt me echt tegen. Als ik de deuren dicht sla klinkt dit vele malen mooier bij de BMW dan van de porsche. Ook het gevoel van rijden geeft de BMW mij veel meer. Het schakelen is veel directer, door de bocht gaan of de vering. Ook het interieur is lekker basic van de BMW, geen hoog tapijt gehalte. Ik vergelijk de boxster eerder met een audi a3 qua rij gedrag dan echt met een sportauto. De BMW Z3 coupe heeft me ogen wel geopend!

Misschien in de toekomst maar een BMW z3 cabrio inplaatst van een boxster. WIe denkt er nog meer zo over? of is dit vloeken in de kerk:)


03 maart 2009 0:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Zo, jij denkt ik zal de knuppel eens even in het hoenderhok gooien... :shock:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


03 maart 2009 0:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Jij durft...en dat om kwart voor 12.
Ben benieuwd of je het commentaar van al de forummers overleefd.
Het is tenslotte een P forum, dus meer liefhebbers dan....

Succes :D
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


03 maart 2009 0:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Deze is echt TE makkelijk, dus die ga ik niet doen :cheesy:


03 maart 2009 0:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PB
Bericht 
misschien ligt het ook gewoon aan het model boxster?


03 maart 2009 0:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Koop een andere uitlaat! En als je dan kippevel hebt, kan je weer genieten!

Je moet ook rekening houden met het verschil coupé vs. cabrio :idea:
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


03 maart 2009 1:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nee hoor, mee eens, BMW rulez! :mrgreen:


03 maart 2009 1:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!!
FW schreef:

Wat een verschil!! Ik dacht echt dat porsche het merk was maar dit valt me echt tegen. Als ik de deuren dicht sla klinkt dit vele malen mooier bij de BMW dan van de porsche.:)


Als dit belangrijk is, moet je gewoon een Mercedes G-klasse kopen, door de drukverplaatsing bij het sluiten van de deuren vliegt zowel je Boxster als je Z3 in de gracht.

Voor de rest geen ervaring met beide wagens.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 maart 2009 7:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Is inderdaad een open deur, maar ik heb geen ervaring met de Z3. Het rijden in de Boxster (2.7 ltr) vind ik nog altijd erg lekker. Prima auto om cabrio heel relaxt rond te toeren door het zonnetje.
Begrijp me goed: geen sportauto. Totaal niet te vergelijken met de rijervaring in een (vooral oudere) 911.

Maar misschien wordt hij binnenkort inwisseld op een beamer, wie weet. :wink:


03 maart 2009 8:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht Re: porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!!
FW schreef:
Wat een verschil!! Ik dacht echt dat porsche het merk was maar dit valt me echt tegen...... De BMW Z3 coupe heeft me ogen wel geopend!

Misschien in de toekomst maar een BMW z3 cabrio inplaatst van een boxster. WIe denkt er nog meer zo over? ......


het volledige Boeren Mest Wagen-forum :?:
_________________________________________
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.


03 maart 2009 8:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
da's mooi om te horen, wat doe je dan nog met dat boxster hok...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


03 maart 2009 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik heb al met de Boxster 2.5 en een Z3 cabrio gereden en geef mij maar de Boxster, hoewel ik de gewone 2.5 ook maar een softie vind. De Z3 heeft me niet 1 keer overtuigd.

Uiteindelijk zijn dit ook geen 2 sportwagens maar wagens om toertjes met te doen als het goed weer is.

Vergelijk de Z3 coupé (motor 2.8?) eens met een Cayman (S) :wink:


03 maart 2009 8:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2, 968 CS Racer, Boxster S, Ducati 748 SPS, BMW 330D Cabrio.
Heidelberg - Duitsland
Bericht 
Ik heb een Z3 cabrio voor normaal gebruik en denk er juist aan, vanochtend nog, om deze in te ruilen voor een Boxster. Heb de laatste tijd een aantal keer in een Boxster S gereden en dat beviel prima. De BMW trouwens ook maar het heeft net iets meer zo een Boxster. Als ik de Z3 met de 993 vergelijk is het helemaal geen moeilijke keuze meer. Maar goed ieder zn ding natuurlijk.


03 maart 2009 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kan me er een klein beetje iets bij voorstellen maar we praten wel over twee totaal verschillende auto's
Kan over de Z3 niet zo heel goed oordelen maar een Z4 rijdt wel degelijk erg goed met zeer direct gevoel in het stuur en dan ook nog eens behoorlijk comfortabel. Maar daarmee is het in vele opzichten nog geen Porsche.
Met een 911 vergelijken is echt appels en peren. Dat zijn twee hele verschillende klassen.
Maar zoals gezegd ik kan me er iets bij voorstellen. Tijdje terug ook iemand gesproken die een 993 had en nu een M5 heeft gekocht. Die beweert ook bij hoog en bij laag dat hij nooit meer een Porsche wil hebben.
Ach ieder zijn meug toch.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 maart 2009 11:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Ben eigenaar geweest van een Z3M coupe , kon mij echt niet boeien , waardeloze bouwkwaliteit , alles zat schots en scheef ! Auto werd in USA gebouwd was de verklaring van BMW . Geluid was het ook niet voor mij , kon niet tippen aan een Porsche .......De zit was ook niet lekker , net of je scheef zat en mn rechter knie constant tegen de middeconsole schaafde , eeltplekken aan over gehouden ......Overigens maar niet te spreken over de kant waar de motor zich begaf.....van de verkeerde kant :wink:
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Kunnen we niet een apart subforum maken voor dameskappers? Want geleuter over Boxster vs. Z3 vervuilt natuurlijk... :twisted:


03 maart 2009 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Goed idee hebben die advocaten altijd , en dat voor niets ......

Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
watvoor motor ligt er in je z3? als het een 2.8 of 3.0 is zou ik het me nog kunnen voorstellen, heb er zelf ook voor gekeken, maar vind het toch niet echt speciaal genoeg want zelfs mn bejaarde buurvrouw rijdt er een :lol:
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


03 maart 2009 12:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ben ook benieuwd welke jaartallen je met elkaar hebt vergeleken, een boxster my03 heeft namelijk een duidelijk betere afwerking dan een my97.

Wat me opviel aan de BMW 325 die ik heb gereden is dat de automaat echt uitermate langzaam was, zelfs t.o.v. de tiptronic. Ook als je inhaalde en dan ff tussenvoegde om vervolgens de volgende auto in te halen schakelde de beamer meteen weer naar 5 waar de boxster in 3 bleef zodat je er meteen weer vandoor kon.
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


Laatst bijgewerkt door roenkie op 03 maart 2009 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.



03 maart 2009 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Jij hebt je profiel maar voor de helft ingevuld. Waarschijnlijk rijd je in een 2.5 en heb jij in een 3 liter Z3 gereden. Ik zou zeggen, meld jij aan bij het BMW forum en stop met het vervuilen van dit forum. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


03 maart 2009 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
En ik wilde hem net mijn Z3 2.8 Roadster aanbieden... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 maart 2009 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Misschien wil ie zn Boxster op je Z3 inruilen , is ie teminste weer in goed handen die Boxster....... :idea:
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Dat sowieso. Maar ik wilde nu juist een auto ver-kopen en niet weer een andere erbij. Ookal is dat een P. En dan moet hij er natuurlijk wel een bom duiten bijleggen. Het blijft tenslotte een BMW waar hij z''n Boxster dan op zou inruilen. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 maart 2009 14:23
Profiel
Bericht Re: porsche boxster sportieve auto BMW de sportauto!!
Sorry maar ik moet dit echt even kwijt. Na een tijdje gereden te hebben in mijn Twingo heb ik gisteren mijn porsche 993 4S weer uit de garage gereden.

Wat een verschil!! Ik dacht echt dat porsche het merk was maar dit valt me echt tegen ... (enz, enz)


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


03 maart 2009 14:35
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Funny Lady :lol: Die lady Lydia

Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 15:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.