Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 21:04



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
De mythe rondom de 996 GT2 

996 GT2 is geldverkwisting
Ja 12%  12%  [ 3 ]
Nee 88%  88%  [ 23 ]
Totaal aantal stemmen : 26

De mythe rondom de 996 GT2 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht De mythe rondom de 996 GT2
Luitjes,

Hij is (d8 ik) nog nooit besproken hier, maar hoe denkt Porsche minnend Belgie en Nederland nu eigenlijk over de:
Afbeelding

996 GT2
Het zou zijn dat als je niet weet wat je met je geld wil doen, en je perse een 911 wilt rijden je dan een GT2 aanschaft, zijn tuurlijk wel ff behoorlijk dure karretjes.

Iedereen roemt maar over de GT3 en niemand hoor je over de GT2.

Hij zou te zwaar zijn, nou en :!: , vermogen genoeg.
Hij zou te duur zijn, nou en :!: , maakt dat nou uit als je genoeg hebt.
Hij zou te breed zijn, nou en :!: , turbobreed is niet lelijk, zelfs verplicht bij een 996.
Hij zou geen echte 911 zijn, nou en :!: , ziet er wel zo uit.
Hij zou onveilig zijn, nou en :!: , een GT3 en een boel andere elfers hebben ook alleen maar 2wd.

Je kan zeggen wat je wil, maar er vandoor gaat ie als de wiedeweerga, en ankers dat ie heeft.

Ik vindt hem mooi en exclusief, en zou hem best wel op de oprit willen hebben.


17 nov 2004 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ik ook.
Maar voor dat geld liever een GT3 en nog iets leuks er bij.
Dat is ook de algemene tendens wanneer je het over de GT2 hebt.
Ik weet nog dat Autovisie met zo'n GT2 vanuit Nederland naar Italië zijn gereden om te gaan rijden met de F360??, maar ze mochten met de GT2 niet op het parkeerterrein de auto stallen :roll:
De redacteur, Thomas Bangma, was eerst ook erg benauwd om met dat ding op pad te gaan, immers veel sneeuw en slechte omstandigheden, maar op het eind wilde hij het liefst zo'n GT2 mee naar huis.


17 nov 2004 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
RS-R heeft het over de Autovisie van 4 december 2003, nr 25.

Ik vind het ook een prachtige wagen, maar dat is het enige wat ik er over kan zeggen. Helaas, geen (rij)ervaring mee. Je ziet ze maar zelden op de openbare weg. Sinds de zomer staat er eentje te koop bij Hoogenboom in Rotterdam, vraagprijs 169.900,- euro, 14.000 km. en drie jaar oud.


17 nov 2004 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
GT2 hoort eigenlijk in het "exclusief" draadje thuis.
In het "wild"pas 1 keer gezien.
Schijnt dat de Nederlandse en Duitse Porsche dealers de auto alleen maar op bestelling leveren.
Je ziet dan ook haast geen enkele nieuwe in de showroom staan.


17 nov 2004 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ik vind 'm heel mooi hoor, maar ik ruil er niet mee ; voor mij persoonlijk heb ik 't ultieme model, de GT hierbij niet meegerekend natuurlijk, want anders ging hij vanmiddag nog weg!


17 nov 2004 14:31
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Kijk, een C GT is niet aan mij besteed, maar hoefde ik het zelf niet te betalen, dan of een 996 turbo (vanwege de 4wd) of een GT2.

De Wittebrug heeft er een paar verkocht, en man wat een machines, tis een beetje voor de niet racers onder ons, gewoon knallen.


Afbeelding
En kijk is bij Hoogenboom, net daarvoor staat nog de 'Poor mans 4s' van Sjonnie :lol:

Maar voor de liefhebbers er is er 1 te koop in R-Dam

http://ucl.porsche.de/nl/ucl/pages.car?car_id=WP0ZZZ99Z1S6952302


17 nov 2004 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
RS-R schreef:
In het "wild"pas 1 keer gezien.


Dan wordt het tijd dat je in 2005 een keer naar de Nürburgring gaat. Ik heb er daar al tientallen in het wild gezien. Hierbij een voorbeeldje:

Afbeelding

Ook een Carrera GT kom je daar zo maar in het wild tegen:

Afbeelding

Ik zal volgend jaar (de Ring is vanaf komend weekend dicht) wel een keer het initiatief nemen om met een aantal Porschisten die kant op te gaan. Helaas heb ik er ook al aantal GT2's in de vangrail zien hangen en dat doet pijn. Voor meer "exclusieve" Porsches in het wild zie mijn site www.ring-world.nl

Paskal


17 nov 2004 16:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
De GT2 verschilt met de turbo in aantal zitplaatsen omdat deze wagen net als de GT3 geen zitplaatsjes achterin heeft. Dat is wel een beetje jammer. :cry:


17 nov 2004 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Geld verspilling? Denk het niet.
Als ik zou moeten kiezen tussen een "gewone" 996 turbo en de GT2 dan zou het zonder twijfel de GT2 worden. Niet zo zeer vanwege het extra vermogen maar wel vanwege de achterwiel aandrijving en de meer "spartaanse" (voor zover je het zo kan noemen) uitvoering.

Zou ik er een kopen als ik het geld zo uit m'n mouw zou kunnen schudden?
Waarschijnlijk niet...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


17 nov 2004 17:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Mooi ding, teveel geld... Denk dat ie niet echt verkocht wordt, omdat het nog steeds een Porsche is... Voor dat geld stap je ook in een Ferrari of een Lambo, doet het toch beter bij je "feestjes" (als je begrijpt wat ik bedoel, mensen die zo'n auto voor de status kopen)...

Over die CGT... Ik zou hem niet kopen, klinkt niet als een Porsche, maar..... ;)


17 nov 2004 21:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
paSCal schreef:
Mooi ding, teveel geld... Denk dat ie niet echt verkocht wordt, omdat het nog steeds een Porsche is... Voor dat geld stap je ook in een Ferrari of een Lambo, doet het toch beter bij je "feestjes" (als je begrijpt wat ik bedoel, mensen die zo'n auto voor de status kopen)...

niet helemaal eens
dit is er een voor de connaisseur die zonder niergordel wil rijden of een verzamelaar...
jouw redenatie volgende zouden bedrijven als gemballa en ruf, die vaak nog duurder zijn, al jaren brodeloos zijn
er is absoluut een markt voor deze auto imho
_________________________________________
Got coffee?


17 nov 2004 21:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Marco schreef:
paSCal schreef:
Mooi ding, teveel geld... Denk dat ie niet echt verkocht wordt, omdat het nog steeds een Porsche is... Voor dat geld stap je ook in een Ferrari of een Lambo, doet het toch beter bij je "feestjes" (als je begrijpt wat ik bedoel, mensen die zo'n auto voor de status kopen)...

niet helemaal eens
dit is er een voor de connaisseur die zonder niergordel wil rijden of een verzamelaar...
jouw redenatie volgende zouden bedrijven als gemballa en ruf, die vaak nog duurder zijn, al jaren brodeloos zijn
er is absoluut een markt voor deze auto imho

Je hebt helemaal gelijk, je bedoelt hetzelfde als ik... Met dat ie "niet echt" verkocht wordt, bedoel ik, dat ie niet veel verkocht wordt....

De mensen die snel zoveel geld op tafel gooien voor een auto, kopen niet deze auto... Zo bedoelde ik hem ;)


17 nov 2004 21:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
geen idee of er veel verkocht worden :?:
eens dat een patser een andere wagen zou uitkiezen, deze ziet er "te doorsnee" uit, dat soort lui kopen eerder een rode, gele of oranje 4re/lambo/cgt waar je meer mee opvalt 8)
_________________________________________
Got coffee?


17 nov 2004 21:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
paSCal schreef:
[
De mensen die snel zoveel geld op tafel gooien voor een auto, kopen niet deze auto... Zo bedoelde ik hem ;)


Dus dat zijn kenners met poen :?: die hem wel kopen.


17 nov 2004 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
John4S schreef:
paSCal schreef:
De mensen die snel zoveel geld op tafel gooien voor een auto, kopen niet deze auto... Zo bedoelde ik hem ;)

Dus dat zijn kenners met poen :?: die hem wel kopen.

Zal wel moeten, nou ff serieus, ding is LOEI-duur... 3 jaar oud en nog 170.000 Euro! Voor dat geld heb je ook een Turbo uit die tijd, en geef je je vrouw er een nieuwe Boxster bij! (kuch)...
Of een GT3 uit 2004 met 20k km, en dan hou je nog 25k over ;)
Of een Turbo uit 2000 en een GT3 uit 99, ben je ook 170k kwijt! (wauw!)

Dus het zijn liefhebbers met centjes ;).... (da's subtieler toch?)

(mensen die snel geld op tafel gooien = patsers inderdaad!)


17 nov 2004 21:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
paSCal schreef:
nou ff serieus, ding is LOEI-duur... 3 jaar oud en nog 170.000 Euro! Voor dat geld heb je ook een Turbo uit die tijd, en geef je je vrouw er een nieuwe Boxster bij! (kuch)...

alles is relatief
een rs in bijv. '73 was toen waarschijnlijk ook loei-duur... je had er toen een stel moeten kopen en nu moeten verkopen
het goede speciale model schrijft bij ipv af
die "normale" turbo & boxster combi is over 3 jaar nog maar de helft waard imho en die gt2... wie zal het zeggen
_________________________________________
Got coffee?


17 nov 2004 21:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Zit wat in Marco... Als denk ik dat de GT3 zijn waarde dik gaat houden...
De GT2 weet ik niet... Is een "raar buitenbeentje"... Maar de tijd zal het leren ;)

paSCal, aan het sparen voor een GT3 (hehehe)


17 nov 2004 22:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
911 kompressor schreef:
RS-R schreef:
In het "wild"pas 1 keer gezien.


Dan wordt het tijd dat je in 2005 een keer naar de Nürburgring gaat. Ik heb er daar al tientallen in het wild gezien. Hierbij een voorbeeldje:

Afbeelding

Ook een Carrera GT kom je daar zo maar in het wild tegen:

Afbeelding

Ik zal volgend jaar (de Ring is vanaf komend weekend dicht) wel een keer het initiatief nemen om met een aantal Porschisten die kant op te gaan. Helaas heb ik er ook al aantal GT2's in de vangrail zien hangen en dat doet pijn. Voor meer "exclusieve" Porsches in het wild zie mijn site www.ring-world.nl

Paskal



Nou ik zeg maar zo mooi rood is niet lelijk! :shock:
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


17 nov 2004 22:22
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
John4S schreef:
paSCal schreef:
[
De mensen die snel zoveel geld op tafel gooien voor een auto, kopen niet deze auto... Zo bedoelde ik hem ;)


Dus dat zijn kenners met poen :?: die hem wel kopen.

Als je Beckham een "kenner" vindt?? :roll:


17 nov 2004 23:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
RS-R schreef:
Als je Beckham een "kenner" vindt?? :roll:


Beckham een CGT gekocht? Volgens deze 'kenner' heeft Beckham van het merk uit Zuffenhausen alleen een 996 turbo...

En verder een paar ferrari's, bmw's, een tvr, rangerovers, lincoln navigator etc etc... :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 nov 2004 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
atm niks, toekomstig 964 c2
Bericht 
tja ik heb het al is gezegd hier ergens d8 ik.

Ik vind de GT3 heel leuk, maar die is zo vreselijk kaal en echt op racen gericht.
Dat is leuk en aardig, maar een porsche vind ik meer een "supercar" als je er zelf 1 koopt. En als je nou een "racecar" wilt ja dan neem je een gt3.
maar ik wil geen racewagen, kwil een gave bolide die op alle aspecten van autorijden hoog scoort, ook luxe, uitstraling etc.

GT 2 de topwagen der 996 voor mij dus ;)


-- als ik 3 verschillende porsches mocht uitzoeken voor in de garage :P

964 30jahr
996 gt2
carrera gt


18 nov 2004 1:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Je wilt geen "racecar" maar je kiest wel een GT2 :?:
Dan heb je het nog niet helemaal door :shock:

GT2 is in verhouding tot een 996 turbo het zelfde als een GT3 in verhouding tot een 996...

En ZO spartaans is een GT3 nou ook weer niet :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 nov 2004 7:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Mijn bescheiden mening ...

Ten 1ste ... de GT2 is een machtige bak :!: heeft dat exclusieve sfeertje over zich heen hangen ... de look ... het vermogen ... de turbo-mythe, enz enz ...

De discussie over "de hoop" geld vind ik niet van toepassing. Wij redeneren wel zo ... maar mensen met de nodige kluit maken daar geen punt van.
Wij denken ... ohh voor dat geld kocht ik "zo "met "dit "erbij ...
Luitjes die in de markt zijn voor een GT2 / Lambo etc ... maakt het geen f*ck uit wat ie kost ... en al het "erbij" staat heel waarschijnlijk toch al ergens mee op de oprijlaan ...
Wat niet wegneemt dat de auto idd wel heftig "overpriced" is ... :shock:

Ooit hier in een verleden is er nog eens een discussie geweest over de GT2 waar ik me toen ook niet in kon vinden ...
De GT2 is niet zomaar een cruiser hoor :!:
Werd hier al geschreven ... wat de GT3 voor de 996 is ... is de GT2 voor de Turbo ...

Wat betreft de beschikbaarheid van een GT2 heb ik me laten vertellen (weet niet of het klopt) dat hij zoiezo ENKEL op SPECIALE bestelling wordt afgeleverd en dat de kans zeer reeël is dat je er gewoon geen meer krijgt :roll:
Zo een beetje hetzelfde vage verhaal als een GT3RS ...
Naar verluid heeft het wat te maken met productiebeperkingen ... het fijne weet ik er ook niet van ...

:wink:


18 nov 2004 8:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
horn schreef:
RS-R schreef:
Als je Beckham een "kenner" vindt?? :roll:


Beckham een CGT gekocht? Volgens deze 'kenner' heeft Beckham van het merk uit Zuffenhausen alleen een 996 turbo...

En verder een paar ferrari's, bmw's, een tvr, rangerovers, lincoln navigator etc etc... :?


GT2
dus.


18 nov 2004 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Je wilt geen "racecar" maar je kiest wel een GT2 :?:
Dan heb je het nog niet helemaal door :shock:

GT2 is in verhouding tot een 996 turbo het zelfde als een GT3 in verhouding tot een 996...

En ZO spartaans is een GT3 nou ook weer niet :roll:


-zucht-
En Harald,
The list is not necessarily comprehensive and the pictures shown are indicative only and may not show the exact colour or model specification of the car as owned by David Beckham.

In de 911+P-World van okt. 2004 staat een zwarte GT2 te koop uit 2003 met 2180 miles op de klok voor GBP 93000.
Toevallig ergens op een site gelezen dat dat de auto van Beckham was.


18 nov 2004 13:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MarcP


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.