Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 0:09



Antwoord op onderwerp  [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
domibal schreef:
Nee hoor, zeker nier arrogant, zelf als boxster rijder moet ik deze uitspraak toch bijtreden :!:
Reeds letterlijk droom ik al 39 jaar van een 911, uiteindelijk heb ik die droom opgegeven en heb mij vorig jaar dan maar een boxster gekocht.

Volgens mij moet je voor de prijs van een tweedehands boxster ook een tweedehands 911 kunnen kopen... :shock: :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jun 2009 7:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
@Domibal : jou begrijp ik niet. Je hebt toch juist een droom verwezenlijkt? Kijk hier nog maar eens naar http://www.youtube.com/watch?v=xGiFQPGwRxE en luister naar wat Tiff na 3.06 minuten zegt.

@Horn : klopt. Maar niet een van hetzelfde bouwjaar EN cabriolet.

In dit hele topic wordt toch een beetje vergeten dat het bij Boxster om een CABRIOLET gaat. DIt is een belangrijk deel van het bestaansrecht en het succes van de Boxster. En het is een essentiele feature voor nieuwe kopers. De motor is maar een deel van het verhaal. Ik weet zeker dat er velen zijn die het cabrio gevoel boven de motorische prestatie stellen.

Ik wil trouwens ook liever een flat-six achterin een Boxster, maar ik denk dat de ontwikkelingen niet zijn tegen te houden. Straks ook een 911 Hybrid? Of een KJN op zonnecellen? (het dak is er groot genoeg voor) Of een Boxster met een Audi 4-cylinder TDI blok?

Zolang er een Porsche badge op zit is het een Porsche. Of toch niet... Maar dat weet ik pas als ik dat soort auto's zie en niet eerder.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


17 jun 2009 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Jort schreef:

Ook denk ik dat met het immer beter wordende rubber, het tractievoordeel van de 911 configuratie kleiner wordt en daarmee het concurreren met goed ontwikkelde middenmotor configuraties lastiger.


Dat ben ik met je eens.


17 jun 2009 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Jeroen914 schreef:
graaf rustig verder :mrgreen:


Gedraag je maar als een kleuter, dat helpt!


17 jun 2009 8:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Jeroen914 schreef:
hebbie zo'n klein pikkie en dan zie je toch nog kans dat er iemand op trapt... knap :mrgreen:


Dat is nu de tweede keer dat je over een klein pikkie begint. Ben je een beetje onzeker op dat gebied, jochie?


17 jun 2009 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Dat zijn we toch allemaal, anders zouden we geen Porsche rijden. :mrgreen:

Wel aardig zo'n battle of the bitches, hoef ik geen TV aan te zetten.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


Laatst bijgewerkt door Anton op 17 jun 2009 9:13, in totaal 1 keer bewerkt.



17 jun 2009 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Anton maar jij niet ,jij rijdt een boxster :o

( sorry inkoppertje naar aaleiding post boven je ) waar ik het zeker niet mee eens ben ,zodra er Porsche op de achterkant staat heb je een Porsche 8)

ik heb 4 mercedessen maar de mensen zien ze als smart ???


17 jun 2009 9:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Richard schreef:
..... zodra er Porsche op de achterkant staat heb je een Porsche 8)

:? Dan blijven er maar weinig over ;). :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 jun 2009 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
De badge zit dus aan de voorkant, maar goed. Voorlopig vind ik dat ook, als het erop staat is het zo. Maar als er zoveel aan gaat veranderen dat het hele sportwagen idee er vanaf gaat dan zou ik er anders over kunnen gaan denken. Dat is wat ik heb bedoeld.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


17 jun 2009 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
ow ja vergeten op dat moderne spul zit geen erg fraaie reflectorbalk :?


17 jun 2009 9:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
gast schreef:
Een gewoon mens zou de kluts allang kwijt zijn als ie dit allemaal leest :wink:

..... maar een gewoon mens is niet gek genoeg om hier op het PF rond te hangen :lol: .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 jun 2009 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Straks gaan ze ook nog Porsches maken met het stuur aan de rechterkant...
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


17 jun 2009 9:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Anton schreef:
@Horn : klopt. Maar niet een van hetzelfde bouwjaar EN cabriolet.

Eens. Maar dat gaf hij niet zo aan. En ik denk dat je met een boxster ook zeker een goede keus doet. Ik reageerde op zijn 'tja, toen heb ik maar...' bericht.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jun 2009 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
gast schreef:
@ DS; die 2 laatste posten van je zo vlak na elkaar lezende denk ik : :roll:


Dat mag.

Citaat:
De 1 is gek van auto's in zetpil vorm, de ander van onafgemaakte projecten. Ieder zijn ding toch :mrgreen:


Van mij mag iedereen iedere auto leuk vinden, maar kom niet met onzin als dat je met een middenmotor sowieso geen 4wd nodig hebt om vervolgens na daarop gewezen te zijn te gaan ad hominemmen (ook als je weet dat ik mij altijd weer laat verleiden om daar lekker in mee te gaan... dat is misbruik maken van iemands zwakte :wink: ).

Citaat:
Een gewoon mens zou de kluts allang kwijt zijn als ie dit allemaal leest :wink:


Bij de inburgeringscursus moet je je eerst door 386 C2 vs C4 draadjes heenwerken, dus je bent dan toch al wat gewend... toch?


17 jun 2009 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Anton schreef:
@Domibal : jou begrijp ik niet. Je hebt toch juist een droom verwezenlijkt? Kijk hier nog maar eens naar http://www.youtube.com/watch?v=xGiFQPGwRxE en luister naar wat Tiff na 3.06 minuten zegt.


Zeer zeker, begrijp mij niet verkeerd. De droom was altijd een 911, reeds 39 jaar lang en uiteindelijk opgegeven en had nooit gedacht of zelfs maar gehoopt dat de boxster de perfecte vervanger zou kunnen zijn. Een reden temeer dat het spreekwoordelijke onbekend, onbemind hier meer dan ooit van toepassings is. Ik vind de boxster allereerst niet alleen adembenemend mooi (vooral open) maar rijd gewoon fantastisch. Je leest hier veel negatiefs over de boxster en wat mij opvalt is dat het inderdaad vooral komt van degene die er nog nooit mee gereden hebben.
Ja dus, wat Tiff zegt en vooral de manier waarop, het enthousiasme, ik zou het gevoel niet beter kunnen omschrijven.
Grappig zelfs, in mijn zoektocht naar informatie heb ik dit filmpje misschien wel 10 keer bekeken en nogmaals herbekenen en is zelfs ook een deel verantwoordelijk tot mijn overtuiging geweest. Tja, die man heeft er dan ook echt mee gereden :drive:

Anton schreef:
@Horn : klopt. Maar niet een van hetzelfde bouwjaar EN cabriolet.


Inderdaad, als het echt moet ja dan vind je voor hetzelfde geld een 911, een goede 3.2, misschien wel een goede 964 maar je moet er ook nog mee beginnen te gaan rijden en vooral rijdende houden :scratch:
Maar ik wil geen porsche die ooit eens in een ver verleden een porsche geweest is en echt sorry en met alle :res: aan al diegene die met een 3.0, 3.2, 964 en weet ik veel rijden.
Het is, zijn en blijven allemaal geweldige machines maar ik zocht een moderne porsche, en een cabrio en dan kom je dus voor een 911 vanzelf bij grote broer 996 cabrio terecht en dan zit je al vrij snel om te beginnen met een aanschafwaarde van ruim 10 K meer.
Vervolgens in Belgie zitten we met BIV ( wat voor jullie nederlanders dus het BMP is). Wat dat betreft komen wij Belgen er vrij goed vanaf, doch desalnietemin betaal je al snel ruim het dubbele BIV 996 versus 986. Jaarlijkse wegenbelasting, wat dat betreft komen jullie Nederlanders er dan weer wat beter vanaf dan wij. Ook hier geldt de regel ruimschoots het dubbele 996 versus 986. Meer verbruik, iets duurder onderhoud en ga zo maar door.........Kortom zoals ik al eerder schreef op pakweg een afschrijving van 5 jaar is een 996 cabrio wel nog een heel ander paar mouwen dan een 986. Mag ook hoor, is per slot van rekening hoedanook nog altijd wel een behoorlijk niveauverschil en daar staat een prijskaartje tegenover, op zich dus niks mis mee.


Anton schreef:
In di topic wordt toch een beetje vergeten dat het bij Boxster om een CABRIOLET gaat. DIt is een belangrijk deel van het bestaansrecht en het succes van de Boxster. En het is een essentiele feature voor nieuwe kopers. De motor is maar een deel van het verhaal. Ik weet zeker dat er velen zijn die het cabrio gevoel boven de motorische prestatie stellen.

Ik wil trouwens ook liever een flat-six achterin een Boxster, maar ik denk dat de ontwikkelingen niet zijn tegen te houden. Straks ook een 911 Hybrid? Of een KJN op zonnecellen? (het dak is er groot genoeg voor) Of een Boxster met een Audi 4-cylinder TDI blok?

Zolang er een Porsche badge op zit is het een Porsche. Of toch niet... Maar dat weet ik pas als ik dat soort auto's zie en niet eerder.


Helemaal mee eens :!:
Als het waarheid wordt wat ze schrijven (en daarmee komen we terug on topic), laat maar komen die nieuwe boxsters.
Stel.............Een 2 liter TFSI 200PK, 2liter TFSI turbo 272PK en last but not least de 2.5 turbo met 340 PK, dus het huidige audi TT aanbod, laat maar snel komen die hap.
Stuk voor stuk toppers en vooral die laatste, prestaties van pakweg een 997 S cabrio voor een fraktie van de aanschafprijs en fiscaal voor +/- één derde van de prijs :!:
En het klink misschien absurd maar de TT bestaat ook in diesel, 170PK maar wel met een koppel van maar liefst 350NM :shock:
Ik zou er met mijn boxster niet willen naast staan aan de lichten, of nog véél minder naast willen rijden op de autostrade om vervolgens weg te scheuren want in geen tijd gaat die uit mijn beeld verdwijnen.
Als ik dan de bedenking maak dat dat boxster dieseltje dan ook nog nog eens maar aan de helft van de prijs fiscaal aan het scheuren is in vergelijking met mijn huidige boxster of nog straffer.....................aan het scheuren is met een verbruik 1:20 :shock: :ba:
Hé hé, het zou nog niet zo gek zijn dat idee en denk dat ik niet de enige zou zijn die daar zo over zou denken.
Dit zou wel eens een commercieel succes kunnen zijn al is dit waarschijnlijk wel een brug te ver voor porsche, een snelheidsmeter van 300 KM/U in een diesel zal dan niet langer volstaan als imago versterkend middel :mrgreen:


17 jun 2009 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Anton schreef:
Straks gaan ze ook nog Porsches maken met het stuur aan de rechterkant...


Alsof die er nog niet zijn, heb jij soms iets tegen de Britten................


17 jun 2009 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme :roll: :roll:


17 jun 2009 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
domibal schreef:

En het klink misschien absurd maar de TT bestaat ook in diesel, 170PK maar wel met een koppel van maar liefst 350NM :shock:
Ik zou er met mijn boxster niet willen naast staan aan de lichten, of nog véél minder naast willen rijden op de autostrade om vervolgens weg te scheuren want in geen tijd gaat die uit mijn beeld verdwijnen.


Welnee, alleen als je het laat gebeuren. :wink:

Gemeten:
986 (204pk)
0-100 in 6,9 sec
0-160 in 16,9 sec

TT TDI
0-100 in 7,7 sec
0-160 in 19,5 sec

Bron
_________________________________________
Tjolk.


17 jun 2009 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
@domibal.
Tegen mij zeiden ze dat er maar 1 echte is en laat dat nou een 3.2 zijn :roll:

en op zeker dat een Porsche eigelijk nooit cabrio mag zijn :wink:


17 jun 2009 11:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Richard schreef:
en op zeker dat je als echte man uiteraard een Porsche cabrio rijdt..


+1 :res: :mrgreen: :wink:


17 jun 2009 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Jort schreef:
Welnee, alleen als je het laat gebeuren. :wink:

Gemeten:
986 (204pk)
0-100 in 6,9 sec
0-160 in 16,9 sec

TT TDI
0-100 in 7,7 sec
0-160 in 19,5 sec

Bron


Akkoord, van 0 naar..........eender wat.
Hernemingen daarentegen, van 80 naar......., van 120 naar.............., zelfs terug in z'n 3e.........., ik denk het niet........350NM vs 245NM :!:


17 jun 2009 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Hey waar schreef ik dat :|


17 jun 2009 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Sorry, was flauw :wink:


17 jun 2009 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
welnee ,kan wel wat hebben .................... jeetje wat flauw :wink:


17 jun 2009 11:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Ewout schreef:
Richard schreef:
en op zeker dat je als echte man uiteraard een Porsche cabrio rijdt..


+1 :res: :mrgreen: :wink:


Wat zou ons wegennet er saai uitzien als iedereen dezelfde smaak had :roll:


17 jun 2009 11:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.